دانلود و خرید کتاب فراسوی ترس و طمع هرش شفرین ترجمه مهدی ملک‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فراسوی ترس و طمع

فراسوی ترس و طمع، درک مالی رفتاری و روان‌شناسی سرمایه‌گذاری اثری از هری شفرین است که با ترجمه مهدی ملک‌پور در انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسیده است. این اثر درباره تاثیر روان‌شناسی بر محیط مالی سخن می‌گوید.

مالی رفتاری به عنوان یک زمینه مطالعاتی در حال شکوفایی است و این شکوفایی نه‌فقط در محیط دانشگاهی که در آن موضوعات مالی مطالعه می‌شوند رخ می‌دهد؛ بلکه در عمل نیز که مفاهیم مالی رفته‌رفته به صورت روزمره به کار گرفته می‌شوند رخ می‌نماید. کافی است فرد یک جستجوی اینترنتی درباره «مالی رفتاری» انجام دهد تا به دامنه گسترش این زمینه مطالعاتی پی ببرد.

مالی رفتاری در حال حاضر در همه دانشکده‌های پیشتاز مالی دانشگاه‌های ایالات‌متحده ارائه و تدریس می‌شود.

درباره کتاب فراسوی ترس و طمع

هری شفرین عقیده دارد سوگیری‌ها و توهمات ادراکی از جمله اعتماد به نفس بیش‌از حد، اتکای بیش از حد به عواطف و قواعد سرانگشتی و... در همه زمینه‌های مالی تاثیر دارد از سرمایه‌گذاری‌های فردی گرفته تا تحلیل های اقتصادی در رسانه‌ها و... درواقع مردم پردازش‌کنندگانی ناقص از اطلاعات هستند و به‌طور مکرر در معرض سوگیری و توهمات ادراکی قرار دارند. او در کتابش به تشخیص تاثیر روان‌شناسی بر بر فرد، بر دیگران و در مقیاس بزرگ‌تر، بر محیط مالی پرداخته است. این کتاب درواقع اولین اثر درباره مالی رفتاری است.

هری شفرین در کتاب فراسوی ترس و طمع نشان می‌دهد که روان‌شناسی در کل چشم‌انداز مالی نفوذ می‌کند بنابراین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران باید خودر را از افتادن به دام اعتماد به نفس‌های بیبش‌از حد و تصمیم‌گیری‌های احساسی و بر پایه الهام و شهود و.... مصون کنند. او در این کتاب در فصول جداگانه تاثیر اشتباهات و خطاهای ذهن و ادراکی را بر زمینه‌های مختلف مالی از سرمایه‌گداری گرفته تا پیش‌بینی‌بازار و قیمت‌گذاری و کارکردهای خاص مالی دیگر بررسی کرده است.

 خواندن کتاب فراسوی ترس و طمع را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 پژوهشگران و متخصصان حوزه اقتصاد رفتاری را به خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فراسوی ترس و طمع

خطاهای شناختی خطاهایی هستند که از شیوه تفکر مردم ریشه می‌گیرند؛ اما در توصیف ابهام‌گریزی به صورت ترس از ناشناخته‌ها نظر من این است که برخی پدیده ها صرفا شناختی نیستند و ترکیبی از احساس و آگاهی را شامل می‌شوند. پژوهشگران شواهد وافری از نقش احساسات و عواطف در شیوه به خاطر آوردن رخدادها توسط مردم به دست آورده اند؛ بنابراین پدیده‌های شامل خطای ذهنی دسترس‌پذیری می‌تواند بازتابی از هر دو عنصر شناختی و احساسی باشد. در زیر مثالی می‌آورم.

در سال ۱۹۷۲، شاخص داوجونز در ۱۰۲۰ واحد بسته شد. در ۱۹۸۲، مقدار شاخص در ۱۰۴۷ یعنی ۲۷ واحد بالاتر از مقدار شاخص در ده سال قبل از آن بسته شد. در بین این سال‌ها، شاخص داو جونز نوسان زیادی داشت و حتی رکورد چهار سال مداوم منفی را به خود دید. در این دوره تورم باعث افت خرید یک دلار تا ۶۶ درصد شد. در سال ۱۹۹۵ مقاله‌ای در مجله وال‌استریت‌ژورنال به چاپ رسید که نقل و قولی از راسل فولر، رییس مدیریت دارایی RJF (اکنون با نام مدیریت دارایی تِیلر و فولرشناخته می‌شود) که در سن‌متئو۴۹ کالیفرنیا قرار دارد، منتشر کرد: «افرادی مثل من که از سال ۷۴-۱۹۷۳ در این شغل هستند و سقوط آن زمان را دیده‌اند هنوز هم از تجربه آن سقوط در هراس هستند. احتمال تکرار آن سقوط بسیار پایین است اما بسیاری از افراد مشغول در این کسب‌وکار ۲۰ سال گذشته را در ترس از وقوع مجدد آن سپری کرده‌اند».


نظرات کاربران

مهرداد معتمد
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

کتابی فوق‌العاده جامع و کاربردی برای کشف روانشناختی معامله‌گران. نویسنده بخاطر این کتاب برنده نوبل اقتصاد شده. کتاب خیلی خیلی جامع است و برای بنده به شخصه نیمه اول کتاب کاربردی بود و نیمه دوم کمک چندانی نکرد. برای خواندن

- بیشتر
omid
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

کتابی با محتوای علمی اما ترجمه ای بسیار ضعیف .( شاید هم من نتونستم با ترجمه ارتباط بگیرم و بقیه دوستان مشکلی نداشته باشن، اما اصلاحات و لغات و جمله بندی ها انگار تحت الفظی معنا شده اند) بنظرم کتاب مناسب

- بیشتر
Morteza B
۱۴۰۲/۰۳/۰۲

کتابی عالی در زمینه مالی رفتاری، خطاهای شناختی و تاثیر روانشناسی در بازارهای مالی رو با شواهد و مثال‌های متعدد از مطالعات و مقالات مختلف نشون میده. درسته متنش کمی آکادمیکه و شاید برخی مثال‌هاش برای ما ایرانی ها ملموس

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد می‌تواند هوش را مغلوب سازد.
saeid azadi
سیستم گرمایشی ضعیف به یک افت دمای سریع در زمستان پاسخ می‌دهد. در ابتدا بسیار کند است: دمای داخل سردتر از بیرون بوده و ساکنین برای مدت طولانی یخ می‌زنند. سپس دمای داخل به‌شدت بالا می‌رود اما سیستم گرمایشی به‌جای آنکه در دمای مطلوب خاموش شود به گرمایش خود ادامه داده و ساکنین را می‌پزد. ترکیبی از اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد، لنگراندازی و تعدیل موجب می‌شوند تا سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به سر رسیدن اطلاعات جدید به‌طور ناکافی سازگاری یابند. نتیجه محافظه‌کاری است. تغییرات دائمی در شرایط به‌اشتباه موقتی انگاشته می‌شوند و این اشتباه حداقل تا یک نقطه ادامه می‌یابد. در اینجا چابکی امری کلیدی است. اگر تاریخچه قبلی چست و چابک باشد، اطلاعات مربوط به تغییرات اخیر کمتر از مقدار واقعی وزن دهی خواهد شد. اگر اطلاعات اخیر درباره تغییرات بسیار چابک باشند، وزن‌دهی به آن بیش‌ازحد واقعی خواهد بود.
alireza sadidi
اگرچه مداخله روان‌پزشک ممکن است کمی افراطی به نظر برسد اما اجتناب از فروش وقتی در ضرر هستیم به‌طورقطع ریشه‌های قدرتمندی در روان‌شناسی دارد.
alireza sadidi
به‌رغم این نوع عملکردهای گاه‌به‌گاه، کلار مقاومت خود در برابر فروش سهام را منطقی نمی‌بیند. «شاید من آنقدرها که به یک روان‌پزشک نیاز دارم به یک مشاور مالی نیازی نداشته باشم».
alireza sadidi
زیان‌گریزی: پدیده کلی اگرچه مداخله روان‌پزشک ممکن است کمی افراطی به نظر برسد اما اجتناب از فروش وقتی در ضرر هستیم به‌طورقطع ریشه‌های قدرتمندی در روان‌شناسی دارد.
alireza sadidi
امید به سربه‌سر شدن هم سرمایه‌گذاران آگاه و هم سرمایه‌گذاران ناآگاه را فلج می‌کند.
alireza sadidi
خلاصه پژوهشگران شواهد وافری تولید کرده‌اند که نشان می‌دهند یک استراتژی معاملاتی مبتنی بر لغزش قیمتی پس از اطلاعیه درآمدی به‌طور مدارم بازدهی‌های غیرعادی مثبتی را موجب شده است. آن چیزی که موجب مومنتم میان‌مدت ولی واکنش افراطی بلندمدت می‌شود چیست؟ آیا تصادفی است یا سوگیری ناشی از خطای ذهنی؟ این سوال‌ها در مناقشات مربوط به کارایی بازار همواره جالب‌توجه بوده است. جواب نیز سوگیری ناشی از خطای ذهنی است. هم تحلیلگران و هم سرمایه‌گذاران به اطلاعیه‌های درآمدی به شیوه‌ای واکنش می‌دهند که یک سیستم گرمایشی ضعیف به یک افت دمای سریع در زمستان پاسخ می‌دهد.
alireza sadidi
مطالعه موردی ۱: سای لویس امید به سربه‌سر شدن هم سرمایه‌گذاران آگاه و هم سرمایه‌گذاران ناآگاه را فلج می‌کند.
alireza sadidi
به‌رغم این نوع عملکردهای گاه‌به‌گاه، کلار مقاومت خود در برابر فروش سهام را منطقی نمی‌بیند. «شاید من آنقدرها که به یک روان‌پزشک نیاز دارم به یک مشاور مالی نیازی نداشته باشم».
alireza sadidi
دوباره به مورد سای لویس و ملوین کلار فکر کنید. هر دو نفر رفتار زیان‌گریز از خود نشان می‌دادند. هیچ‌کدام از این دو فرد به صورت ذهنی با بازار هدف‌گذاری نمی‌کنند بلکه هر دو مشتاق سربه‌سر شدن برای بستن معامله خود هستند. هر دو از امید به سربه‌سر شدن رنج می‌برند.
alireza sadidi

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۶۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان