دانلود کتاب صوتی جنایت و مکافات با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی

دانلود و خرید کتاب صوتی جنایت و مکافات

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۱از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جنایت و مکافات

کتاب صوتی جنایت و مکافات، اثر فئودور داستایفسکی، درباره‌ی جوانی به نام راسکولنیکف است که بنا به انگیزه‌های پیچیده‌ای دست به قتل می‌زند. این اثر از مجموعه‌ی خلاصه رمان‌های برجسته انتخاب شده است.

جنایت و مکافات را مترجم توانا، محسن سلیمانی به فارسی ترجمه کرده است. نسخه صوتی این کتاب را با صدای گرم و گیرای مهیار ستاری می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی جنایت و مکافات

فئودور داستایفسکی در کتاب جنایات و مکافات تلاش کرده است تا انگیزه‌های پیچیده‌ی راسکولنیکف برای قتل را پیدا کند. راسکولنیکف جوانی است که به دلایلی نامعلوم دست به قتل می‌زند. کمی بعد حالش بد می‌شود و به همه‌ی مردم مظنون می‌شود و در این فکر است که همه از راز او خبر دارند. در همین میان است که به سونیا، دختر جوان که بخاطر مشکلات مالی به تن‌فروشی روی آورده است، دل می‌بازد. او بعدا درمی‌یابد که این عشق راه نجات و رستگاری او بوده است.

داستایفسکی برای نوشتن جنایات و مکافات سه بار تلاش کرد تا آن را از زبان شخصیت اصلی داستان روایت کند: نخست به شکل یادداشت‌های روزانه شخصیت اصلی؛ سپس به شکل اعتراف او در برابر دادگاه و سرانجام به صورت خاطراتی که او به هنگام آزادی از زندان می‌نویسد ولی در نهایت داستانش را به روایت ساده سوم شخص مفرد که قالب نهایی رمان است، نوشت.

کتاب صوتی جنایت و مکافات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید با یکی از مشهورترین آثار ادبیات دنیا آشنا شوید، جنایت و مکافات از مجموعه‌ی خلاصه رمان‌های برجسته را انتخاب کنید.

درباره‌ی فئودور داستایفسکی

فیودار میخاییلوویچ فرزند دوم خانواده داستایِفسکی در ۳۰ اکتبر ۱۸۲۱ به دنیا آمد. پدرش پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. فئودور داستایفسکی در ۱۸۴۳ با درجهٔ افسری از دانشکدهٔ نظامی فارغ‌التحصیل شد و شغلی در ادارهٔ مهندسی وزارت جنگ به دست آورد. اما در سال ۱۸۴۹ به جرم براندازی حکومت دستگیر شد. حکم اعدام او مشمول بخشش شد و در عوض او چهار سال در زندان سیبری زندانی بود و بعد از آن نیز با لباس سرباز ساده خدمت می‌کرد. شهرت او به خاطر رمان‌هایش: ابله، قمارباز، برادران کارامازوف و جنایت و مکافات است. داستایفسکی در۵۹ سالگی در ۹ فوریه ۱۸۸۱ در سن پترزبورگ از دنیا رفت.

درباره محسن سلیمانی

محسن سلیمانی، زاده ۱۳۳۸ در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات انگلیسی بود. او که در حوزه ترجمه و نقد ادبیات داستانی و داستان‌نویسی فعالیت داشت، همکاری با مجله کیهان فرهنگی، دبیر سرویس ادبی روزنامه همشهری (۱۳۷۰)، روزنامه صبح امروز (۱۳۷۹) و روزنامه بهار (۱۳۷۹)، معاونت امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول بخش فرهنگی ایران در لندن و نیویورک را در کارنامه خود دارد. از محسن سلیمانی بیش از هفتاد کتاب ترجمه شده و تالیفی به جا مانده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۴ به سلیمانی نشان درجه‌یک هنری در زمینهٔ ادبیات داستانی اعطا کرد.

محسن سلیمانی در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۶ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی جنایت و مکافات

غروب بسیار گرم روزی از روزهای اوائل ژوئیه، دانشجوی جوان حقوق، راسکولنیکف از خانه‌ی خود در سن‌پترزبورگ با عجله پا به کوچه گذاشت. راسکولنیکف در اتاق زیر شیروانی یک ساختمان زندگی می‌کرد و آنجا را با ناهار و صبحانه اجاره کرده بود. آن روز وقتی خوشبختانه از پله‌های خانه‌اش پایین می‌آمد، صاحبخانه که در آپارتمانی زیر طبقه‌ی او زندگی می‌کرد، او را ندید. چون فشار فقر داغانش کرده بود. و ماه‌ها بود که اجاره‌اش را نداده بود. برای همین از رو به رو شدن با صاحبخانه وحشت داشت و ترجیح می‌داد مثل همیشه همچون گربه‌ای یواشکی از در بیرون بزند.

آن روز وقتی وارد خیابان شد، به کاری که مدت‌ها بود می‌خواست انجام دهد، فکر کرد. «چه کار بزرگی می‌خواهم انجام بدهم! و آن وقت از چه چیزهای پیش پا افتاده‌ای می‌ترسم. مردم چون می‌ترسند از توانایی خودشون استفاده نمی‌کنند. منم چون زیاد زر می‌زنم کاری نمی‌کنم. یا چون کاری نمی‌کنم زیاد زر می‌زنم. اما الان برای چی می‌خوام برم اونجا؟ مگه من عرضه‌ی این کارو دارم؟»

معرفی نویسنده
عکس فئودور داستایفسکی
فئودور داستایفسکی
روس | تولد ۱۸۲۱ - درگذشت ۱۸۸۱

داستایفسکی، نویسنده‌ی رمان‌های مشهوری مانند قمارباز و برادران کارامازوف، در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در شهر مسکو و در خانواده‌ای بسیار مذهبی چشم به جهان گشود. این موضوع باعث شد خود او نیز در طی حیات خود انسانی مذهبی باقی بماند. او در مدرسه آموزش‌های نظامی می‌دید، اما خودش به ادبیات علاقه‌ی بسیاری داشت؛ بنابراین پس از اتمام مدرسه خود را وقف نوشتن کرد. نوشته‌های اولیه‌ی داستایوفسکی از او مردی جوان و بسیار پانرژی و در عین حال با روانی بی‌ثبات ترسیم می‌کنند.

نظرات کاربران

کاربر ۱۹۲۲۴۳۴
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

من هیچوقت از خواندن جنایت و مکافات سیر نمی شوم یکبار در دوران نوجوانی خوانده بودم و بعد از بیست سال دوباره خواندمش داستایوفسکی خیلی خوب اندیشه های مختلف را مقابل هم قرار میدهد وبه نظر من او یک روانشناس

- بیشتر
mahnegar
۱۳۹۹/۰۶/۲۰

من نسخه چاپی کتاب رو خوندم با ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی اگه تا ص 70 بتونین تحمل کنین کتاب خوبیه. در کل به نظرم باید سبک داستایوفسکی رو دوست داشته باشین تا از کتاب ها لذت ببرین. کتاب درباره پسری هست

- بیشتر
Erfan Kazemi
۱۳۹۹/۰۲/۲۹

جدّا موقع گوش دادنش، استرس منو میگرفت و داستان جالبی بود😂 ولی در نهایت هدف و مفهوم رو متوجه نشدم راستش

Zanyar Wais
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

بعد تمام شدنش، یک هفتە مغزم درگیر اتفاقات این داستان راسکولنیکوف بود، اون عزاب بعد از هر جرم باهاش روبرو میشیم خود یه زندان است.

شیرین
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

این کتاب عالی بود و بی نظیر.با تشکر از گروه طاقچه.

زمان

۴ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۲۶۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۲۶۸٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان