دانلود و خرید کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی هوآنگ وی‌وی ترجمه شهاب لطفعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی اثر هوآنگ وی‌وی

کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی

نویسنده:هوآنگ وی‌وی
انتشارات:همبودگاه
امتیاز:
۵.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی

کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی نوشته هوآنگ وی‌وی است و شهاب لطفعلی آن را ترجمه کرده است. هوآوی حدوداً سه دهه بعد از آغاز به‌کار خود، به‌عنوان یکی از عاملان پیشرو در صنعت ارتباطات جهانی ظاهر شد. مردم اغلب می‌پرسند هوآوی چگونه توانسته در رقابت فناوری پیشرفته جهانی به آن چه که امروز هست برسد؟ این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد. رشد هوآوی را می‌توان به شایستگی‌های اصلی آن یعنی مشتری‌محور ماندن، انگیزه بخشیدن برای تعهد، پشت کار و رشد به‌وسیله تفکر و تعمق ساخته شده‌اند نسبت داد. وقتی ۱۵۰.۰۰۰ کارمند دانش‌محور گرد هم جمع شدند، اهمیت مدیریت نیروی انسانی -که درواقع برتر از فناوری و سرمایه می‌باشد-مشخص شد. ای کتاب در یک پژوهش جامع به مدیریت منابع انسانی این شرکت پرداخته است.

خواندن کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کار و مدیران منابع انسانی شرکت‌ها پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب تعهد؛ فلسفه‌ی مدیریت منابع انسانی هوآوی

مهمترین هدف اساسی یک بنگاه اقتصادی بقاء و ماندگاری مداوم است. شرکت‌هایی که در مقایسه با رقبای خویش بقای بیش‌تر داشته‌اند، ثابت کرده‌اند که بهترین هستند. ازآن‌جاکه بقاء مسأله بسیار مهمی به شمار می‌رود، یک بنگاه اقتصادی نباید هرگز کنکاش خود برای نحوه بقاء، علت نیاز به بقاء و نوع ارزشی که می‌تواند ایجاد کند را متوقف سازد. یک بنگاه اقتصادی برای بقاء و ماندگاری خود باید مشتری داشته باشد؛ برای کسب مشتری باید نیاز آنان را به نحو بهتری تأمین کرده و برای آن‌ها ارزش‌آفرینی نماید. ارزش چیست؟ در اقتصاد، ارزش به قابلیت‌های کنونی و بالقوه یک شرکت برای ایجاد سود گفته می‌شود؛ به زبان ساده‌تر، ارزش برابر با رشد مداوم که درک هوآوی از ارزش است، می‌باشد.

ارزش‌آفرینی تا اندازه‌ای یک تناقض است: هرچه شرکت خودخواه‌تر باشد فاصله بیشتری از اهداف خود می‌گیرد. در حالت عکس، اگر شرکت تاآن‌جاکه می‌تواند تلاش کند تا برای دیگران ارزش‌آفرینی نماید، این‌کار منجر به رشد و پیشرفت آن خواهد شد. رن ژنگفی، مدیرعامل هوآوی، با درک صحیح این مطلب، معتقد است که هوآوی فقط برای خدمت به مشتریان ایجاد شده است.

بنابراین ارزش چگونه ایجاد می‌شود؟ از دیدگاه رن: "منابع تمام شدنی هستند؛ تنها فرهنگ است که باقی می‌ماند. هوآوی هیچ منبع طبیعی ندارد که به آن متکی باشد. آن‌چه ما داریم قدرت ذهن کارکنان‌مان است و این برای ما به مثابه نفت، جنگل و زغال‌سنگ است. نبوغ انسانی خلق کننده همه ثروت‌ها است." ارزشمندترین منابعی که یک شرکت می‌تواند همیشه داشته باشد مردم هستند. آن‌ها پتانسیل عظیمی برای ارزش‌آفرینی دارند. این ایده آنقدر ساده به‌نظر می‌رسد که اکثر مردم آن را نادیده می‌گیرند. اما این ایده ساده‌ترین ایدهای است که بزرگ‌ترین شرکت‌ها را می‌سازد.

نظرات کاربران

مهرگان
۱۴۰۲/۰۳/۲۸

فضای کتاب بگونه ای است که خواننده احساس میکنه یکی از مدیران ارشد هواوی است و شنونده توصیه ها ی انسانی با تجربه و کارافرین ، یعنی مالک و مدیرعامل شرکت ، است .

کامران
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

توصیه ها و تجربیات یکی از موفق ترین و بزرگترین کارآفرین های جهان که میتواند برای هر شخصی و در هر سطحی قابل بهره برداری و استفاده باشد. مطالعه و تعمق در کتاب را توصیه میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۰)
اگر شرکت ماندگار نباشد به این دلیل نیست که دیگران اجازه ماندگاری به آن نداده‌اند - بلکه به این دلیل است که شرکت راهی برای ادامه دادن پیدا نکرده است- ماندگاری به معنای طولانی کردن یک موجودیت معمولی یا صرفا موجود بودن به‌خاطر "بودن" نیست؛ ماندگاری کار راحتی نیست و موفق شدن حتی خیلی دشوارتر از آن است، دلیل این حالت این است که همواره با محیطی پیوسته درحال تغییر و بازاری به شدت رقابتی مواجه هستیم. این موضوع با روابط میان‌فردی در داخل شرکت پیچیده‌تر می‌شود. یک شرکت تنها درصورتی می‌تواند ماندگار باشد که پیشرفت مداوم داشته باشد.
هدی✌
مهمترین عوامل کلیدی موفقیت در کسب‌وکار، مدیریت منابع‌انسانی و یا مدیریت سرمایه انسانی است. آموختم، اگر مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین ساختمان در بهترین منطقه شهر با بهترین دکوراسیون و مبلمان را داشته باشید یا اگر پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات با پیشرفته‌ترین تجهیزات را تهیه کرده باشید ولی در بخش مدیریت منابع‌انسانی مشکل داشته باشید قطعا دچار خسران خواهید شد. برعکس اگر فقط و فقط تیم خوبی داشته باشید با استفاده از گاراژ منزل می‌توانید صاحب همه امکانات فوق شوید.
هدی✌
نوآوری دو اصل دارد و در اصل اول باید روی ارزش تأکید کنیم و نباید فقط به‌خاطر نوآوری دست به نوآوری بزنیم، بلکه باید برای ایجاد ارزش نوآوری کرد. دوم، باید در مقابل‌شکست‌های حاصل از نوآوری تحمل بیشتری داشته باشیم.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
نقش مدیر، تعیین مسیری مشخص است تا دیگران آن را دنبال کنند
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
. در هوآوی همه کارکنان باور دارند دستیابی به فرصت‌ها از طریق کار سخت فراهم می‌شود و مهمترین مسئله برای انجام بهترین کارها “تعهد” است که این مهمترین استراتژی برای انجام کارها که در هوآوی است.
هدی✌
هوآوی، رشد فناوری‌محور در حال کاهش یافتن است، درحالی‌که رشد مشتری‌محور درحال شتاب گرفتن است.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
ما باید اهمیت اولویت‌بندی نیازهای مشتریان را درک کرده و به آن پایبند باشیم. این مسیر درست بقاء و توسعه هوآوی است. نیازهای مشتریان ریسمان نجات ما بوده و ما باید به آن توجه کافی مبذول بداریم.
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
در گذشته، محصولات خود را پشت درهای بسته تولید می‌کردیم و با گفتن مزیت‌های آن‌ها به مشتریان، آن‌ها را به فروش می‌رساندیم. این سبک کاری در بازار فروش با حجم عظیم تقاضا امکان‌پذیر بود و ما خیلی راحت با این سبک پیشرفت کردیم. اما امروزه، همه چیز فرق کرده است؛ اگر همچنان بدون توجه به نیاز مشتری به تولید محصولاتی ادامه بدهیم که فکر می‌کنیم محصولات "خوبی" هستند، محصولات ما فروش خوبی نخواهند داشت. باید به روشنی دریافت که اولویت دادن به نیازهای مشتری مسیر درستی برای بقاء و پیشرفت هوآوی می‌باشد. (رن ژنگفی. سخنرانی در جلسه بررسی (دفترچه) نقشه محصول هیئت بررسی سرمایه‌گذاری روی محصول، ۲۰۰۳)
کاربر ۳۲۵۸۷۳۷
رشد هوآوی را می‌توان به شایستگی‌های اصلی آن یعنی مشتری‌محور ماندن، انگیزه بخشیدن برای تعهد، پشت کار و رشد به‌وسیله تفکر و تعمق ساخته شده‌اند نسبت داد. وقتی ۱۵۰.۰۰۰ کارمند دانش‌محور گرد هم جمع شدند، اهمیت مدیریت نیروی انسانی -که درواقع برتر از فناوری و سرمایه می‌باشد-مشخص شد.
هدی✌
هوآوی هیچ منبع طبیعی ندارد که به آن متکی باشد. آن‌چه ما داریم قدرت ذهنی کارکنان‌مان است و این برای ما مشابه نفت، جنگل و زغال‌سنگ است. نبوغ انسانی خلق کننده تمام ثروت‌هاست.
هدی✌

حجم

۳۶۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

حجم

۳۶۳٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۹۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان