دانلود و خرید کتاب آیینه و آه سیروس نیرو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیینه و آه اثر سیروس نیرو

کتاب آیینه و آه

نویسنده:سیروس نیرو
گردآورنده:محمد مفتاحی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آیینه و آه

کتاب آیینه و آه، مجموعه‌ی اشعار ظریف و مینیاتورمانند سیروس نیرو است. اشعار زیبای کتاب آیینه و آه در سبک هایکوی ژاپنی سروده شدند. محمد مفتاحی مقدمه‌ای بر این اثر نوشته است.

درباره‌ی کتاب آیینه و آه

کتاب آیینه و آه، مجموعه‌ی اشعار لطیف سیروس نیرو، پژوهشگر بزرگ ایرانی است. نیرو، اشعار کتاب آیینه و آه را در سبک هایکو سروده است. هایکو سبکی از شعر است که برای اولین‌بار توسط ژاپنی‌ها ابداع شد. اشعاری کوتاه که عموما بین سه تا پنج بند دارند. فضایی که بر اشعار کتاب آیینه و آه حاکم است فضایی شهری و امروزی است. خیابان‌ها و کوچه‌ها، پارک‌ها و مناظر مختلف شهری با هیاهوی ماشین‌ها و درگیری‌های انسانی با همنوعان و مشکلات گوناگون به تصویر کشیده شده است. کتاب آیینه و آه به کوشش، ویرایش و همراه با مقدمه‌ای محمد مفتاحی نوشته شده است.

کتاب آیینه و آه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به مطالعه‌ی اشعار نو لطیف علاقه‌مند هستید، از مطالعه‌ی کتاب آیینه و آه لذت می‌برید. کتاب آیینه و آه برای دوست‌داران هایکو شعر نیز جذاب و خواندنی است.

درباره‌ی سیروس نیرو

سیروس نیرو در سال ۱۳۰۹ متولد شد. او شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی ایرانی بود. در میان آثار سیروس نیرو، چندین مجموعه شعر مانند آیینه و آه، مینیاتورهای ایرانی و عشقت رسد به فریاد به چشم می‌خورد. او از شاگردان نیما یوشیج بود. در زمینه‌ی اشعار کارش را با سرودن غزل آغاز کرد اما بعدا با آشنایی با نیما و سبک اشعار او، شروع به سرودن در سبک نیمایی کرد. دیگر کتاب‌ها و کارهای ارزشمند او شامل شرح‌هایی است که بر اسکندرنامه، هفت پیکر، لیلی و مجنون، خسرو و شیرین و مخزن‌الاسرار نظامی نوشته است. سیروس نیرو در ۲۵ آبان ۱۳۹۵ در تهران چشم از دنیا فروبست.

بخشی از کتاب آیینه و آه

ماه توی رختِ خوابِ آب خوابیده

وای از این آبِ حسود!

صورتِ مهمانِ خود را،

ـ پیرمی‌سازد!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
من از جوی زمان ِخویش می‌نوش‌ام!
blueneda

حجم

۱۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۳۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۱۶,۵۰۰
۵۰%
تومان