دانلود و خرید کتاب نخبگان معنوی علیرضا پناهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نخبگان معنوی اثر علیرضا پناهیان

کتاب نخبگان معنوی

انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۸۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نخبگان معنوی

پرورش نخبگان معنوی در مساجد برگرفته از سخنرانی استاد پناهیان در جمع مدیران، سیاست‌گذاران و فعالان فرهنگی مساجد و کانون‌های فرهنگی سراسر کشور در تابستان ۸۶ است که مؤسسهٔ بیان معنوی بازنویسی و تنظیم کرده و به فراخور نیاز مطالبی در راستای تکمیل بحث به آن افزوده است.

درباره کتاب پرورش نخبگان معنوی در مساجد

در این سخن‌رانی نکاتی درباره اولویت پرورش نخبگان معنوی، هدف پرورش نخبگان معنوی، برنامه‌ی تربیت نخبگان معنوی، ارائه قاعده کلی در این باره و بحثی درباره اولویت کار فرهنگی و تربیتی در تمامی عرصه‌ها می‌خوانید.

خواندن کتاب پرورش نخبگان معنوی در مساجد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث اخلاق اسلامی را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب پرورش نخبگان معنوی در مساجد

یکی از بازاریان که از شاگردان مرحوم آیت الله شاه آبادی بود، نقل می‌کرد که ایشان، یک شب در یکی از سخنرانی‌هایشان، با ناراحتی اظهار داشتند که چرا افرادی که در اطراف ایشان هستند، حرکتی از خود در جنبه‌های معنوی نشان نمی‌دهند؟ و فرمودند: آخر مگر شماها نمی‌خواهید آدم شوید؟ اگر نمی‌خواهید، من این‌قدر به زحمت نیفتم!

همین فرد می‌گوید: بعد از منبر، ما چند نفر خدمت ایشان رفتیم و گفتیم که آقا ما می‌خواهیم آدم بشویم، چه کنیم؟ ایشان فرمودند: من به شما سه دستور می‌دهم، عمل کنید، و اگر نتیجه دیدید، آن وقت بیایید تا برنامه را ادامه دهیم.

سه دستور ایشان چنین بود:

۱. مقید باشید نماز را در اول وقتش اقامه کنید. هرجا بودید و شنیدید صدای اذان بلند شد، دست از کارتان بکشید و نماز را اقامه کنید؛ حتی‌المقدور هم سعی کنید به جماعت خوانده شود.

۲. در کاسبی‌تان انصاف به خرج دهید، و واقعاً اقلّ منفعتی را که می‌توانید، همان را در نظر بگیرید. در معاملات، چشم‌هایتان را ببندید و بین دوست و آشنا و غریبه و شهری و غیرشهری فرق نگذارید. همان اقلّ منفعت در نظرتان باشد.

۳. از نظر حقوق الهی، گرچه می‌توانید برای ادای آن تا آخر سال صبر کنید و امام معصوم (ع) به شما مهلت داده اند، اما شما ماه به ماه حق و حقوق الهی را ادا کنید.

همین فرد می‌گوید من دستورات ایشان را که از ماه رجب شنیده بودم، اجرا کردم تا به ماه رمضان رسید. قبل از ماه رمضان در بازار پاچنار می‌آمدم که صدای اذان بلند شد. خودم را به مسجد نایب رساندم و پشت سر مرحوم آیت الله زاده مشغول نماز شدم. دیدم در نماز که ایشان گاهی تشریف دارند و گاهی نیستند. در قرائت نیستند ولی در رکوع و سجود هستند. پس از نماز به ایشان عرض کردم: شما در حال نماز کجا تشریف داشتید؟ نبودید! ایشان متحیر شد. تعجب کرد و معذرت‌خواهی کرد. گفت که من از مسجد و منزل ناراحت شدم، لذا در نماز گاهی می‌رفتم دنبال آن اوقات تلخی و بعد از مدتی متوجه می‌شدم و برمی‌گشتم. این اولین مشاهدهٔ من بود که در اثر دستورات آیت الله شاه آبادی برایم حاصل شده بود





نظرات کاربران

mohammad reza marandi
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

من خودم ده سال به صورت پراکنده کار فرهنگی می کنم...الان با خوندن این کتاب تازه فهمیدم نقطه ضعف طرح ها و برنامه ریزی های فرهنگی ما در مسجد چی بود؟

جواد
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

واجبه همه فعالین فرهنگی این کتاب رو بخونن

seyed mostafa
۱۳۹۹/۰۱/۱۷

کلا کتاب نیست بلکه پیاده شده سخنرانی و برای کسانی که میخواهند کار فرهنگی کنند توصیه میشود.

mr_ali
۱۳۹۸/۱۱/۰۹

بسیار عالی در زمینه تربیتی و خیلی کارآمد

فاطمه :)
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

عالی عالی عالی تقریبا کل کتاب رو های لایت کردم ک دوباره برگردم و بخونم. کسایی ک دارن کار فرهنگی میکنن واجبه خوندن این کتاب براشون

amozegar alireza
۱۳۹۸/۱۱/۱۷

مناسب برا هر مربی

العبد
۱۴۰۰/۰۳/۰۹

لب کلام تا خوب ها خوب تر نشن بد ها خوب نمی شن

amir
۱۳۹۹/۱۰/۱۴

تا خوبا، خوبتر نشن، بدها خوب نمیشن.....

setayesh
۱۳۹۹/۰۵/۰۳

واجب تر از نون شی برای هر فعال فرهنگی اگر نخونید و وارد عمل شوید بعد از چندوقت که کارکردید میفهمید اشتباه توکارتون زیاد بودع و یعنی هیییچ همه زحمتاتتون به باد میره

رنجبر
۱۳۹۹/۰۳/۲۰

کتابی بسیار مهم در تغییر دادن معادلات جهانی عامل مهمی که انقلاب و تمدن اسلامی ایران رو بوجود اورد و پیش می برد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲۵)
دلیل این که بی‌نمازها نماز نمی‌خوانند، این است که به ما نمازخوان‌ها نگاه می‌کنند. آن آقا یا خانمی که نماز نمی‌خواند، نگاه می‌کند ببیند این کسی که نماز می‌خواند، نمازش چه تأثیری در او داشته و چه فایده‌ای از نمازش برده است؟ چه حظّی از نمازش برده؟ آیا صورتش از مناجات با خدا گل انداخته که هر کسی دید، بفهمد او چه لذتی از نماز برده تا خودش هم نمازخوان شود؟ آیا اخلاق و رفتارش عوض شده است؟ نماز کجای وجودش را آباد کرده تا بقیّه هم جذب نماز شوند؟ تازه کسی که نماز نمی‌خواند، از اینکه وقت خودش را برای نماز تلف نکرده خوشحال هم هست و برای ما که نماز می‌خوانیم تأسف می‌خورد و می‌گوید: «نگاه کن، چقدر خودش را گرفتار کرده! این هم جزء نمازخوان‌هاست!». در حالی که باید برعکس باشد. باید وقتی ما را می‌بیند تأسف خورده و بگوید: «ببین چه لذّتی از نماز خواندن می‌بَرد، ببین بعد از نماز چقدر خوش‌اخلاق می‌شود، چقدر با روحیه و با نشاط می‌شود.» تک‌تک رفقایش را نگاه کند و ببیند آن‌هایی که نماز می‌خوانند چقدر از بقیه خوش‌اخلاق‌تر، سرحال‌تر و بانشاط‌ترند.
Kimia Bahari
تا خوب‌ها خوب‌تر نشوند، بدها خوب نمی‌شوند
محمدرضا میرباقری
امام صادق (ع) از پدرانش نقل کرد که پیامبر خدا (ص) فرمود: هر که ما اهل بیت را دوست داشته باشد خدا را بر نخستین نعمت سپاس گوید. عرض شد: نخستین نعمت چیست؟ فرمود: پاکی ولادت (حلال‌زادگی) و ما را جز کسانی که ولادتی پاکیزه داشته باشند دوست ندارند. (المحاسن، برقی، ج ۱، ص ۱۳۸)
Tasnim
از شهید بهشتی پرسیده بودند: «در آلمان که بودید چند نفر را مسلمان کردید؟» ایشان فرموده بود: «هیچ کس». گفتند: «پس شما در آنجا از طرف اسلام و شیعه چه می‌کردید؟» ایشان فرموده بود: «من آنجا نرفتم که کسی را مسلمان کنم، رفته بودم کاری کنم که مسلمان‌های آنجا مسلمانی‌شان حفظ شود.»
محمدرضا میرباقری
شما هرچقدر هم برای جذب دیگران دکور مسجد را خوش آب و رنگ کنید، باز هم دکور جذاب‌تر در فضای مجازی وجود دارد که باعث شود تزئینات مسجد به چشم نیاید. باید سراغ اصالت‌ها برویم.
کاربر ۱۱۵۲۲۴۷
«پیامبر اکرم (ص) فرموده: مؤمن باید هفته‌ای یک بار برای اسلام خودش و برای درک معارف دینی خودش وقت بگذارد، حالا تو جزء آن‌ها هستی یا نه؟»
seyed mostafa
در آموزش دادن، هیچ چیز به اندازهٔ خلاصه کردن مؤثر نیست. مثلاً خلاصه کردن کتاب‌های شهید مطهری (ره) و بعضی از کتاب‌های آیت الله مصباح که دارای زبان عمومی‌تر است. یک دوره معارف قرآن آیت الله مصباح را می‌توانید به سهولت در مسجد به جوانان یاد بدهید. کتاب معارف قرآن آیت الله مصباح یزدی یک دورهٔ آموزشی است و این کتاب برای آموزش نوشته شده است. لازم است که جوان‌های نخبهٔ مسجد دورهٔ کتاب‌های معارف قرآن را دیده باشند، یا آن‌ها را خلاصه کرده و بیاورند.
Kimia Bahari
پاسخ به این سؤال، فقط برای یک مبلّغ یا روحانی که سخنرانی می‌کند، مهم نیست. بلکه برای همهٔ کسانی که مدیر و برنامه‌ریز هستند و در عرصه‌های فرهنگی فعالیّت می‌کنند هم، پاسخ به این سؤال دارای اهمیّت بالایی است.
امیر محمد
یکی از مهم‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی، توجه به اولویّت‌ها است. همهٔ کارها اولویّت یکسانی ندارند و تمام کارها را نمی‌توان با هم به پیش برد.
محمدرضا میرباقری
بسیار مهم است که قبل از برنامه‌ریزی، دایرهٔ مخاطبان خودمان را مشخّص کنیم. یکی از مهم‌ترین مسائل در برنامه‌ریزی، توجه به اولویّت‌ها است. همهٔ کارها اولویّت یکسانی ندارند و تمام کارها را نمی‌توان با هم به پیش برد. نیروها و سرمایه‌ها محدود است. بنابراین پاسخ به این سؤال که ما در مقام برنامه‌ریزی، باید به کدام گروه از مخاطبان اولویّت بدهیم، بسیار کلیدی و تعیین‌کننده است.
سیب

حجم

۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان