دانلود و خرید کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد ناهید عابدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد اثر ناهید عابدینی

کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد

معرفی کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد

در کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد اثر ناهید عابدینی گوشه‌ای از تلاش‌های قشر تحصیل‌کردهٔ ایران را در مقابله با رژیم پهلوی می‌خوانید. مرکز اسناد انقلاب اسلامی برای روشن‌کردن ابعاد مختلف فعالیت‌های سیاسی دانشجویان دانشگاه‌ها، به انتشار اسناد مرتبط با آنها پرداخته است.

فعالیت سیاسی دانشجویان تبریز به دوران ملی‌شدن صنعت نفت برمی‌گردد که در سال‌های قبل از وقوع انقلاب متأثر از اندیشهٔ چپ بود و در دوران انقلاب، نیروهای مذهبی مبارزات دانشجویی را هدایت کردند که اوج فعالیت دانشجویان در وقایع انقلاب اسلامی تا پیروزی آن را شامل می‌شود.

درباره کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد

این کتاب به طور ویژه به وقایع دانشگاه تبریز در جریان انقلاب اسلامی پرداخته است. همچنین براساس منابع، مآخذ و اسناد بخش آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نقش مبارزات دانشگاهیان تبریز اشاره کرده و با نگاهی مختصر به پیشینهٔ فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه تبریز از آغاز نهضت ملی و به‌طور خاص در دوران شروع نهضت امام و پیروزی انقلاب اسلامی بدون اطناب و تفصیل پرداخته است.

پژوهش در دو بخش تنظیم شده است: بخش نخست مدخل پژوهشی که مشتمل بر چهار فصل و نتیجه‌گیری است و بخش دوم, اسناد, تصاویر و فهرست منابع است.

ناهید عابدینی برای تکمیل پژوهش خود علاوه بر اسناد، از دو منبع مهم دیگر بهره برده است. کتاب «جنبش دانشجویی تبریز» نوشتهٔ آقای رحیم نیکبخت، «جنبش دانشجویی» نوشتهٔ آقای عمادالدین باقی و «تبریز در انقلاب» هدایت‌الله بهبودی.

خواندن کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر، به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی

جملاتی از کتاب دانشگاه آذر آبادگان به روایت اسناد

فعالیت‌های مبارزاتی در دانشگاه تبریز بعد از ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۷ تا پیروزی انقلاب معلق بود. اعلامیه‌هایی که آنها می‌نوشتند با عنوان «تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان» بود. بخش اعظمی از اعلامیه‌ها توسط دکتر اصغر نیشابوری نوشته می‌شد.

جواد اسماعیلیان، جاوید میرزا، حسین علی‌زاده مرتدی، احمد حق‌گو، احمد ایریلو، سید محمد فقیه، صمد و حسن فرشباف رهبری، سید سجاد پیشنماز حسنی، پرویز یوسفی، حسین پسر عبدالله بقال، مهدی صاحب مغازهٔ گلگیرسازی، حاج علی سعیدی، از توزیع‌کنندگان اعلامیه در سطح شهر بودند که توسط ساواک شناسایی و عده‌ای از آنها دستگیر شدند.۸۶ عکاسی فیروز در تبریز و عکاسی شاهین از مکان‌های تکثیر اعلامیه بود. عکس‌های امام (ره) نیز توسط میرزا محمد صابری (صاحب کتابفروشی صابری) توزیع می‌شد.

گویا بنا به گزارش‌های ساواک سرنخ و عامل اصلی توزیع اعلامیه آیت‌الله محمدعلی قاضی طباطبایی بود و دانشجویان با ایشان نیز در ارتباط بودند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان