دانلود و خرید کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه‌ را فراموش کن! سیدماشاالله فرخنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه‌ را فراموش کن! اثر سیدماشاالله فرخنده

کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه‌ را فراموش کن!

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه‌ را فراموش کن!

می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه را فراموش کن! کتاب دیگری در حوزه تغذیه و سلامت از سید ماشاءالله فرخنده (کشفی) است. در کتاب قبلی که جلد اول این اثر محسوب می‌شود، نویسنده بر گیاه‌خواری انسان تاکید کرده و رژیم های مبتنی بر گیاه‌خواری و میوه‌خواری پیشنهاد کرده است. در این کتاب بر این نکته تاکید می‌کند که با وجودی که انسان گیاه‌خوار است اما هر نوع گیاه یا میوه‌ای برای هر انسانی مناسب نیست.

او در این کتاب درواقع بر میوه‌درمانی تاکید دارد و میوه‌های مناسب برای درمان بیماری‌های گوناگون را معرفی می‌کند و فلسفه خوردن یا نخوردن مواد غذایی خاص برای بیماران مختلف را توضیح می‌دهد.

خواندن کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه را فراموش کن! را به چه کساانی پیشنهاد می‌کنیم؟

علاقه‌مندان به حوزه تغذیه و سلامتی و رژیم‌های مبتنی بر خام‌خواری و گیاه‌خواری.

جملاتی از کتاب می‌خواهی سالم شوی؟ قابلمه را فراموش کن!

بعضی از بیماران ام.اس اضافه‌وزن دارند و برای اینکه بار اضافی را از روی مفاصل خود بردارند و سلسله عصبی‌شان را که در اثر وزن اضافی و تجمع آشغال و پس‌مانده‌های متابولیسمی اعمال حیاتی مختل شده است، دوباره فعال کنند، باید بیشتر سبزیجات، سالاد و میوه‌هایی را مصرف کنند که هم از اسید کمی تشکیل شده باشند و هم اینکه رنگی نباشند.

بیشتر این بیماران که کلیه‌های ضعیفی دارند و ضعف کلیه‌ها و عدم توانایی در بیرون راندن و خنثی کردن اسید اوریک، باعث به غارت رفتن مواد بازی استخوان‌ها و مفاصل آن‌ها شده است، باید از مصرف مرکبات و میوه‌های رنگین مانند آلبالو، گیلاس قرمز، انار، هندوانه و سایر سبزیجات رنگین مانند هویج و چغندر پرهیز کنند.

اصولاً بیماران ام.اس کسانی هستند که ذخایر قلیایی موجود در بین مفاصل آن‌ها تحلیل رفته و نابود شده است پس باید سعی شود که این ذخایر حیاتی مجدداً به وسیله تغذیه اصولی جایگزین شود. تا جایگزین شدن این ذخایر نیاز است که بیمار با میوه، سبزیجات و مقداری پسته خام تغذیه کند و به مفاصل منجمدشده خود این فرصت را بدهد که دوباره حالت ارتجاعی‌اش را به‌دست آورد.

بیمارانی داشته‌ام که روز اول با ویلچر به دیدن من آمده بودند اما پس از یک سال دوباره توانستند راه بروند و فعال شدند.

نظرات کاربران

عشق کتاااااب
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

بهترین داروی دنیا تغزیه با این روشه من خودم 2 ماهه شروع کردم بهترین اتفاق زندگیم آشنایی با جلد 1 این کتاب بود دنیام عوض شد

کاربر ۳۱۸۴۲۱۹
۱۴۰۱/۰۹/۲۳

یکی از کتابهایی بود که خیلی دنبالش میگشتم.ممنون از طاقچه به تمام کسانی که سلامتیشون واسشون مهمه توصیه میکنم این کتابو بخونن باخوندنش تمام باورهاتون درمورد تغذیه عوض میشه

کاربر ۶۵۰۵۱۷۳
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

کتاب فوق العاده خوبی هست. روش تغذیه من را کاملا تغییر داده. هر دو جلد کتاب را خوانده ام. به همه توصیه میکنم حتما بخوانید.

fatemeh.s
۱۳۹۹/۰۱/۰۹

به نظر شخص من افتضاح بود

Parisa Kalantari
۱۳۹۸/۰۹/۲۳

کتاب را نخریدم. اما با خواندن جزییات برام سوال پیش آمد که چرا طاقچه کتاب های غیر علمی و بدون رفرنس معتبر را در رده کتاب های سلامتی قرار می دهد؟ جامعه متخصص تغذیه دارد. این نویسنده ها با این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
تا وقتی که با اندوخته‌های من ذهنی و باورها و دانش‌های او زندگی کنیم، هر کاری که انجام دهیم مانند کاشتن بادام پوک است! و زندگی ما نه رمقی دارد و نه برکت، زیرا ما با منی کار می‌کنیم که رقابتی شده است، مقایسه و قضاوت می‌کند و شعار «هر چه بیشتر، بهتر» را هم خیلی خوب یاد گرفته و برای این زیاده‌خواهی حاضر است به‌راحتی سر دیگران را زیر آب کند و حتی از قتل و نابودی دیگران هم هراسی ندارد. به‌ویژه اینکه باورهای این من کذایی او را در شرایطی قرار می‌دهد تا به‌سادگی درباره دیگران قضاوت کرده و حکم صادر کند.
امیر
یکی از این قوانین، «قانون مزرعه» است که شامل حال ما نیز می‌شود. قانون مزرعه به ما می‌گوید؛ اول کشت کن، سپس صبر کن تا آنچه کاشته‌ای رشد کند و بعد حاصل زحمات خود را درو کن. ما صاحب من دروغینی هستیم که هرگز نمی‌خواهد قانونمندی طبیعت را رعایت کند و مایل است که همه چیز را، در اسرع وقت به‌دست آورد. این انتظار بیجا باعث عدم درک درست ما از روند زندگی شده و درد را برای‌مان به‌ارمغان آورده است.
امیر

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان