دانلود و خرید کتاب تو با ارزشی فرزندم سیده‌الهام هاشم منیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تو با ارزشی فرزندم

تو باارزشی فرزندم کتابی با رویکردی نو به مسئله ایجاد و پرورش حس ارزشمندی در کودکان است. سیده الناز هاشم‌منیری و حمیدرضا غلامرضایی در این اثر یک ساختار متفاوت را در این زمینه معرفی می‌کنند. 

درباره تو باارزشی فرزندم

پدیدآورندگان کتاب در اثر خود، به عنوان متکلم وحده با شما صحبت نمی‌کنند، بلکه شما در حین مطالعه از تجربیات برخی پدر و مادرها و مربیان آموزشی مطلع می‌شوید و می‌توانید همزادپنداری کنید. آنها با بیان گوشه‌ای از تجربیات تعدادی از پدرومادرها در موضوع پرورش حس ارشمندی در کودک، به شما یادآوری می کنند که چگونه تکامل عزت نفس و اعتمادبه‌نفس در بچه‌ها را کانون و محور اصلی تربیت آن‌ها قرار دهید.

این کتاب مرجع کاملی مشتمل بر تمام جوانب عزت نفس و اعتمادبه‌نفس کودک نیست، اما کاربرد عملی بر اساس تجربیات اولیا می‌تواند مشکل کمبود عزت نفس را تا حد زیادی برطرف کند. این تجربیات ارزنده در بخش دوم کتاب ارائه شده است. در بخش اول نیز نکاتی در مورد اهمیت اعتمادبه‌نفس و عزت نفس را مرور خواهید کرد. در بخش سوم کتاب نیز بیش از ۲۰۰ نکته، که باز هم تجربیات ارزنده اولیاست، به صورت جدول سرگرمی در قالب تمرین ارائه شده است تا برای شما جذابیت داشته باشد.

در بخش چهارم نیز نکات ارزشمندی، که تجربه مطالعات پدیدآورندگان بوده، از ۳ کتاب انتخاب و تقدیم خواننده شده است

خواندن کتاب تو باارزشی فرزندم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

تمامی پدرو مادرها و مربیان کودک می توانند از مطالب باارزش این کتاب برای بالابردن سطح اگاهی و مهارت‌های تربیتی خود استفاده کنند.

جملاتی از کتاب تو باارزشی فرزندم

از دیگر نشانه‌های رشد اعتمادبه‌نفس در کودک این است که خجول و منزوی نیست و هر وظیفه‌ای را که به او واگذار می‌شود، با آرامش می‌پذیرد و بدون توقع کمک از دیگران کار خود را به‌تنهایی انجام می‌دهد و به توانایی و مهارت خود مطمئن است.

و مهم‌تر از همهٔ این موارد، کودک با اعتمادبه‌نفس برای زندگی خود هدف دارد و منظم و با دقت اهدافش را پیش می‌برد؛ حتی به دوستان و همسالانش نیز کمک می‌کند تا به اهداف و خواسته‌های خود برسند.

البته معیارهای اعتمادبه‌نفس در خانواده‌ها، که فرهنگ‌های قومی ـ مذهبی متفاوت و منحصربه‌فردی دارند، فرق می‌کند. در بعضی خانواده‌ها معیار سنجش ارزش فرد میزان تحصیلات و سواد اوست، درنتیجه هر فردی که تحصیلات بیشتری دشته باشد، اعتمادبه‌نفس بالاتری خواهد داشت در برخی خانواده‌ها نیز معیار سنجش ارزش فرد جنسیت است و درنتیجه پسران با اعتمادبه‌نفس‌تر از دختران پرورش می‌یابند؛ اما باید توجه داشت که تبعیض جنسیتی و نگاه تک‌بعدی به فرزند، آثار مخرب و جبران‌ناپذیری بر روح و روان او دارد.

فهرست کتاب تو باارزشی فرزندم

مقدمه اول

مقدمه دوم

سپاس‌نامه

پیشگفتار پدیدآورندگان

بخش اول: در پیرامون اعتمادبه‌نفس

اعتمادبه‌نفس چیست و چه تفاوتی با عزت نفس دارد؟

چگونه دریابیم که اعتمادبه‌نفس کودکان پرورش یافته است؟

چگونه می‌توان اعتماد به‌نفس را در کودک پرورش داد؟

بخش دوم: تجربیات (مادرانه، پدرانه، معلم، دیدگاه مشاور و...)

موضوع: احساس ارزشمندی

موضوع: پذیرش اشتباه خود

موضوع: خطا و اشتباه کودک

موضوع: تشویق

موضوع: انتخاب دوست

موضوع: فقدان اعتمادبه‌نفس در والد

موضوع: توجه به احساس کودک

موضوع: سرزنش و مقایسه

موضوع: خشم

موضوع: افسردگی

بخش سوم: خودارزیابی (تمرین)

آموزش

تربیت

همیاری

سپاسگزاری

تشویق

توجه به کودکان

دوستی و مهربانی

احترام

بخش چهارم: بیشتر بدانیم (نکاتی برای والدین محترم)

قسمت اول: اهمیت خانواده

قسمت دوم: وقتی والدین با اعتمادبه‌نفس‌اند

مهم‌ترین خدمت به فرزندان

قسمت سوم: ویژگی کودکان با اعتمادبه‌نفس

قسمت چهارم: اهمیت عبارات تأکیدی

فرزندان و دانش‌آموزان را جدی بگیرید

پاسخنامه

با انضباط باشیم
کاسی مایر
رهایی از استرس؛ راهنمایی برای کاهش استرس در کودکان (مهارت‌های زندگی جلد بیستم)
مایکلین ماندی
والدین قطعاً تأثیرگذارند
ستاره بابایی
مهارت های حل مساله اجتماعی در کودکان
مارک. دبلیو. فریزر
۳۶۵ روش برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان
شیلا الیسن
امان از دست نگرانی
ترور رومین
استرس کمتر، موفقیت بیشتر
کلیر هریس
کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان
میشل بربا
کلیدهای پرورش فرزند شاد از ۲ تا ۴ سالگی
لیزا مکورت
خجالتی‌بودن بد نیست؛ چگونه کم‌رویی را به نقطه‌ی قوت تبدیل کنیم (مهارت‌های زندگی جلد هجدهم)
جی. اس. جکسون
بالابردن اعتماد به نفس؛ راهنمای کودک برای داشتن اعتماد به نفس (مهارت‌های زندگی جلد دوازدهم)
کریستین آدامز
کودک مهربان
مایکلین ماندی
جوانمردانه بازی کن و خوشحال باش؛ راهنمای کودک برای بازی و ورزش (مهارت‌های زندگی جلد بیست و ششم)
دنیل گریپو
تقویت حافظه و تمرکز کودکان
راضیه سادات میرحسینی
پرورش کودکان بر پایه‌ی اعتماد
جاستین مول
مدرسه‌ی سالم
سایمون بلیک
مهارت‌های زندگی برای کودکان
مژگان کلهر
یادگیری معکوس در فنلاند
ماریکا تویوولا
در ستایش تربیت نکردن
علیرضا متولی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
روان‌شناسان معتقدند که آخرین اندیشه‌هایی که پیش از خواب به سرتان می‌آیند، در مدت زمان خواب به ذهن نیمه‌هوشیارتان خوارک می‌رساند. اگر در این هنگام ذهنتان را از اندیشهٔ کامیابی و توانگری و ثمرات نیکو سرشار کنید، ذهن نیمه‌هوشیارتان آن‌ها را به صورت فرمان از شما می‌پذیرد. از این رو، در مدتی که خواب هستید، ذهن نیمه‌هوشیارتان مطیعانه وارد فعالیت می‌شود تا فردایی توانگر و شاد و کامیاب برای‌تان بیافریند. از این رو، با نوشتن برنامه‌ها و رویدادهای روز بعد به صورت دلخواهتان، می‌توانید عنان و اختیار روز بعد را به دست بگیرید.
mina sadat asefi
تحسین پاداش به انجام دادن کار است، در حالی که تشویق پاداش به فرد است. مثلا جملهٔ تو توانستی تحسین است، ولی جملهٔ به تو افتخار می‌کنم تشویق فرد است. کودک وقتی تحسین شود ممکن است فکر کند که تنها وقتی خوب است که کاری را درست انجام داده باشد. از سویی هم تشویق به رسمیت شناختن تلاش است. اگر به کودک بگوییم: «خب، بهم بگو بازی چطور بود. من دیدمت چطور حمله کردی.» مفیدتر از گفتن: «تو بهترین بازکن تیم هستی.» است. تحسین بیش از اندازه اعتمادبه‌نفس کودک را خدشه‌دار می‌کند؛ چون فشاری برای انجام دادن کار و نیاز مداومی به تأیید دیگران در او ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است آزادانه او را تشویق کنید. این موضوع به کودکتان کمک می‌کند تا با احساس خوبی رشد کند.
mina sadat asefi
خبرنگاری از ثروتمند سیاه‌پوستی، که نفر اول به دنیا معرفی شده بود، پرسید: «اگر دولت اموالت را مصادره کند، چه می‌کنی؟» گفت: «دولت عزت نفسم را نگیرد، پنج سال دیگر همه ثروتم را دوباره به دست می‌آورم!» پس بنای عزت نفس کودکان را محکم بنا کنیم تا در سایه آن به همه ایده‌های خود برسند.
mina sadat asefi
وظیفه پدر و مادر در سال‌های نخست تولد ایجاد اعتمادبه‌نفس در کودک است و سال‌های بعد باید از اعتمادبه‌نفس ایجادشده محافظت کنند.
mina sadat asefi
حتی اگر کودک کاری را به اشتباه انجام داد، پدر و مادر باید او را تشویق کنند و این پیام را به او تلقین کنند که تو بهترینی و برای ما مهم و دوست‌داشتنی هستی.
مسعود رئوفی
برای اینکه کودک بتواند درست اندیشیدن را بیاموزد و تمرین کند، برقراری آرامشِ او بسیار مهم است؛ بنابراین، هیچ تشویق و نگرانی نباید او را تهدید کند. وقتی کودک با مسئله‌ای روبه‌رو می‌شود که به تفکر نیاز دارد، والدین با صبوری باید به او اجازه اندیشیدن بدهند، حتی اگر ممکن است کودک تصمیم اشتباهی بگیرد، والدین باید به او فرصت فکر کردن بدهند و از سرزنش بپرهیزند.
مسعود رئوفی
بازی با کودک درمانگر است، زیرا به ما یاری می‌هد که چگونه به آرامش برسیم. از طرفی هنگام بازی، با توانایی‌ها و خلق و خوی فرزندانمان بیشتر آشنا می‌شویم. هنگام بازی، خود را هم‌سطح کودکان می‌کنیم و دنیا را از زاویه دید آن‌ها می‌بینیم. توجه داشته باشید که هر چه برای وقت گذراندن با کودکتان مشتاق‌تر باشید، وقتی او بزرگ‌تر شود، برای بودن با شما، علاقه بیشتری خواهد داشت و شما هم می‌توانید او را در بازی یا کارهای خود شریک کنید. یادتان باشد که شما مهم‌ترین کار دنیا را انجام می‌دهید، بزرگ کردن و پرورش یک انسان.
mina sadat asefi
یکی از وظایف مهم پدر و مادر پرورش مهارت‌های کودک است. فردی که از کودکی مهارت‌های لازم را برای زندگی به دست نیاورده باشد، نمی‌تواند اعتمادبه‌نفس داشته باشد. والدین با توجه به علایق و احساسات کودک خود، می‌توانند به رشد و گسترش استعدادهای او کمک کنند.
مسعود رئوفی
پدر و مادر نخستین مربیان کودک‌اند که رفتارها و عملکردشان در شکل‌گیری رفتار نوزاد اثرگذار است. همان‌طور که پیش‌تر نیز آمد، پایه‌های اعتمادبه‌نفس کودکان در خانواده شکل می‌گیرد و کودک چگونگی برقراری ارتباط مؤثر را از پدر و مادر خود می‌آموزد.
مسعود رئوفی
مهم‌ترین مسئله‌ای که اعتمادبه‌نفس کودک را از بین می‌برد، تحقیر کردن اوست.
مسعود رئوفی

حجم

۵۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۵۹۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان