دانلود رایگان کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص) سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص) اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص)

معرفی کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص)

درس‌های پیامبر اعظم (ص) گزیده‌ای است از بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مدظلله‌العالی) رهبر معظم انقلاب دربارهٔ شخصیت و بعثت نبی مکرم اسلام (صل‌الله‌علیه‌و آله).

 درباره کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص)

کتاب حاضر گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دربارهٔ شخصیت، ویژگی‌ها، و بعثت نبی‌مکرم اسلام صلی الله علیه و آله است که از میان بیانات معظم‌له از خرداد ۱۳۶۸ تا شهریور ۱۳۹۱ انتخاب شده است.

خواندن کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مخاطب بیانات معظم‌له عمدتا نخبگان، روشنفکران و زمامداران کشورهای اسلامی هستند.

جملاتی از کتاب درس‌های پیامبر اعظم (ص)

روایتی از پیامبر اکرم نقل شده که فرمود: لا یبلغنی احدٌ منکم عن اصحابی شیئاً فانّی احبّ ان اخرج الیکم و انا سلیمالصّدر . پیش پیامبر میآمدند و از یکدیگر بدگویی میکردند و چیزهایی را دربارهٔ یکدیگر میگفتند؛ گاهی راست و گاهی هم خلاف واقع. پیامبر اکرمصلّی‌الله‌علیه‌وآله به مردم فرمودند: هیچکس دربارهٔ اصحابم به من چیزی نگوید. دائماً نزد من نیایید و از همدیگر بدگویی کنید. من مایلم وقتیکه میان مردم ظاهر میشوم و به میان اصحاب خود میروم، سلیمالصّدر باشم؛ یعنی با سینهٔ صاف و پاک و بدون هیچگونه سابقه و بدبینی به میان مسلمانها بروم.

این، سخنی از پیامبر و دستوری دربارهٔ مسلمانها نسبت به شخص آن حضرت است. ببینید چقدر این رفتار رسول اکرمصلّی‌الله‌علیه‌وآله کمک میکند به اینکه مسلمانها احساس کنند که در جامعه و محیط اسلامی، باید بدون سوءظن و با خوشبینی با افراد برخورد کرد. در روایات داریم که وقتی حاکمیت با شر و فساد است، به هر چیزی سوءظن داشته باشید؛ امّا وقتی حاکمیت با خیر و صلاح در جامعه است، سوءظنها را رها کنید، به یکدیگر حسن ظن داشته باشید، حرفهای هم را با چشم قبول بنگرید و گوش کنید، بدیهای یکدیگر را نبینید و خوبیهای هم را مشاهده کنید.

نظرات کاربران

مهدی
۱۳۹۸/۰۹/۲۲

عمل به محتوای کتاب انسان را به کمال میرسونه و جامعه ایده آل را بوجود میاره... اللهم عجل لولیک الفرج

bahar
۱۳۹۸/۰۹/۱۵

دانلود کردم اسرع وقت مطالعه کنم

تعجیل در ظهور امام مهدی صلوات
۱۳۹۸/۱۰/۰۲

عالییییییییی

مصطفی
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

تشکر از معظم له

کاربر ۱۴۹۸۷۴۸
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

سلام و تشکر از زحمات شما بعضی از جملات بهم ریخته است، برای نمونه به صفحه 3 کتاب مراجعه شود

فاطمه
۱۴۰۰/۰۹/۲۲

وقتی کتاب رو می‌خونی می‌بینی چقدر ما سخت زندگی می‌کنیم... حتما بخونید حتما

hedayat Homa
۱۴۰۰/۰۹/۰۷

کتاب خیلی خوبی بود .

کاربر ۴۴۳۸۰۵۶
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

عالی بود به نکات خوبی اشاره کرد

کاربر ۱۰۰۷۳۲۰
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

من این کتاب رو خورد-خورد خوندم و وقتی تمرکز کافی اما فرصت کمی برای مطالعه داشتم چندصفحه میخوندم. و واقعا نوعی مطالعه درمانی برای من بود. و مهر من به رسول خدا و پیغام آور و پدر دینی ام چندین

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
گاهی اگر جوانی را مشاهده می‌کردند که بی‌کار است، می‌فرمودند: انّ الله لا یحبّ الشّابّ الفارغ: خدا از جوانی که عمر خود را تلف می‌کند و به بی‌کاری می‌گذراند، خشنود نیست.
ElnAz
پیش پیامبر می‌آمدند و از یکدیگر بدگویی می‌کردند و چیزهایی را دربارهٔ یکدیگر می‌گفتند؛ گاهی راست و گاهی هم خلاف واقع. پیامبر اکرمصلّی‌الله‌علیه‌وآله به مردم فرمودند: هیچ‌کس دربارهٔ اصحابم به من چیزی نگوید. دائماً نزد من نیایید و از همدیگر بدگویی کنید. من مایلم وقتی‌که میان مردم ظاهر می‌شوم و به میان اصحاب خود می‌روم، سلیم‌الصّدر باشم؛ یعنی با سینهٔ صاف و پاک و بدون هیچ‌گونه سابقه و بدبینی به میان مسلمانها بروم.
ElnAz
خدا از جوانی که عمر خود را تلف می‌کند و به بی‌کاری می‌گذراند، خشنود نیست.
کهکشان آندرومدا
یکی از کارهای رسول اکرمصلّی‌الله‌علیه‌وآله این بود که فضای جامعه را یک فضای مهربان و سرشار از مهر و محبّت بسازد تا همهٔ مردم در آن، نسبت به یکدیگر محبّت بورزند و به چشم حسن ظن و خوش‌بینی به یکدیگر نگاه کنند.
کهکشان آندرومدا
خدای متعال به ما وعده کرده است؛ فرموده است اگر مجاهدت کنید، اگر تلاش کنید، خدای متعال شما را به مقصود میرساند و شما در سایهٔ ایستادگی، به اهداف خود دست پیدا میکنید.
مهدی
چرا وقتی‌که شما مسلمانها (مؤمنین و مؤمنات) این شایعه را شنیدید، به یکدیگر حسن ظن نشان ندادید و به طور قاطع نگفتید که این دروغ است؟ یک جای دیگر می‌فرماید: و لو لا اذ سمعتموه قلتم ما یکون لنا ان نتکلّم بهذا سبحانک هذا بهتانٌ عظیمٌ: چرا وقتی‌که این شایعه را شنیدید، نگفتید که ما حق نداریم این شایعه را تکرار کنیم؟ این، یک بهتان بزرگ است.
ElnAz
ما مسلمانها قدرناشناسی کردیم؛ ما نمک خوردیم و نمکدان را شکستیم؛ ما قدر اسلام را ندانستیم؛ ما پایه‌هائی را که پیغمبر اکرم برای بنای جوامع برجسته و متکامل انسانی بناگذاری کرده بود، در میان خود نگه نداشتیم؛ ما ناشکری و ناسپاسی کردیم و چوبش را هم خوردیم
مهدی
این‌گونه است که اگر کسی، کس دیگری را به بعضی از تهمتهای خاص متّهم کند، اگر نتواند آن را با چهار شاهدِ عادل ثابت کند، خود تهمت‌زننده محکوم است که بر او حد جاری بشود
مهدی
اسلام این توانائی را داشت و دارد که بشریت را به سعادت برساند، به کمال برساند و از لحاظ مادّی و معنوی او را رشد دهد. این پایه‌هائی که پیغمبر گذاشتند ـ پایهٔ ایمان، پایهٔ عقلانیت، پایهٔ مجاهدت، پایهٔ عزّت ـ پایه‌های اصلی جامعهٔ اسلامی است.
مهدی
در مقابل شهوات دنیائی احساس ضعف و زبونی نکنیم؛ در مقابل مال، در مقابل مقام، در مقابل وسوسه‌های گوناگون نفسانی احساس ضعف نکنیم؛ ایستادگی کنیم. اینهاست آن چیزی که بشریت را به اوج کمال میرساند، یک ملّت را عزّت میبخشد، یک جامعه را به خوشبختی و سعادت واقعی میرساند. به اینها ما احتیاج داریم؛ مظهر همهٔ اینها پیغمبر ماست.
مهدی

حجم

۲۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۲۸۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
رایگان