دانلود و خرید کتاب اخلاق در فضای مجازی پیمان آئینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق در فضای مجازی اثر پیمان آئینی

کتاب اخلاق در فضای مجازی

نویسنده:پیمان آئینی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق در فضای مجازی

کتاب اخلاق در فضای مجازی، کتابی است از حجت الاسلام پیمان آئینی که درباره‌ی اهمیت رعایت موازین و آداب صحیح اخلاقی در فضای مجازی است. کتاب اخلاق در فضای مجازی محصول انتشارات دیانت است.

درباره‌ی کتاب اخلاق در فضای مجازی

امروزه ما در عصر ارتباطات قرار داریم. کل دنیا به واسطه‌ی پیشرفت امر تکنولوژی به صورت یک دهکده‌ی جهانی درآمده است و همه مردم در سر تا سر دنیا می‌توانند به راحتی از حال یکدیگر باخبر شوند. اگر به کمی قبلتر نگاه کنیم می‌بینیم که هربار تکنولوژی جدیدی وارد زندگی انسان‌ها شده است، ابتدا با مقاومت و مخالفت رو به رو شده و پس از گذشت اندک زمانی، آن تکنولوژی، راه خود را باز کرده. به گونه‌ای که حالا زندگی کردن بدون آن ممکن نیست. با این حال بسیار پیش میاید که به دلیل عدم رعایت اخلاق صحیح و استفاده‌ی نادرست از کاربردهای آن تکنولوژی، ضرر و زیان‌هایی نیز به افراد وارد شده است. برای حل چنین چالشی چه راه حلی داریم؟ محدود کردن دسترسی به تکنولوژی قطعا پاسخ نیست بلکه باید مساله را به صورت ریشه‌ای حل نمود. پیمان آئینی در کتاب اخلاق در فضای مجازی، با پرداختن به این امر، با ارائه‌ی تعریفات مختلف اخلاق، چه از منظر دینی و چه از منظر دانشمندان غربی، تلاش کرده است تا پاسخی به این سوال بدهد.

کتاب اخلاق در فضای مجازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به بحث‌های پیرامون علم و دین علاقه مند هستید یا دوست دارید درباره‌ی اخلاق در دیانت اسلام و حفظ و رعایت موازین آن مطالبی بخوانید، کتاب اخلاق در فضای مجازی کتابی مناسب برای شما است.

جملاتی از کتاب اخلاق در فضای مجازی

رعایت اخلاق در زندگی و ارتباطات اجتماعی ضرورت انسانیِ زیستن است. اخلاق اجتماعی موجب قابل تحمل شدن تزاحمات و اصطکاک‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی مدرن می‌شود؛ وگرنه انباشت برخوردها و اختلاف‌ها، زندگی در فضای جدید را غیرقابل تحمل می‌کند.

این اخلاق منحصر به فضای واقعی و زندگی اول نیست بلکه در زندگی دوم و فضای مجازی نیز مورد نیاز است و نمی‌توان از آن غفلت کرد. این روزها که بنا به نوعی تأخر و عقب‌ماندگی اخلاقی در فضای مجازی شاهد بسیاری از ناهنجاری‌ها و حتی بزهکاری‌ها هستیم، ضروری است کمی دربارهٔ اخلاق در فضای مجازی بیندیشیم. البته خودِ خوش‌اخلاق بودن توانایی بزرگی است و به دست آوردن آن کار آسانی نیست.

دربارهٔ راه‌های بدست آوردن این توانایی صحبت خواهیم کرد.

هر کسی در حوزه فعالیت خود می‌تواند از طریق اخلاق خوب و خوشرویی، نیروی مثبت فراوانی را ایجاد کند. تأثیرهای مثبت زیادی را بر دیگران بگذارد. حرکت‌های مثبت بسیاری را به وجود بیاورد و بسیاری از مشکلات زندگی خود و دیگران را حل کند.


نظرات کاربران

عباس
۱۳۹۸/۱۰/۰۳

بسیار خوب تشکر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
معمولاً مفهوم فضا در مقایسه با مفهوم مکان توصیف و تعریف می‌شود و بدون شک نخستین وجه تمایزی که در جریان مقایسه مکان و فضا برجسته است، سطح انتزاع این دو مفهوم می‌باشد. فضا در مقایسه با مکان، مفهومی بسیار انتزاعی و به سختی قابل تصور بوده به‌طوری‌که درک این مفهوم بدون واسطه درک مکان برای ما موجودات فیزیکی غیرممکن است. در حقیقت فضا دال بر همه جا و مکان دلالت بر جایی معین است و از همین رو است که تصور همه جایی بسیار دشوارتر از جایی خاص است. مکان دارای محتوا است ولی فضا نوعی خلاء است. مکان دارای دو بعد است درحالی‌که فضا مفهومی سه بعدی است. مکان مفهومی مرزپذیر و قابل محدود شدن اما فضا مفهومی مرکز و تا حدودی نامتناهی است. مکان همواره به تثبیت و تصلب گرایش دارد ولی فضا به سیالیت و رهاشدگی. تمام خصوصیات ذکر شده را می‌توان ویژگی فضای مجازی، جزءلاینفک آن و ناشی از فضا بودگی آن دانست
کاربر ۲۹۴۰۸۸۰

حجم

۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۹۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان