دانلود و خرید کتاب کتاب راهنمای استراتژی نیل راسل جونز ترجمه فرشید عبدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب راهنمای استراتژی اثر  نیل راسل جونز

کتاب کتاب راهنمای استراتژی

معرفی کتاب کتاب راهنمای استراتژی

کتاب راهنمای استراتژی نوشتهٔ نیل راسل جونز با ترجمهٔ فرشید عبدی در انتشارات پویش مدام چاپ شده است. این کتاب حاوی مقدمه‌ای مختصر و شفاف دربارهٔ استراتژی خودآموزی و سرشار از نکات و ترفندهای لازم برای صورت‌بندی و تدوین یک برنامهٔ استراتژیک در سازمان شما است. اکثر کتاب‌های مدیریت استراتژیک، مفصل و پیچیده هستند و از زبان فنی دشوار این حوزه استفاده می‌کنند که معمولاً برای ابتدای راه مفید نیستند. کتاب راهنمای استراتژی با زبانی ساده و در زمانی کوتاه شما را با مفاهیم استراتژی و فرایند آن آشنا می‌کند.

درباره کتاب راهنمای استراتژی

این کتاب در مورد استراتژی است، اما شما را نه به یک کارشناس استراتژی تبدیل می‌کند و نه به یک استاد فرهمند مدیریت استراتژیک. کتاب راهنمای استراتژی مبانی استراتژی را توضیح می‌دهد تا شما قادر به فهم اجزای اصلی یک استراتژی باشید، اینکه چگونه باید به سراغ آن‌ها بروید و استراتژی را تدوین کنید و از بعضی از ابزارهای استراتژی نیز استفاده کنید. این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا بفهمید متخصصان استراتژی ممکن است چه چیزهایی بگویند و همچنین به شما در به‌ چالش کشیدن چیزهایی که دیگران می‌گویند، کمک می‌کند. 

مطالب بسیار زیادی در مورد استراتژی نوشته شده است که بعضی از این مطالب رمزآلود و مبهم و بعضی دیگر بسیار پیچیده هستند، اما این کتاب پیچیدگی‌ها و دشوار‌بودن مطالب قبلی را برطرف می‌کند. کتاب راهنمای استراتژی تعدادی از اصطلاحات اصلی استراتژیک را تعریف می‌کند، تفاوت بین استراتژی رقابتی و شرکتی را توضیح می‌دهد (علت اصلی سردرگمی، حتی در میان مدیران سطوح ارشد) و رویکردی آسان برای تدوین استراتژیک ارائه می‌کند.

کتاب راهنمای استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب دست‌اندرکاران کسب‌وکارهایی است که نیاز به تدوین استراتژی رسمی‌تری نسبت به قبل دارند؛ همچنین کارکنانی که به‌صورت جزئی یا غیرمستقیم در تدوین استراتژی مشارکت دارند و البته دانشجویان و سایر افرادی که می‌خواهند یک دید کلی از چارچوب آن داشته باشند و بعداً از آن استفاده کنند. کتاب راهنمای استراتژی برای ذی‌نفعان سازمانی نیز مفید و سودمند خواهد بود.

بخشی از کتاب راهنمای استراتژی

«استراتژی، راه رسیدن به هدف را مشخص می‌کند؛ البته راهی که هوشمندانه و خلاقانه و بر اساس اعداد و ارقام است. بنابراین استراتژی در معنای متداول آن، نوعی برنامه‌ریزی کلان است و درباره اهمیت آن همین بس که حیات و ممات سازمان قرار است در پرتو آن شکل بگیرد و اقدامات سازمان و عملکرد مدیران، بخصوص مدیرعامل می‌بایست بر اساس آن ارزیابی شود.

یک ناخدا یا فرمانده نظامی می‌تواند در سخت‌ترین توفان‌ها، با بدترین شرایط و نداشتن منابع کافی، با بهره‌گیری از یک استراتژی اثربخش پیروز شود. مربیان تیم‌های ورزشی نیز با داشتن استراتژی اثربخش به نتایج درخشانی دست می‌یابند و علیرغم محدودیت‌ها و شرایط نابرابر، قهرمان می‌شوند. مدیران نیز با برخورداری از دانش استراتژی و تدوین و اجرای استراتژی‌های اثربخش در عین شرایط سخت، تهدیدهای محیطی فراوان و کمبود منابع باید بتوانند موفق شوند، از شکست و ورشکستگی سازمان جلوگیری کنند و از انتخاب‌ها و تصمیم‌های غلط بپرهیزند. مطالعه این کتاب، نخستین گام در این مسیر طولانی و مهم است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۸۶,۰۰۰
تومان