دانلود و خرید کتاب اسکندر مقدونی چه کسی بود؟ رابین واتر فایلد ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اسکندر مقدونی چه کسی بود؟

اسکندر مقدونی چه کسی بود؟ نوشته رابین واتر فایلد و کاترین واترفایلد از مجموعه کتاب‌های به سوی موفقیت نشر طاهریان است. مطالعه‌ زندگی‌نامه‌ مشاهیر، مورد علاقه خیلی از کتاب‌خوانان به‌ویژه نوجوانان و جوانان است. مجموعه‌ «به سوی موفقیت» همه ویژگی‌های یک زندگی‌نامه‌ خوب را دارد. این مجموعه با نگاهی داستان‌گونه، بیانی روان و شیرین، همراه با اطلاعاتی دقیق، برای نوجوانان و جوانان تألیف شده‌ است. تصاویر ساده و دلنشین این کتاب‌ها، بر جذابیت آن‌ها افزوده‌است. 

درباره کتاب اسکندر مقدونی چه کسی بود؟

اسکندر در سال ۳۵۶ قبل از میلاد در مقدونیه به دنیا آمد. مقدونیه در شمال یونان باستان قرار داشت. پدرش، پادشاه فیلیپ دوم، هفت زن داشت؛ اما المپیاس همسر مورد علاقه فیلیپ بود. او اسکندر را به دنیا آورد. روزی، اسکندر پادشاه بعدی خواهد شد. اسکندر حتی در کودکی هم مشهور بود. داستانهای شگفت‌انگیزی در مورد تولد وی وجود دارد او طبق روایتی از تبار قهرمانان مشهور یونان آشیل و هراکلس بوده است. مردم حتی می‌گفتند که خدای زئوس واقعاً پدر اوست، نه پادشاه فیلیپ؛ زئوس مهم‌ترین خدایان بود.

 اگر دوست دارید درباره اسکندر مقدونی بیشتر بدانید، این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید.

 خواندن کتاب اسکندر مقدونی چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به خواندن زندگی نامه مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب اسکندر مقدونی چه کسی بود؟

اسکندر ابزارآلات جنگی را به نزدیکی دیوارهای تایر آورد. بعضی از آنها منجنیق بودند که برای پرتاب سنگ‌های بزرگ استفاده می‌شدند و برخی از آنها کمان‌های بزرگ بودند. بعضی دیگر برج‌هایی بلند بودند تا سربازان بتوانند از روی آن به دیوارهای شهر تیراندازی کنند. او حتی یک برج را روی کشتی قرار داد تا از دریا نیز به شهر حمله کند. او برای شکستن دروازه‌های شهر و ایجاد سوراخ در دیوارها، سنگ‌هایی را پرتاب کرد. افراد داخل برج مقابله می‌کردند و سنگ‌ها و گلوله‌های آتشین را به سمت مهاجمان می‌انداختند؛ اما این مانع پیشروی مردان اسکندر نشد. در پایان آنها شکست خوردند و شهر ویران شد.

اسکندر با این پیروزی پیام روشنی ارسال کرده بود: جرئت مقاومت در برابر من را نداشته باشید! و بنابراین او حرکت از ساحل به سمت مصر را ادامه داد.

مصریان به تاریخ طولانی خود افتخار می‌کردند. برای قرون متمادی، پادشاهانی به نام فراعنه بر آنها حکومت می‌کردند. آنها حالا تحت حاکمیت ایرانیان ناراضی بودند؛ بنابراین مصریان از ورود اسکندر در پاییز ۳۳۲ قبل از میلاد استقبال کردند. آنها تصمیم گرفتند که بخشی از امپراتوری جدید اسکندر باشند و به عبارتی اسکندر فرعون جدید آنها شد.

اسکندر برنامه‌هایی برای ساخت یک پایتخت جدید برای مصر داشت. او این کار را کرد تا نشان دهد مصر متعلق به اوست. او آن شهر را اسکندریه نامید - یکی دیگر از شهرهای اسکندر! این شهر در آن زمان به یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد. این شهر هنوز هم در سواحل شمالی مصر وجود دارد.

یک قسمت از شهر اسکندریه برای یونانی‌ها و مقدونی‌ها تعیین شده بود. قسمت دیگر مربوط به مصری‌ها بود و سپس بقیه (به طور عمده یهودی) در قسمت سوم زندگی می‌کردند. این شهر برای قرن‌ها مرکزی برای تجارت بود. باشکوه‌ترین قسمت شهر محل زندگی یونانی‌ها بود؛ که درست کنار بندر قرار داشت. کشتی‌هایی که به بندرگاه می‌رفتند و با باشکوه‌ترین ساختمان‌های جهان روبرو می‌شدند.

فانوس دریایی نزدیک کاخ سلطنتی بود که یکی از عجایب هفتگانه جهان بود. همچنین معابد مرمری وجود داشت که پر از مجسمه‌های زیبا از خدایان و اسکندر بود.

نظرات کاربران

عادل تنها
۱۴۰۳/۰۱/۱۱

خب. من شخصا علاقه مند به کسب اطلاعات راجع به اسکندر بودم. سال های قبل کتاب های دیگه ای هم راجع به زندگی اسکندر خونده بودم. این کتاب بنظرم کتاب خوبی راجع به این موضوع هست و کسایی که مثل من

- بیشتر
کاربر ۴۶۲۸۹۴۷
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

در کتاب افسانه اسکندر مقدونی از کاظم سلطانی وجود همچین شخصیتی کاملا رد شده. البته اون کتاب خیلی مختصر هست و به تحقیقات بیشتری نیازه ولی اصلا بعید نیست که اسکندر بزرگترین دروغ تاریخ باشه. اون کتاب در همین طاقچه

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان