دانلود و خرید کتاب زندگی پس از مرگ ژان ژاک شاربونیه ترجمه لادن میرمحمد صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی پس از مرگ اثر ژان ژاک شاربونیه

کتاب زندگی پس از مرگ

معرفی کتاب زندگی پس از مرگ

زندگی پس از مرگ نوشته ژان ژاک شاربونیه درباره دنیای بعد از مرگ انسان‌ها صحبت می‌کند. دنیایی ناشناخته و استرس‌زا که هرگاه به آن فکر می‌کنیم، موجی از ترس و نگرانی و ابهام به قلبمان می‌دود.

 درباره کتاب زندگی پس از مرگ

ژان ژاک شاربونیه، پزشک متخصص بیهوشی و نویسنده کتاب «ساختار مغز زن و مرد» در این کتاب سلسله اتفاقاتی را که خودش درباره مرگ انسان‌ها و دریافتش از جهان بعد از مرگ تجربه کرده بازگو می‌کند. او به عنوان یک متخصص بیهوشی و کسی که بارها با مرگ و کما و بیهوشی افراد روبه‌رو بوده است در این کتاب دریافت‌های خود را از موضوع فقدان و مرگ انسان‌ها و همچنین موضوع مرگ آگاهی در انسان‌ها با شما به اشتراک گذاشته است. در این کتاب می‌خوانید که دریافت او از مرگ از ده سالگی و با مرگ عمویش آغاز شده و در طول زندگی اش بارها و بارها با موضوع مرگ در ارتباط بوده است. شاربونیه در این کتاب ما را متوجه موضوع مهم مرگ و سفر به دنیای دیگر می‌کند به طوری که در انتها متوجه خواهیم شد، نوع نگاه ما به این پدیده طبیعی زندگی عوض شده است.

خواندن کتاب زندگی پس از مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به موضوع مابعدالطبیعه و زندگی انسان بعد از مرگ را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم.

بخشی از کتاب زندگی پس از مرگ

خواب شبانه از چند مرحله تشکیل می‌شود. حدودآ شش مرحله و هر کدام حدود شصت تا نود دقیقه طول می‌کشد. هر مرحله نیز از پنج قسمت تشکیل می‌شود.

در قسمت اول، خواب سبک است. در طول این دوره می‌توانیم به راحتی بیدار شویم؛ زیرا شروع خواب است. سپس، فعالیت مغز به تدریج کاهش یافته وارد قسمت دوم خواب می‌شویم. از قسمت سوم، خواب عمیق شروع می‌شود و در این حالت بیدار شدن مشکل‌تر است. قسمت پنجم نیز خواب عمیق نامیده می‌شود. با وجود آنکه این مرحله ارتباط انسان را کاملا با دنیای اطرافش قطع می‌کند، ثبت فعالیتهای مغز نشان می‌دهد که در این مرحله، مغز بسیار فعال بوده و در این قسمت است که خواب می‌بینیم. این مرحله را می‌توان با دقت در تکانهای کوچک چشم و یا انگشتان دست شخص در خواب تشخیص داد. این تکانها در برخی از حیواناتی که به خوش‌خوابی شهرت دارند مانند گربه نیز دیده می‌شود. همانطور که قبلا اشاره کردم، جالب این است که قابلیت بی‌نظیر حس قبلی خطر در نزد گربه‌های بازیگوش نیز بسیار بالاست.

رؤیاهای ما از روشی پیروی می‌کنند که از حوزه درک ما خارج است. گاهی وقتها اتفاق می‌افتد که پس از بیداری از خود می‌پرسیم چگونه توانسته‌ایم چنین صحنه‌هایی را در خواب به وجود آوریم. در چنین حالتی با پیشانی عرق کرده در جا می‌نشینیم و با خود می‌گوییم: «آخر این رؤیاها از کجا می‌آیند؟»

فعالیت بیش از حد مغز در طول خواب عمیق بسیار پیچیده است. این مرحله فوق‌العاده که هرگز با زمان بیداری قابل مقایسه نمی‌باشد، قابلیتهای مغزی و ذهنی کاملا ویژه و اصیلی به وجود می‌آورد. بدین ترتیب، در طول این مرحله از خواب هر چه برای ضمیر ناخودآگاهمان پراهمیت باشد، در ذهن ثبت می‌شود. ضمیر ناخودآگاه می‌تواند با کمک انگیزه‌های عمیق به شکلی طبیعی تحت‌تأثیر ضمیر خودآگاه قرار گیرد. همانطور که تجربیات و آزمایشهای گوناگون نشان داده‌اند، در نزد کسانی که به اندازه کافی می‌خوابند، کارآیی اندوخته‌هایشان به حداکثر خود می‌رسد. قبل از امتحانات دوره پزشکی، یکی از استادانم اغلب می‌گفت: «دانشجویان، برای موفق شدن یادتان نرود بخوابید!» خواب عمیق امکان تجزیه و تحلیل وضعیت‌های متفاوت را نیز می‌دهد و گاهی وقتها به انسان کمک می‌کند تا پاسخ مشکلات پیچیده را بیابد. یک ضرب‌المثل فرانسوی می‌گوید: «شب آبستن اندرز است.» برای هر یک از ما اتفاق افتاده که یک روز صبح بیدار شویم و راه‌حلی را که مدتها به دنبالش می‌گشته‌ایم بیابیم. در طول خواب است که حس ششم و الهامات توسعه می‌یابند. همه با خوابهایی که به حقیقت می‌پیوندد، آشنایی دارند. و به احتمال زیاد هرکس می‌تواند در این زمینه یک مثال بیاورد.




نظرات کاربران

YaSaMaN
۱۳۹۹/۱۰/۱۵

معرکه.. عالی 🖤✨

تانی
۱۳۹۹/۰۳/۰۲

کتابی است که در نوجوانی خواندم و تاکنون تمام مطالب در ذهنم حک شده است ارزش خواندن دارد اگر به کتاب هایی از این دسته علاقه دارید

فرزانه
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

اگر دنبال کتابی هایی مثل کتابهای مایکل نیوتن هستین توصیه نمی کنم این‌ کتاب بیشتر تجربیات نویسنده و الهام هایی که بهش میشه هست و شنیده های اون از ادم های مختلف درباره تجربه مرگ نه اینکه واقعا تصویری از

- بیشتر
نغمه میلانی
۱۴۰۰/۰۶/۰۹

کتاب بیشتر شبیه چکیده مطالب بود، تجربیات و وقایع به نظرم خیلی سرسری و درهم و برهم نقل شده بود. هرچند به عنوان یک پزشک،تجربیات نویسنده رو عمیقا لمس کرده ام ،ولی فکر میکنم شاید برای افراد غیرپزشک جذابیت چندانی نداشته

- بیشتر
sana66
۱۴۰۱/۱۲/۱۵

زیاد نپسندیدم .... از وسطاش به بعد گنگ بود ... کتاب شنود و ۳ دقیقه در قیامت خیلی بهتر بود ....

Pourya Mashayekh
۱۴۰۱/۰۱/۰۳

بسیار عالی و آموزنده است. امیدوارم بتونه خیلی هارو متحول کنه.

yazdaan
۱۴۰۰/۱۰/۱۳

کتاب خوبی بود.

صدف عباسی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

کتابی جذاب با ترجمه ای افتضاح!!! افعال خیلی از جملات به حال خودشون رها شده بودن.‌ گاهی از فضای قدرتمند محتوای کتاب بیرون می اومدم و دلم میخواست به حال این ترجمه اشک بریزم!

کاربر منتظرالمهدی
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

سلام من تابحال کتاب فلسفی نخوندم برای شروع چه کتابی بهم پیشنهاد میکنید؟

فخاری
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

خیلی برنامه عالی است حتما نصب کنید ارزش داره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۰)
با عنوان کردن این عبارات به یاد نوشته شارل په‌گه می‌افتم: «مرگ چیز مهمی نیست، تنها رفتن به اتاقی دیگر است. من، من می‌مانم و شما، شما. هر چه برای هم بوده‌ایم، تا ابد خواهیم ماند. مرا با نامی که همیشه می‌خواندید، صدا کنید. همانطور که همیشه با من صحبت می‌کردید، سخن بگویید. لحن تشریفاتی و یا غم‌انگیز به کار نبرید. همواره از چیزهایی که باعث خنده‌مان می‌شد، بخندید. دعا کنید، لبخند بزنید و به من بیندیشید. نامم را به همان شیوه که در گذشته بر زبانتان جاری می‌شد، بخوانید. بی‌هیچ اغراقی و یا نشانه‌ای از غم. زندگی همواره همان معنای گذشته را می‌دهد. همواره همان بوده که هست. طناب پاره نشده، تنها من از مدار دید شما خارج شده‌ام. در انتظارتان خواهم بود؛ خیلی دور نیستم، تنها در آن سوی جاده. پس نگاه کنید، همه چیز عالیست.» ایمان
Nasim Hajimohammadi
«جسد تنها حکم لباسی را دارد که روح گاهی وقتها برای سرگرمی خویش به تن می‌کند.» اولین کشیکم در بخش اورژانس
MAHMOUD*EBRAHIMI
همه ما روزی خواهیم مرد. باید منطقی بود، مرگ جزئی از زندگی است.
Pourya Mashayekh
در عمق وجودم، قاطعانه بر این باورم که در پس دروازه‌های مرگ، زندگی دیگری وجود دارد.»
MAHMOUD*EBRAHIMI
شغلم، در چندین مورد به من ثابت کرده که تا چه اندازه برخی از بیماران با نزدیک شدن به پایان زندگی‌شان، می‌توانند آرام و متین بوده مرگ را مانند رهایی و یا حتی یک هدیه پذیرا شوند. با دیدن آنها در آن مراحل سخت که در نظر ما پزشکان چنان مشکل است، این احساس پیش می‌آید که ترک دنیای زنده‌ها موقعیت مناسبی است تا زیباترین و اسرارآمیزترین سفر را در عمرشان انجام دهند. در نگاهشان اثری از ترس و پشیمانی دیده نمی‌شود. آنها حتی از این سرنوشت راضی به نظر می‌رسند و با کنجکاوی و خیال راحت جهت کشف دنیایی برتر، ترک زندگی می‌کنند.
MAHMOUD*EBRAHIMI
«جسد تنها حکم لباسی را دارد که روح گاهی وقتها برای سرگرمی خویش به تن می‌کند.»
AS4438
می‌دانستم که اگر به طور ناگهانی فشار آهن از روی بدنش برداشته شود، قلبش از کار خواهد افتاد.
MAHMOUD*EBRAHIMI
حقیقت پس از مرگ ورای تمام تعابیر مذهبی است که بر روی این کره خاکی وجود دارد.
AS4438
هیپوکامپ که پنجمین چین‌خوردگی سینوسی مغز است و در جلو و پایین نیم کره مغز قرار دارد، نقشی مهم در پدیده تجربه نزدیک به مرگ بازی می‌کند. یک پزشک آمریکایی متخصص اعصاب به نام وایلدلر پنفیلد کشف کرد که با تحریک الکتریکی قسمت ویژه‌ای از نیم کره راست مغز، احساسهایی مشابه تجربیات نزدیک به مرگ به وجود می‌آید. براساس گفته افرادی که تحت آزمایش قرار گرفته بودند، آنها از کالبدشان بیرون آمده و نوای موسیقی به گوششان رسیده و با دوستان و یا نزدیکانی که در گذشته‌ای دور فوت کرده بودند، ملاقات کرده و صحنه‌هایی از زندگی‌شان را در مقابلشان دیده‌اند. آن ناحیه از مغز به نام شکنج زاویه‌ایو یا چین‌های سفید قشر مغز در نیم کره راست و دقیقآ در بالای گوش واقع است.
mostafavipour
تله‌پاتی، موردی است که توسط اشخاصی که با تجربه نزدیک به مرگ آشنایی دارند زیاد به کار می‌رود. توانایی غیرقابل وصفی است که موجب می‌شود شخص در حین آن تجربه، قادر به خواندن افکار و لمس احساسات کسانی باشد که در هنگام مرگش در اطراف کالبدش قرار دارند. این گونه تله‌پاتی یک طرفه بوده و با تله‌پاتی که برخی برای ارتباط با درگذشتگان و یا با موجودی نورانی به کار می‌برند، متفاوت است.
mostafavipour

حجم

۱۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

حجم

۱۷۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان