دانلود کتاب صوتی پولینا با صدای گلاره عباسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی پولینا

کتاب صوتی پولینا (با نام کامل پولینا، چشم و چراغ کوهپایه)، اثر آنا ماریا ماتوته نویسنده‌ی مشهور اسپانیایی و منتشرشده در سال ۱۹۹۹ است. این داستان درباره‌ی کودکی ۱۰ ساله و یتیم به نام پولینا است که به کوهستان فرستاده می‌شود تا پیش پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند و طی این سفر و زندگی در روستایی کوهستانی، با دنیا و ارزش‌هایی کاملا جدید مواجه می‌شود.

این کتاب را محمد قاضی به فارسی برگردانده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی پولینا

پولینا که به تازگی ۱۰ ساله شده است، طی سفری طولانی با قطار و اتوبوس، به کوهستان کانتابریا می‌رود تا در کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی کند. پولینا، از اینکه دیگر مجبور نیست عمه سوزانای ترسناکش را در شهر ببیند بسیار خوشحال است و در همین حین، متوجه می‌شود که تمایل و علاقه‌ی زیادی به زندگی در روستایی ناهموار در قلب کوهستان دارد. او در روستای پدربزرگ و مادربزرگش، با دنیایی ناشناخته مواجه می‌شود و شروع به کشف زوایای مختلف آن می‌کند، دنیایی که سرشار از برف و سرماست. او در این روستا با پسری نابینا و فقیر به نام نین نیز آشنا می‌شود و دوستی پایداری با او برقرار می‌کند و در همین دوستی، پولینا یاد می‌گیرد که به زندگی با دیدی متفاوت و جدید نگاه کند.

اگرچه داستان کتاب صوتی پولینا ممکن است از برخی جنبه‌ها مانند پدربزرگ و مادربزرگ مهربانی که در کوهستان زندگی می‌کنند، ماجراجویی‌های متعدد، پیدا کردن دوستان صمیمی و ... یادآور داستان‌های دیگری از جمله هایدی باشد، اما نکته‌ای که نمی‌توان انکار کرد این است که این کتاب نیز مانند سایر آثار آنا ماریا ماتوته، بسیار خوب و گیرا نوشته شده است. آنا ماریا ماتوته کاملا قادر است جزئیات کوچکی را که داستان پولینا را به داستانی خواندنی و زیبا تبدیل کرده‌اند، در قلب و ذهن خوانندگان ماندگار کند.

پولینا، چشم و چراغ کوهپایه داستانی زیباست که با قلم شگفت‌انگیز آنا ماریا ماتوته نوشته شده است. در کتاب صوتی پولینا به آداب و رسوم زندگی در کوه‌های کانتابریا در آغاز قرن بیستم اشاره می‌شود که دختر کوچک قصه به آن‌ها بسیار علاقه نشان می‌دهد. در طول این کتاب، خواهیم دید که چگونه یک دختر ده‌ساله درس‌هایی مهم از زندگی را به ما می‌آموزد و چگونه برای نخستین بار در زندگی خود احساس می‌کند که به جایی تعلق دارد و در آن پذیرفته شده است. این کتاب صوتی بی‌شک از آن دسته حکایت‌هایی است لبخند به لب شنوندگان می‌آورد.

آنا ماریا ماتوته به واسطه‌ی نوشتن کتاب صوتی پولینا مورد تحسین منتقدان و خوانندگان بسیاری قرار گرفته است. بسیاری از خوانندگان معتقدند این کتاب، با روایت داستانی از محیط یک روستای سرد و برفی در دل کوهستان که دختری ده‌ساله با احساسات زیبا و پاک خود آن را تبدیل به محیطی گرم و صمیمی می‌کند، بخشی از قلب و روح آن‌ها را لمس کرده و دیدن این‌همه زیبایی، آن هم از چشم دختری که تنها ۱۰ سال دارد، تنها از استعداد بی‌نظیر نویسندگی و قلم اثرگذار فردی چون آنا ماریا ماتوته برمی‌آید.

شنیدن کتاب صوتی پولینا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی پولینا داستانی لطیف از دختری کوچک، یتیم و فقیر را روایت می‌کند که متوجه می‌شود علاقه‌مند است در روستا و کوهپایه‌ها، در کنار پدربزرگ و مادربزرگش در محیطی ساده و صمیمی زندگی کند و در همین میان نیز با مفاهیم و ارزش‌های جدیدی مواجه می‌شود که زندگی و نگاه او را به کلی دگرگون می‌کنند. در این داستان که روایتی بسیار زیبا و روان دارد، ارزش‌هایی مانند مهر و محبت خانوادگی، عشق و مهربانی به هم‌نوع، زیبایی در عین سادگی، گرما و صمیمیت خانه و خانواده، پاکی و بی‌گناهی دوران کودکی و علاقه و احترام به سیاره‌ی زمین و طبیعت مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، این کتاب صوتی می‌تواند برای تمام کودکان و نوجوانان داستانی پندآموز و زیبا باشد. البته که این داستان توسط خوانندگان آن، علاوه بر کودکان و نوجوانان، به تمام بزرگسالانی که علاقه‌مند به خواندن داستانی احساسی و تاثیرگذار هستند و دوست دارند زیبایی را در چیزهای کوچک پیدا کنند، پیشنهاد شده است.

کتاب پولینا، چشم و چراغ کوهپایه، از آن دسته کتاب‌هایی است که به واسطه‌ی داستان لطیفی که دارد، می‌تواند کتاب صوتی بسیار جذابی برای پر کردن اوقات فراغت شما محسوب شود. کتاب صوتی پولینا، چشم و چراغ کوهپایه با ترجمه‌ی محمد قاضی و گویندگی گلاره عباسی در دسترس است و توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به انتشار رسیده است.

درباره آنا ماریا ماتوته

آنا ماریا ماتوته (زاده‌ی ۲۶ جولای ۱۹۲۵، بارسلونا، اسپانیا – درگذشته در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۴، بارسلونا)، رمان‌نویس اسپانیایی است که به واسطه‌ی نوشته‌های دلسوزانه‌اش در باب زندگی کودکان و نوجوانان، انزوایشان و همچنین آیین‌های به‌خصوصشان شهرت دارد. او اغلب با استفاده از عناصری مانند اسطوره‌ها، افسانه‌ها، مسائل ماوراء طبیعی و همچنین المان‌های فانتزی، آثار خود را می‌نگاشت.

تحصیلات ماتوته به دلیل بیماری‌های دوران کودکی، جابه‌جایی‌های مکرر خانواده میان بارسلونا و مادرید و جنگ داخلی اسپانیا (بین سال‌های ۱۹۳۶ و ‍۱۹۳۹)، با مشکلاتی مواجه شد. ماتوته در دوران نوجوانی داستان‌های کوتاهی منتشر می‌کرد و همچنین به یک موسیقیدان حرفه‌ای تبدیل شد.

ماتوته در آثار خود به طور مکرر از اشارات کتاب مقدس، به ویژه داستان هابیل و قابیل استفاده می‌کرد تا نمادی از جدایی‌های خانوادگی ناشی از جنگ داخلی اسپانیا را خلق کند. او در سال ۱۹۴۸ نخستین رمان خود را به نام هابیل (که تحت عنوان خانواده‌ی هابیل نیز شناخته می‌شود) منتشر کرد. او کار خود را با انتشار رمان‌های جشن در شمال غربی (۱۹۵۳)، تئاتر کوچک (۱۹۵۴) که برنده‌ی جایزه‌ی پلانتا نیز شد و کودکان گمشده (۱۹۵۸) ادامه داد. ماتوته سپس سه‌گانه‌ای نوشت که نخستین کتاب آن، اولین خاطرات (که در بریتانیا تحت عنوان بیداری و در ایالات متحده تحت عنوان مدرسه‌ی خورشید منتشر شد) بود و در سال ۱۹۶۹ منتشر شد. این کتاب درباره‌ی کودکانی بود که در اثر جنگ داخلی اسپانیا به دنیای بزرگسالان سوق داده شده‌اند. رمان‌های بعدی این سه‌گانه، رمان جنگی سربازان در شب گریه می‌کنند (۱۹۶۴) و تله (۱۹۶۹) بود که در آن کودکان رمان اولین خاطرات، به عنوان بزرگسالان معرفی می‌شوند.

آنا ماریا ماتوته کتاب برج مراقبت (۱۹۷۱) را به گونه‌ای نوشته که داستان آن در اروپای قرن دهم اتفاق افتاده و در راستای بررسی مضامین جوانمردی، آرمان‌گرایی، فقر و تعصب است. رمان پادشاه فراموش‌شده‌ی گودو (۱۹۹۶) نیز یک حماسه‌ی فولکلور تمثیلی عظیم است که چهار نسل را در داستان‌های فرمانروایان، کوتوله‌ها، جادوگران و دیگر موجودات در پادشاهی افسانه‌ای قرون وسطایی اولار دربرمی‌گیرد. از آثار بعدی او نیز می‌توان به پولینا، چشم و چراغ کوهپایه (۱۹۹۹)، آرانمانوت (۲۰۰۰) و بهشت خالی از سکنه (۲۰۰۸) اشاره کرد.

ماتوته علاوه بر رمان‌هایش داستان کوتاه‌هایی نیز نوشته است، از جمله کودکان احمق (۱۹۵۶)، پسران (۱۹۶۸) و دری به ماه: داستان های کامل (۲۰۱۰). ماتوته در سال ۲۰۱۰ برنده‌ی جایزه‌ی سروانتس، معتبرترین جایزه‌ی ادبی در جهان اسپانیایی‌زبانان شد. او سرانجام در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۱۴، در ۸۸ سالگی بر اثر حمله‌ی قلبی در شهر بارسلونا درگذشت.

درباره محمد قاضی

محمد قاضی، پدر ترجمه‌ی ایران در ۱۲ مرداد ۱۲۹۲ در مهاباد متولد شد. او مترجم برجسته‌ی کرد ایرانی، و مترجم آثاری چون دن کیشوت و زوربای یونانی و شازده کوچولو به زبان فارسی است. قاضی در ۲۴ دی ۱۳۷۶ در تهران درگذشت.

جملاتی از کتاب صوتی پولینا

تازه ده سالم شده بود که من را پیش پدربزرگ و مادربزرگم به خانه‌ی ییلاقی آن‌ها در کوهستان بردند. نزدیک به سه روز طول کشید. در راه مجبور شدیم یک بار قطار عوض کنیم. بالاخره یک روز صبح زود که هوا خیلی سرد بود، پس از آنکه در یکی از کافه‌های نزدیک ایستگاه راه‌آهن شیرقهوه خوردیم، اتوبوس آبی رنگ که مسابر به کوهپایه می‌برد از راه رسید.

واقعا سفر دور و درازی شد، گاهی احساس خستگی می‌کردم ولی روی هم رفته به من خوش گذشت. اعتراف می‌کنم سفر با قطار را خیلی دوست دارم....

نظرات کاربران

parisa_msi
۱۳۹۸/۱۲/۱۸

یکی از خاطر انگیز ترین و اولین کتابهای بلندی که در کودکی خواندم ... این کتاب رو چندین بار بعد از اون دوباره خوانی کردم و هربار از حس خوبِ فضای کتاب لبریز شدم❤

💕Adrien💕
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

حرف نداره 😍😘😍😘😍 حتما گوش بدید 😇😃😇😃😇 خیلی زیباست 🌷✔🌷✔🌷✔

Pinaz
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

سلام این کتاب عالیییی است و من به دیگران هم توصیه میکنم خیلی کتاب خوبی بود🤗🤗☺☺💝

MahyaKZ
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

کتاب فوق العاده کتاب زیبا و ارزشمندی است درباره دختری به نام پولینا که در محل زندگی خود منشأ خیر و برکت است ولی متاسفانه گویندگی بسیار ضعیف و بدون فراز و فرود و انتقال احساسات انجام شده است.

کاربر ۱۴۳۷۰۹۹
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

عالی

مریم
۱۳۹۸/۱۲/۲۰

خیلی خوب و دل انگیز بود شاید بهترین کتابه امسالم بود

پاییز 🍁
۱۳۹۹/۰۷/۱۶

من نسخه چاپی اش رو دارم و هزار بار خوندم عالیه فقط جمله هاش سنگینه یکم

Houra
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

خیلی کتاب تاثیر گذار و زیباییه

دختر کتاب خوان 📖 🌸
۱۳۹۹/۱۲/۰۸

کتاب فوق العاده قشنگ و عالیی هست بهتون توصیه می کنم گوش کنید 😘👍🏻💕👌🏻

یاسمن
۱۴۰۰/۰۵/۱۴

من صوتی رو گوش نکردم ولی رمانش اونقدر کش دار و حوصله سر بر بود که پنجاه صفحه اول ولش کردم ده صفحه اول که فقط توصیفات طولانی بود

زمان

۵ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۴۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان