دانلود و خرید کتاب زمانی که هم خانه‌ داوینچی بودم محمدرضا مرزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب زمانی که هم خانه‌ داوینچی بودم

زمانی که هم‌خانه‌‌ی داوینچی بودم جلد اول از مجموعه جذاب بچه‌محل نقاش‌ها نوشته محمدرضا مرزوقی است.

خلاصه مجموعه بچه‌محل نقاش‌ها

مجموعه بچه‌محل نقاش‌ها، داستان‌هایی درباره نقاشان معروف جهان و روزگار آنها است. محمدرضا مرزوقی سال‌ها درباره‌ی نقاشی و نقاش‌ها مطالعه کرده، آثارشان را دیده و در نهایت داستان‌هایی نوشته که در آن‌ها شخصیت اصلی کتاب، به اسم دایی‌سامان، به دوره‌های مختلف زمانی سفر می‌کند و با نقاش‌های معروف دنیا دوست می‌شود.

دایی‌سامان در بعضی از جلدهای این مجموعه در حساس‌ترین لحظه‌های زندگی نقاش‌ها با آنها همراه است. مثلاً در در زمان نقاشی‌کردن سقف کلیسای سیستین در کنار میکل‌آنژ و زمان کشیدن مونالیزا در کنار داوینچی است.

خواندن مجموعه بچه‌محل نقاش‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مناسب نوجوانانی است که به هنر و تاریخ هنر علاقه‌مندند و می‌خواهند در کنار خواندن داستانی جذاب با تاریخ هنر نقاشی و نقاشان بزرگ جهان آشنا شوند.

درباره محمدرضا مرزوقی

محمد‌رضا مرزوقی متولد ۱۳۵۵ است.. عاتکه نام اولین کتاب اوست که در سال ۱۳۸۰ در نشر روشنگران به چاپ رسید. رمان دیگرش به نام تُل عاشقون با همکاری نشر افق، و رمان‌های پسین شوم و بارداری بی‌هنگام آقای میم با همکاری نشر روشنگران منتشر شدند. مرزوقی علاوه بر داستان‌هایش درباره نقاشی،برای آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط زیست هم داستان‌هایی نوشته که برخی از آن‌ها را نشر امیرکبیر منتشر کرده است.

فیلمنامه‌نویسی و فیلم‌سازی مستند هم از فعالیت‌های محمد‌رضا مرزوقی است.

جملاتی از کتاب زمانی که هم‌خانه‌‌ی داوینچی بودم (بچه‌محل نقاش‌ها ۱)

یک‌جوری رنگ‌مالی می‌کرد که انگار راستی‌راستی دارد چیزی روی بوم می‌کشد. اما جز مشتی تاش‌های رنگی که تو هم و رو هم مالیده می‌شدند، چیز دیگری نمی‌دیدند. از این کارش یک‌جورهایی خنده‌شان گرفته بود. البته تعجب هم کرده بودند. این دیوانه‌بازی‌ها اصلاً به دایی‌سامان نمی‌آمد. اما کم‌کم متوجه شدند از میان رنگ‌ها یک چیزهایی دارد بیرون می‌زند.

چهرهٔ یک زن بود. زنی که تو نگاهش یک رازی داشت. رازی که انگار داشت از آن‌ها پنهان می‌کرد. زنِ توی نقاشی یک‌طور غریبی نگاهشان می‌کرد. انگار متوجه شده بود بچه‌ها پشت ستون قایم شده‌اند و تلاش می‌کرد این راز را از دایی‌سامان پنهان کند. نگاهش هرچه بیشتر جان می‌گرفت، بچه‌ها بیشتر احساس سرما می‌کردند. انگار بادی سرد و موذی از یک جای آن تابلو بیرون می‌زد و مثل زمهریر تو تنشان رخنه می‌کرد.

نظرات کاربران

lale
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

عالیه توصیه می کنم کلا کتاب های هوپا عالی هستند

i_ihash
۱۳۹۹/۱۰/۲۸

*مطالعه نسخه چاپی .. کتاب خیلی خوبی بود و ایده‌ی جذابی هم داشت! باعث شد تا با توانایی‌ها و فعالیت‌های این استاد بزرگ بیش از پیش آشنا بشم!😃✨ البته باید توجه کرد که تو این کتاب از تخیل استفاده شده و همه اتفاقاتش

- بیشتر
📚عشق کتاب📚
۱۳۹۹/۰۶/۱۷

این کتاب رو از دست ندید اطلاعات خوبی آمیخته با تخیل بهتون میده

فاطمه
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

عالیه من مجموعش رو کامل دارم مجموعه ۷ جلدی

کاربر ۱۴۵۹۱۰۵جالب بود
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

خیلی کتاب خوبیه پیشنهاد می کنم حتما بخونینش عالیه،،👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

𝘙𝘖𝘡𝘈
۱۴۰۰/۰۸/۲۱

انقد این کتاب شیرین و خوشمزس که اصن من هیچی نمیگم فقط بخونید و لبخند بزنید😄💗

Nik
۱۳۹۹/۰۶/۰۵

من اینرو دوسال پیش که علاقه شدیدی به نقاشی کردن داشتم ، چاپی اش را خریدم و خیلی ذوق و شوق خواندن انرا داشتم عالی بود داستانپردازیش خوب بود و اطلاعات خوبی درباره داوینچی میده و میتونه برای نو جوانان

- بیشتر
🐞لیدی باگ🐞
۱۳۹۹/۰۵/۲۳

عالیه خیلی خیلی خیلی عالیه 😍😍😍😍😍😍😍😍😍من ستاره بیشتر میدم⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

ثناهژبری
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

نشر هوپا عالیه

kiana
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

عالی بود کتاب خیلی خوبی بود👌👌👌👌👌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
خوشم می‌آید گاهی وقت‌ها زل بزنی تو صورت بعضی‌ها و هرچه دلت می‌خواهد به آن‌ها بگویی
به رنگ لیمو :)
در زندگی هر آدمی گاهی پیش می‌آید که آدم‌های بزرگی سر راهش سبز شوند. من خودم سر راه آدم‌های بزرگ سبز می‌شدم. یکی از این آدم‌های بزرگ «لئوناردو داوینچی» بود.
کاربر
در زندگی هر آدمی گاهی پیش می‌آید که آدم‌های بزرگی سر راهش سبز شوند.
به رنگ لیمو :)
هیچ‌کس دربارهٔ خوندن دفترچهٔ دایی‌بزرگه حرفی نمی‌زنیم. -‌ به هیچ‌کس دربارهٔ خوندن دفترچهٔ ... اینجا را محسن سکته زد و ریتم تکرار به هم خورد. مینا چپ‌چپ نگاهش کرد: «دوباره بگین.» -‌ به هیچ‌کس دربارهٔ خوندن دفترچهٔ ... پریسا پرید وسط: «به‌نظرتون کار زشتی نیس؟»
کاربر
اگه می‌خواهین بدون خنده شاد به‌نظر بیاین به بهترین اتفاقی که می‌تونه تو زندگی براتون بیفته فکر کنین. هر اتفاقی که می‌تونه راستی‌راستی خوشحالتون کنه.»
Book worm
«آره ... خودشه ... اینو بهش می‌گن شادی ... حتی وقتی غمگینی، سعی کن شاد باشی ... این مهمه. بخند تا دنیا رو به خنده بندازی ... ادامه بدین.»
Book worm
مانی فکر کرد پُربیراه هم نمی‌گوید. موبایلش را از جیب بیرون آورد و شمارهٔ محسن را گرفت.
قاتل کتاب
«هر کس برای یه کاری تو این دنیاست. یکی برای این که استاد داوینچی باشه، یکی برای اینکه از کارهای داوینچی نگهداری کنه و یکی هم برای رفاقت خوبه. تو یه رفیق خوبی.»
ms

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان