دانلود و خرید کتاب فرهنگ واره نامه نگاری حسن ذوالفقاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ واره نامه نگاری اثر حسن ذوالفقاری

کتاب فرهنگ واره نامه نگاری

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرهنگ واره نامه نگاری

فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی، رساله‌ای بر اهمیت درست نویسی و آموزش آیین نگارش و نامه نگاری صحیح است. دکتر حسن ذوالفقاری این کتاب را تالیف کرده است و ناشر آن، نشر چشمه است.

درباره‌ی کتاب فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی

اگر ما نگارش و نوشتن را به شکل اندیشه‌ی مکتوبمان ببینیم، آیا تلاش نمی‌کنیم تا نوشته‌مان، بهتر، واضح‌تر و درست‌تر باشد و مفهوم مورد نظر ما را به خوبی انتقال دهد؟

در کتاب فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی، دکتر حسن ذوالفقاری ابتدا به  کلیات نامه‌نگاری و روش نگاشتن آن به همراه اصول و مبانی درست‌نویسی نامه‌های اداری اعم از نشانه‌گذاری، املای کلمات، قواعد فصل و وصل و ساده‌نویسی نامه‌ها می‌پردازد و سپس فرهنگنامهٔ نامه‌نگاری اداری که حاوی اصطلاحات و قالب‌های اداری و نحوهٔ نگارش و نمونه‌هایی از هریک است‌ را به ما معرفی می‌کند. 

کتاب فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی برای تمام افرادی که دوست دارند نوشته‌هایشان بهتر شود و یا در کارشان با نامه‌نگاری‌های ادای سروکار دارند، کاربردی، مفید و خواندنی است. 

درباره‌ی حسن ذوالفقاری

حسن ذوالفقاری در سال ۱۳۴۵ در شهر دامغان متولد شد. او در مقطع کارشناسی دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی، مقطع کارشناسی‌ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مقطع دکترای دانشگاه تهران در رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد و هم‌اکنون در دانشگاه تربیت‌مدرس تدریس می‌کنند. حسن ذوالفقاری آثار و تالیفات بسیاری دارد که از میان آن‌ها میتوان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

کتاب‌های درسی زبان و ادبیات فارسی برای دورهٔ دبستان و دبیرستان و پیش‌دانشگاهی. منظومه‌های عاشقانهٔ ادب فارسیدر قلمرو آموزش زبان و ادبیات فارسی.

فارسی بیاموزیم، آموزش فارسی به ایرانیان خارج از کشور. و راهنمای ویراستاری و درست‌نویسی.

حسن ذوالفقاری در جشنواره‌های داخلی و خارجی، جوایز بسیاری را از آن خود کرده است و داوری مجلات ادبی بسیاری بر عهده‌ی او بوده است. 

جملاتی از کتاب فرهنگ‌واره‌ی نامه‌نگاری به همراه آیین نگارش و درست‌نویسی

معانی نامه و تعریف نامه‌نگاری اداری

نامه کلمه‌ای پهلوی و در اصل «نامک» است به معنی کتاب، مکتوب، قرطاس (منتهی الارب). کتابت (برهان قاطع). کاغذی که به نام کسی نوشته شود (فرهنگ نظام). نوشته. رقعه. تعلیقه. خط. کتابت (ناظم الاطباء). مراسله. مرقومه (لغات فرهنگستان). و نام‌های دیگری نیز داشته است: پروانچه، رقیمه، تعلیقه، خط، ذریعه، رقعه، سجل، صحیفه، طغرا، طومار، عریضه، فرمان، قرطاس، کاغذ، مفاوضه، کتاب، مثال، مراسله، مرقومه، منشور، مکتوب، ملطفه، نمیقه، خطاب، مشافهه، مطالعه، مکاتبه، یرلیغ، مشرفه، قصه.

نامه به معنی رایج کاغذی که به کسی نویسند:

سخن نیز نشنید و نامه نخواند

مرا پیش تختش به پایان نشاند

فرستاده آمد چو باد دمان

رسانید نامه برِ پهلوان

(فردوسی)

از گذشته به معنی مکتوب به‌کار می‌رفته است...

نظرات کاربران

/
۱۴۰۲/۰۱/۱۹

در آغاز با تعریف دقیق و مفصل از واژه‌ها و برشمردن انواع نامه‌نگاری و... ممکن است خواننده گریز‌پا را پس بزند و انگار به همان دام معمول و قالبی‌ای افتد که اغلب این کتابها افتاده‌اند، اماخوشبختانه رفته‌رفته با شروع بخش

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
۳۷,۰۰۰
۵۰%
تومان