دانلود و خرید کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی سیده اکرم رخشنده نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی اثر سیده اکرم رخشنده نیا

کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی

کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی نوشته سیده اکرم رخشنده نیا است. این کتاب را نشر میراث ماندگار منتشر کرده است.

درباره کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی

در جهان امروز, وسایل ارتباط جمعی از جمله روزنامه, رادیو و تلویزیون با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی, در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را به عهده گرفته اند؛ به طوری که بسیاری از دانشمندان, عصر کنونی را « عصر ارتباطات» نامیده‌اند.

در این میان، علی‌رغم پیشرفت‌های فراوان علوم ارتباطی و اطلاع رسانی، هنوز در بین رسانه‌های گروهی، روزنامه‌ها، سودمندترین، فراوان‌ترین و ارزان‌ترین وسیله برای بالا بردن سطح آگاهی افراد جامعه و مبارزه با جهل و بی‌خبری به شمار می‌آیند و در بین جوامع توسعه یافته و درحال توسعه، هنوز نشر و مطالعه روزنامه، مبین روشنفکری، درک عمیق و بالا بودن شعور سیاسی و اجتماعی است.

روزنامه‌ها به خاطر ویژگی‌هایی از قبیل ارزانی، فراوانی، نقل صحیح و دقیق اخبار، اختصار ، تنوع مطالب، سادگی زبان و...، قادر هستند طیف گسترده‌ای از اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش اطلاعاتی قرار دهند و نیز به واسطه مقبولیتی که در میان مردم دارند می‌توانند وسیله خوبی برای انتقال آگاهی‌های مختلف به ذهن و خاطر مردم و ترمیم و تصحیح روابط و ضوابط موجود در جامعه باشند.

دراین میان روزنامه‌ها و مجلات عربی که به عنوان واحد درسی مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات عربی دردانشگاههای ایران تدریس می‌شود و یکی از مهم‌ترین دروس در امتحانات کارشناسی ارشد تلقی می‌گردد علاوه بر نکات فوق و اهمیت رسانه ای آن، منبعی بسیار مناسب جهت افزایش بار لغوی دانشجویان و درحقیقت زبان آموزی آنان است که همین ضرورت و اهمیت، نویسنده را بر آن داشت تا به نگارش یک کتاب در این زمینه دست یازد.

روزنامه‌ها و مجلات عربی زبان، همانند دیگر روزنامه‌ها و مجلات، انعکاس دهنده بسیاری از واقعیت‌های جامعه در سطح جهانی هستند که در این کتاب برآن شدیم تا برجسته‌ترین مفاهیم روز و کاربردی مطبوعات عربی زبان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از جمله مسأله فلسطین، انرژی هسته ای، برجام، تروریسم، جنگ سوریه و یمن، آلودگی محیط زیست، بهداشت عمومی، سازمان ملل متحد، اسلام هراسی، حقوق بشر،، بازیهای المپیک، جام جهانی و.... را مورد بررسی قرار دهیم و انتخاب این شیوه، خود نوآوری در نگارش کتاب به شمار می‌آید و آن را از دیگر کتاب‌های مشابه متمایز می‌کند؛هرچند نویسنده معتقد است هرکتابی که در باب روزنامه‌ها و مجلات عربی به نگارش در می‌آید به طور قطع با کتابهای مشابه خود بسیار متفاوت خواهد بود؛ چرا که واژه های مورد استفاده در روزنامه‌ها هر روز و در هر موضوعی به جهت ماهیت گوناگون خبرها، بسیار متنوع و متفاوت است.

انتخاب متن اصلی هردرس و نیز تمرین‌ها با هدف اصلی نگارش این کتاب ارتباطی تنگاتنگ دارد؛ به طوری که در انتخاب متن مربوط به موضوع هردرس، مهم‌ترین نکته، یادگیری واژگان و اصطلاحات بیشتر در باب آن موضوع بود نه پرداختن به آن موضوع به عنوان یک مطلبی که قرار است به لحاظ محتوایی اطلاعاتی در اختیار خواننده قرار دهد.

خواندن کتاب برجسته ترین مفاهیم کاربردی در متون مطبوعاتی معاصر عربی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان زبان عربی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۵۸۸۹۴
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

عالیه ولی حیف جواب تمارینو نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان