دانلود و خرید کتاب انسان در قرآن مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان در قرآن اثر مرتضی مطهری

کتاب انسان در قرآن

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
امتیاز:
۴.۶از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انسان در قرآن

«انسان در قرآن» جلد جهارم از سخن‌رانی‌های متفکر شهید استاد مرتضی مطهری با نام «مقدمه‌ای بر جهان‌بینی اسلامی» است. این مجموعه برای همه اقشار به ویژه دانشجویان و طلاب علوم دینی مفید و حاوی نکات بدیع و جالب توجه است. نثر روان و شیوای آن نیز به جاذبه این کتاب افزوده است، همچنان که استحکام و اتقان مطالب کتاب که توسط یک اسلام شناس مسلّم به رشته تحریر در آمده است از امتیازات این کتاب است. این جلد از کتاب دو بخش دارد که در بخش اول ان درباره انسان در جهان‌بینی اسلامی و در بخش دوم درباره آگاهیهای انسان در قرآن بحث می‌شود. «انسان در جهان بینی اسلامی داستانی شگفت دارد. انسان اسلام تنها یک‏ حیوان مستقیم القامه که ناخنی پهن دارد و با دو پا راه می‏‌رود و سخن‏ می‏‌گوید نیست، این موجود از نظر قرآن ژرف‏تر و مرموزتر از این است که‏ بتوان آن را با این چند کلمه تعریف کرد. قرآن انسان را مدح‌ها و ستایش‌ها کرده و هم مذمت‌ها و نکوهش‌ها نموده است‏. عالی‏‌ترین مدح‌ها و بزرگترین مذمت‌های قرآن درباره‏‌ی انسان است، او را از آسمان و زمین و از فرشته برتر و در همان حال از دیو و جار پایان پست‏‌تر شمرده است. از نظر قرآن انسان موجودی است که توانایی دارد جهان را مسخر خویش سازد و فرشتگان را به خدمت خویش بگمارد، و هم می‏‌تواند به‏ «اسفل سافلین» سقوط کند.»
معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

مانا
۱۴۰۰/۰۹/۲۱

اگر کتابای آقای مطهری نبود من در دانشگاه راه خودم را گم می کردم. مطالعه آثار استاد مطهری باعث شد که تحت تاثیر آرا و عقاید متضاد قرار نگیرم. کاش در دانشگاها این‌کتاب جزو دروس عمومی بود.

و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین
۱۳۹۹/۰۸/۰۲

مجموعه جهانبینی اسلامی و بصورت کلی اثار مرحوم مطهری کتابهای زیبا و متقنی هستند برای اونها که میخوان با حقیقت اسلام اشنا بشن

mohammad48
۱۳۹۳/۱۲/۲۳

ممنون از طاقچه گلم خواهشا رساله اقای خامنه ای رو هم قرار بدید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲)
همانا از آنان مباشید که خدا را فراموش کردند و خداوند، خودشان را از یاد خودشان برد
|قافیه باران|
هرکه او بیدارتر پردردتر هرکه او آگاه‌تر رخ زردتر پس بدان این اصل را ای اصل جو هرکه را درد است او برده است بو
Pariya
لایکلِّفُ اللهُ نَفْسآ اِلّا وُسْعَها. خداوند هیچ کس را جز به اندازه توانایی‌اش مکلف نمی‌سازد.
Pariya
علم و آگاهی یکی از ابعاد معنوی وجود انسان است.
Pariya
او هرگاه به سختی بیفتد و خود را گرفتار ببیند ما را در هر حال (به یک پهلو افتاده و یا نشسته و یا ایستاده) می‌خواند؛ همین‌که گرفتاری را از او برطرف کنیم گویی چنین حادثه‌ای پیش نیامده است
sh
خدای رحمت کند آن‌که را که بداند از کجا آمده؟ در کجاست؟ به کجا می‌رود؟
Pariya
از آنان مباشید که خدا را فراموش کردند و خداوند، خودشان را از یاد خودشان برد
Pariya
ایمان انسان را می‌سازد و انسان با نیروی علم، جهان را. آنجا که علم و ایمان توأم گردند، هم انسان سامان می‌یابد و هم جهان.
Pariya
آن خودآگاهی که خود واقعی انسان را به یادش می‌آورد، غفلت را از او می‌زداید، آتش به جانش می‌افکند، او را دردمند و دردآشنا می‌سازد، کار علوم و فلسفه‌ها نیست.
محمدرضا میرباقری
قرآن کتاب انسان‌سازی است؛
محمدرضا میرباقری

حجم

۵۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

حجم

۵۷٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان