دانلود و خرید کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان رحمت الله مرزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان اثر رحمت الله مرزوقی

کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان

معرفی کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان

دکتر رحمت‌اله مرزوقی، فهیمه کشاورزی و نصراله نوروزی نگاهی نو به به انواع برنامه‌های درسی انداخته‌اند و مفهوم برنامه درسی پنهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند. حاصل مطالعات این نویسندگان در کتابی با عنوان مبنا و معنای برنامه درسی پنهان، پیش روی شما قرار دارد.


درباره کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان

نویسندگان کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان کوشیده‌اند تا در درجه نخست تعریف دقیقی از مفهوم برنامه درسی پنهان ارائه کنند و به تشریح بنیان‌های نظری آن بپردازند. در ادامه نیز دسته‌بندی جامعی از رویکردها و مواضع مرتبط ا آن ارائه کنند. این کتاب با تشرحی بر انواع برنامه‌های درسی آغاز می‌شود. باید خاطرنشان ساخت درمجموع بیش از ۲۰۰ نوع برنامه درسی وجود دارد. در ادامه پس از طبقه‌بندی و تفکیک انواع برنامه‌های یاد شده، موضوع اصلی کتاب یعنی برنامه درسی پنهان مطرح می‌شود.

خواندن کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان را به محققان، مدرسان، دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌های مطالعات برنامه درسی، علوم تربیتی و انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان

درخصوص تعداد انواع برنامه‌های درسی باید گفت که بیش ار دویست نوع از انواع برنامه‌های درسی وجود دارند که دارای تعدد و گوناگونی مفهومی و معنایی فراوانی هستند. به همین دلیل نیز توجه به راهبرد (طبقه‌بندی) به‌عنوان شیوه‌ای منطقی برای برون‌رفت از معضل و مناقشه تعریف انواع برنامه‌های درسی نیز، امری اجتناب ناپذیر است. به عبارت دیگر، راهبرد طبقه‌بندی اقدامی بسیار موثر و کارآمد برای حل مناقشه تعریف است و به جای آنکه تک تک برنامه‌های درسی تعریف شوند، می‌توان آن‌ها را در درون طبقات قرار داد و آنگاه به تعریف آن‌ها از منظر طبقه‌ای که به آن متعلق‌اند، پرداخت. اما در ارتباط با استفاده از راهبرد و شیوه طبقه‌بندی لازم است که چند کار انجام شود. نخست آن که انواع طبقات مشخص شود و هر طبقه براساس ویژگی‌های کلی آن تعریف شود. ثانیا انواع برنامه‌های درسی مرتبط با هر طبقه در درون آن طبقه قرار گیرد. برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید

فهرست مطالب کتاب مبنا و معنای برنامه درسی پنهان

• فصل اول: گونه‌شناسی انواع برنامه‌های درسی

• فصل دوم: معنا و حدود فلسفه برنامه درسی پنهان

• فصل سوم: نظریه‌ها، رویکردها و روند تحقیقات در حوزه برنامه درسی پنهان

• فصل چهارم: تعریف و انواع برنامه درسی پنهان

• فصل پنجم: انواع برنامه‌های درسی مدارس

• فصل ششم: تعریف و انواع برنامه درسی نال

• فصل هفتم: برنامه درسی پنهان در آموزش عالی

• فصل هشتم: ارزیابی روند تحقیقات برنامه درسی پنهان در ایران

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان