دانلود و خرید کتاب راهکارهای اثربخش محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات حسن ورمقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای اثربخش محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات اثر حسن ورمقانی

کتاب راهکارهای اثربخش محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات

نویسنده:حسن ورمقانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهکارهای اثربخش محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات

حسن ورمقانی در کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات به بیان کلیات و مفاهیم محبت در خانواده از منظر دین اسلام، خانواده موفق و اسلامی و بیان راهکارهای افزایش امنیت عاطفی و آرامش در خانواده پرداخته است. این کتاب توسط انتشارات آوای‌نور منتشر شده است.

درباره کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات

در دین اسلام محبت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به‌گونه که در بسیاری از آیات قرآن کریم و روایت ائمه به آن تاکید شده و راه‌حل‌های متعددی نیز برای افزایش محبت میان اعضای خانواده و جامعه ذکر شده که عمل به‌آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. حسن ورمقانی در کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات، به ذکر این آیات و روایت پرداخته است.

حسن ورمقانی در فصل اول کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات به کلیات و مفاهیمی از قبیل تعریف محبت و اقسام و درجات آن، تعریف خانواده، تعریف روابط و تعریف راهکار پرداخته‌ است. فصل دوم شامل موضوعاتی از قبیل آثار محبت در روابط خانواده همچون آرامش، عزت‌نفس، احساس امنیت عاطفی و... می‌شود که اهمیت و ضرورت محبت در زندگی بشر را می‌رساند. ورمقانی در فصل سوم به راهکارهای اثربخشی محبت در خانواده اشاره دارد. این راهکارها به دو بخش عام و خاص تقسیم می‌شود. راهکارهای عام برای همه افراد خانواده است و راهکارهای خاص مختص به عضوی از اعضای خانواده با توجه به روحیات و خصوصیات آن عضو است. راهکارهای خاص به پنج بخش، تقسیم می‌شود از قبیل محبت به زن، محبت به مرد، محبت به فرزند، محبت به والدین، محبت به برادر و خواهر.

جملاتی از کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات

از امام صادق (علیه‌السلام) نقل است: «هَلِ الْإِیمَانُ إِلَّا الْحُبُّ» آیا ایمان به‌جز محبت چیز دیگری است؟ در جای دیگر از امام باقر (علیه‌السلام) روایت‌شده است: «الدّینُ هوَ الحُبُّ وَ الحُبُّ هُو الدّین» دین همان محبت است و محبت همان دین است. این گفتارهای حکیمانه را کسانی فرموده‌اند که تربیت‌یافته خدا هستند. امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید: خدا پیامبر را با محبت الهی تأدیب و تربیت کرده، کار خدا تأدیب است و پیامبر ادب شده اوست و مدار تأدیب، محبت است. آری خداوند مدار تأدیب انسانی را محبت معرفی می‌کند. برای خواندن جملات بیشتری از کتاب راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
از اساسی‌ترین نیازهای روانی افراد برخورداری از محبت است. بشر در هر دوره از زندگی به محبت نیاز دارد. این احتیاج را پدر و مادر، برادر و خواهر، همسر و فرزندان و... تأمین می‌کنند. عدم تأمین این نیاز سبب پیدایش تشویش و اضطراب در افراد می‌شود. کمبود و فقدان محبت، تأثیرات سوء و ضایعات دردناکی در روح افراد به وجود می‌آورد. فردی که مورد بی‌مهری قرارگرفته، خودکم‌بین شده و در او عقده حقارت ایجاد می‌شود، حسود و کینه‌توز بار می‌آید یا به‌تنهایی و انزوا مایل می‌شود. لذا هر کدام از اعضای خانواده اگر در کانون خانواده از محبت سیراب نشود، آن را در خارج از خانواده جست‌وجو می‌کند که زمینه بسیاری از فریب‌ها و انحرافات از همین‌جا فراهم می‌شود.
Reyhanebanu

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۹۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان