دانلود و خرید کتاب سینمای استراتژیک مجتبی نیک رهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سینمای استراتژیک اثر مجتبی نیک رهی

کتاب سینمای استراتژیک

معرفی کتاب سینمای استراتژیک

مجتبی نیک‌رهی و محمدفاضل محمدی در کتاب سینمای استراتژیک، مباحثی را درخصوص انتقال مفاهیم و پیام‌های گروه‌های صاحب قدرت از طریق سینما، مطرح کرده‌اند. 

درباره کتاب سینمای استراتژیک

سینما ابتدا با هدف سرگرمی ایجاد شد اما در مدت زمان کوتاهی، قدرت‌ها به اثرگذاری این رسانه پی بردند؛ پس از آن تلاش‌های متعددی صورت گرفت تا این رسانه علاوه بر حفظ ظاهر سرگرم‌کننده خود، مفاهیم و پیام‌های گروه‌هایی خاص را منتقل کند. در واقع باید اذعان کرد در عصر حاضر سینما در همه گونه‌های خود، اغلب اهدافی راهبردی و استراتژیک را دنبال می‌کند. مجتبی نیک‌رهی، محمدفاضل محمدی در کتاب سینمای استراتژیک، می‌گویند: سینمای استراتژیک سینمایی است که با هدف بقای یک جامعه کار می‌کند. این بقا می‌تواند بقای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و دینی یا حتی بقای ایدئولوژیک باشد. علاوه بر این در کتاب پیش رو، سینمای استراتژیک به‌عنوان ابزار بقای یک تمدن، بقای یک کشور و یک جامعه نام برده می‌شود که ضعف‌ها و آسیب‌ها را پوشش می‌دهد و متقابلا تهدیدها را هم می‌شناسد و خنثی می‌کند. علاوه بر این سینمای استراتژیک آسیب‌ها و ضعف‌های جامعه و تمدن دشمن یا حریف را می‌شناسد و به تهدیدی برای آن آسیب‌ها تبدیل می‌شود.

خواندن کتاب سینمای استراتژیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب سینمای استراتژیک را به دانشجویان و علاقمندان رشته‌های سینما و فیلم‌سازی پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب سینمای استراتژیک

هر گاه در یک اثر هنری مایه های تعقل و تفکر فزونی یابد آن اثر گرایش فلسفی خواهد یافت و اگر عنصر تخیل افزایش پیدا کند، اثر از واقعیت های محسوس و حتی معقول منفک شده و به وادی حماسه ها، افسانه ها و اساطیر وارد می شود و اگر عنصر احساس، نسبت به دو مورد دیگر بیشتر شود اثر را به دنیای تغزل و رمانتیسم می کشاند. چنان که گفته شد اگر سینما سخن گفتن با دوربین است، پس باید ادبیات، ضوابط و قواعد این نوع سخن گفتن را یاد گرفت. سرعت انتقالی که این زبان دارد، تأثیری که بر روح و روان، فکر و فرهنگ افراد و جامعه می گذارد و ده ها موضوع دیگر که باید شناخته شوند.

امروز با سینما و زبان دوربین، شعر می سرایند و از کنایات، اشارات، استعارات و صنایع بدیعی، اوزان عروضی متناسب با زبان سینما، بهره های ارزش مندی می گیرند. با سینما می توان غزل و قصیده، قطعه، مثنوی و رباعی، در سبک های هندی و خراسانی و عراقی سرود. برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب سینمای استراتژیک، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

کاربر ۱۲۱۳۸۴۱
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

کتاب بسیار بی فایده و بی ارزشی هست. مطالب کاملا نازل و کلیشه ای و متعصبانه و غیر واقعی و غیر علمی !! حیف پول مملکت که صرف انتشار چنین کتاب هایی میشه !!!!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
‐ حجت الاسلام خلخالی دربارهٔ مصادرهٔ سینماها گفت: من عقیده ام این است که اگر با قیمت عادلانه به بخش خصوصی فروخته شود و بخش خصوصی هم این ها را بخرد و در مسیر اسلام نه علیه اسلام به کار ببرد، هم خوب است و هم اشکالی ندارد.
شهرام صفاری زاده
۱۳۵۷ ‐ روز دوم فروردین سینما استیل تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۲۸ اردیبهشت سینما کسری تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۲۲ تیر سینما شهاب تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۱۴ مرداد سینما آتلانتیک تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۱۵ مرداد سینما شهر فرنگ در آتش سوخت. ‐ روز ۱۹ مرداد سینما پارامونت شیراز در آتش سوخت. ‐ روز ۲۰ مرداد سینما کریستال ارومیه در آتش سوخت. ‐ روز ۲۸ مرداد سینما رکس آبادان هنگام نمایش فیلم گوزنها به آتش کشیده شد.
شهرام صفاری زاده
۱۳۵۶ ‐ روز ۱۵ آبان سینما بلوار تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۱۹ آبان سینما نیاگارای تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۲۱ آبان آپارتخانهٔ سینما مسعود تهران در آتش سوخت. ‐ روز ۸ اسفند سینمای آزیتای خرم آباد در آتش سوخت. ‐ روز ۷ اردیبهشت سینما فانوس بوشهر در آتش سوخت. ‐
شهرام صفاری زاده

حجم

۱۹۸٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۱۹۸٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان