دانلود و خرید کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی مصطفی نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی اثر مصطفی نوریان

کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی

معرفی کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی

در کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی نوشته مصطفی نوریان با تاریخ و اصول این ورزش‌های کهن سرزمین ایران آشنا می‌شوید.

ورزش باستانی ایران که آن را به نام ورزش زورخانه‌ای هم می‌شناسیم، علاوه بر این‌که فعالیتی برای نیرومندسازی عضلات و آمادگی جسمانی است،فعالیتی روحی و معنوی نیز محسوب می‌شودو مقدس است. در این ورزش به ارتباظط میان جسم و روح و تعالی انها در کنار یکدیگر بها داده می‌شود و اخلاق و جوانمردی یکی از ارکان جدانشدنی آن است.

در کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی علاوه بر این که درباره ورزش زورخانه ای می‌خوانید، درباره ورزش‌های دیگری همچون چوگان و کشتی هم اطلاعات جالبی به دست می‌آورید.

خواندن کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

پژوهشگران حوزه تربیت‌بدنی، علاقه مندان به فرهنگ وآداب و رسوم و آیین‌های ایران و ایران‌شناسان می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

جملاتی از کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی

چوگان ورزشی باستانی است که بر اساس اسناد تاریخی و اعلام فرهنگستان اسب انگلستان قدمت آن به سال ۵۲۵ قبل میلاد مسیح می رسد. همچنین مطالعات این فرهنگستان نشان می دهد که زادگاه این ورزش، ایران باستان است.

یکی از موارد نقل مسابقه چوگان بین تورانیان و طرفداران سیاوش، پادشاه افسانه ای ایران است که در آن فردوسی با فصاحت و بلاغت بی نظیرش به ستایش مهارت های سیاوش در بازی چوگان پرداخته است. این بازی را فدراسیون جهانی چوگان در تحقیقی تایید کرده است. در شاهنامه همچنان نقل شده که شاپور دوم، از پاشاهان ایران در سلسله ساسانی در قرن چهارم میلادی، از سنین کودکی به فراگیری مهارت های بازی چوگان پرداخته و زمانی که هفت سال بیشتر نداشته با تسلط کامل این بازی را انجام می داده است. در گذشته به این ورزش "پادشاه ورزش ها" می گفتند. چوگان را ورزشی شاهی می دانستند چون در میان شاهان و بزرگان برگزار می شد. اما برای بازی چوگان نیاز نیست که حتما پادشاه باشید.

رئیس فدراسیون چوگان در این مورد می گوید: "نام چوگان از چوبی که در آن استفاده می شد، گرفته شده است". چوگان ورزشی نظامی بوده که در آن سوارکاران ایرانی استعداد اسب های جنگی خود را به نمایش می گذاشتد. این بازی در زمان کشورگشایی داریوش اول به هند رسید و توسط انگلستان از هند به سراسر اروپا پخش شد. در سال ۱۸۷۱ نخستین بازی چوگان در انگلستان برگزار شد. در پی این رویداد، چوگان به آمریکای شمالی و جنوبی گسترش یافت اما هندوستان همچنان کانون اصلی این بازی جهانی بود.

فهرست کتاب درآمدی بر تاریخچه ورزش باستانی

مقدمه

تاریخچه ورزش باستانی ایران

اصطلاحات زورخانه ای

علت بزرگی شکم در ورزش باستانی

تاثیر ورزش باستانی از دیدگاه تربیت بدنی

چوگان، ورزش کهن ایران

کشتی در ایران

مشهورترین کشتی گیران ایران و جهان

انواع کشتی ایرانی

شیوه تغذیه صحیح ورزشکاران کشتی گیر

نکات تغذیه ای مفید برای ورزشکاران

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان