دانلود و خرید کتاب شهرت و شاعر لرد دانسینی ترجمه ناهید قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شهرت و شاعر اثر ناهید قادری

کتاب شهرت و شاعر

نویسنده:لرد دانسینی
انتشارات:نشر متیس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شهرت و شاعر

«شهرت و شاعر» از مجموعه تک‌پرده‌ای های نشر متیس و نوشته لرد دانسینی است که داستان شاعری به نام هری دِ ریوز را روایت می‌کند که به امید شهرت هر غزلش را تقدیم به محرابی می‌کند که در اتاقش برای شهرت ساخته است تا این که اتفاقی غیرمنتظره می‌افتد.

ادوارد پلانکت، نمایشنامه‌نویس انگلیسی-ایرلندی، در ۱۸۷۸ سال در لندن به دنیا آمد. او بیشتر دوران کودکی‌اش را در قلعهٔ دانسینی نزدیک تارا زندگی کرد، با ویلیام باتلر ییتس و لیدی گریگوری کار کرد، از دانشکدهٔ ترینیتی دوبلین مدرک افتخاری گرفت، قهرمان شطرنج و تیراندازی ایرلند شد و بسیار اهل سفر و شکار بود.

دانسینی از مدافعان جنبش احیای ادبی ایرلند بود و کمک مالی بسیاری به تئاتر ابی می‌کرد و به محافل ادبی ایرلند آمدوشد داشت. او حرفهٔ نویسندگی را از سال ۱۸۹۰ با سرودن چند شعر آغاز کرد، اما با چاپ مجموعه داستان خدایان پگانا۲ بود که به شهرت رسید. او نویسندهٔ پرکاری بود. داستان کوتاه، رمان، نمایشنامه، شعر، مقاله‌های زیادی نوشت و در طول عمرش بیش از ۹۰ اثر به چاپ رساند که اغلبشان با اقبال عمومی مواجه می‌شدند. امروزه، از آثار او که بیشتر حال‌وهوایی فانتزی دارند، دختر شاه پریان بیشتر از دیگران در یادها مانده است.

نمایشنامه‌های او که مانند داستان‌هایش نظر موافق عموم را با خود همراه داشتند، بارها اجراهای صحنه‌ای، اقتباس‌های رادیو، تلویزیون و سینمایی شدند.

دانسینی در سال ۱۹۵۷ در اثر حملهٔ آپاندیس در سن ۷۹ سالگی در گذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۱۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان