دانلود و خرید کتاب قدرت و شکوه زن واحد پژوهشی بیان معنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قدرت و شکوه زن اثر علیرضا پناهیان

کتاب قدرت و شکوه زن

گردآورنده:علیرضا پناهیان
انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۲۷۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قدرت و شکوه زن

کتاب قدرت و شکوه زن با مقدمهٔ علیرضا پناهیان و گردآوری‌شده توسط واحد پژوهشی بیان معنوی است و بیان معنوی آن را منتشر کرده است. این کتابْ ناشنیده‌هایی دربارهٔ قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری است.

درباره کتاب قدرت و شکوه زن

کتاب قدرت و شکوه زن شامل ناشنیده‌هایی است از بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دربارهٔ ویژگی‌ها و برتری‌های زنان.

حضرت امام خمینی (ره) پیش از اینکه یک رهبر سیاسی باشند و عملاً وارد اقامه دین در جامعه شده باشند، از جهت علمی یک اسلام‌شناس به تمام معنا بودند که عصارهٔ معارف دین را می‌توانیم در کلمات بلند و نگاه ژرف او مشاهده کنیم و با اطمینان خاطر او را مفسر و مبیّن اسلام ناب محمدی بدانیم.

مقام معظم رهبری نیز پس از ایشان با حفظ تمام جهت‌گیری‌ها و ژرف‌نگری‌های حضرت امام (ره) به ادامهٔ تبیین اسلام حقیقی پرداختند و ذره‌ای از مواضع عالمانه و فقیهانهٔ امام فاصله نگرفتند، بلکه آن را پیش بردند. البته شناخت ایشان از اسلام به عنوان یک عالم زمان‌شناس، سال‌ها قبل از قرار گرفتن در موقعیت ولایت و رهبری جامعه، در مباحث و دیدگاه‌هایشان نمایان شد؛ به‌حدی که در همان زمان با برخورداری از جامع‌نگری و حکمت به طرح دیدگاه‌هایی پرداختند که هنوز در جامعهٔ ما تازگی و اهمیت خود را حفظ کرده است.

این دو عالم و حکیم برجسته در مناسبت‌های مختلف در کسوت رهبری و امامت جامعه، همواره با تبیین معارف دین به هدایت معنوی مردم و فرهنگ جامعه پرداخته‌اند و بهترین فرصت برای درک هرچه عمیق‌تر و دقیق‌تر معارف اسلامی را برای محققین فراهم آورده‌اند. بی‌تردید این فرصت فوق‌العاده مهم در کسب معرفت را نباید از دست داد و باید به کمک دقت در فرمایشات امامین انقلاب، به بسط اندیشهٔ اسلام ناب اقدام کرد. نباید با ساده‌انگاری و سطحی‌نگری از کنار کلمات این دو بزرگوار عبور کنیم و به دلیل هم‌عصر بودن، از تعمق و تدبر در کلمات‌شان کوتاهی نماییم. با وجود این‌همه نیاز ما به این دو منبع غنی، وقتی به سراغ نوشته‌ها و سخنانشان می‌رویم، بسیاری از آنها با گوش‌های زن و مرد ما ناآشناست، و جایگاه لازم را در فرهنگ و فکر مردم زمانهٔ ما پیدا نکرده است.

یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز، زن و موقعیت او در خانواده و جامعه است. زنان نه‌تنها نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، بلکه بخش مؤثرتری برای سعادت جامعه نیز هستند. امام راحل و مقام معظم رهبری، در مناسبت‌های مختلف به‌گونه‌ای جایگاه زن را تبیین و تجلیل کرده‌اند که مدعیان طرفداری از حقوق زن در مقابل چنین تجلیلی درمانده می‌شوند. هر دو بزرگوار نقش باشکوه و قدرتمندانه رهبری در جامعه را برای زنان قائل هستند و ما را به اندیشیدن در توانایی‌ها و نعمت‌های ویژهٔ الهی که در زنان به ودیعه گذاشته شده است وامی‌دارند.

خواندن کتاب قدرت و شکوه زن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند نظر و بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را دربارهٔ مقام زن بدانند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدرت و شکوه زن

«امام: «همسر» برای یک مرد بزرگ، کاری را می‌کند که «مادر» برای «یک بچۀ کوچک». در محاسبات نهایی، زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم! این یکی از اسرار خلقت است. خانم‌ها بدانند: آقایان تا آخر هم مثل یک «پسربچه» هستند و باید اداره‌شان کنید. زن‌ها می‌توانند با «تدبیر» و با «ظرافت»، مرد را در دست خودشان بچرخانند؛ این واقعیت قابل اثبات است.

***

مربی انسان‌ها زن است.

زن مبدأ همهٔ خیرات است.

ما نهضت خودمان را مرهون زن‌ها می‌دانیم.

مردها به تَبَع زن‌ها در خیابان‌ها می‌ریختند.

زن‌ها مردان را تشویق می‌کردند.

مربی انسان‌ها زن است. سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌کند؛ و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد می‌کند. مبدأ همه سعادت‌ها از دامن زن بلند می‌شود. زن مبدأ همه سعادت‌ها باید باشد. و مع‌الأسف زن را به صورت یک لعبه درآوردند این پدر و پسر؛ و خصوصاً این پسر. آنقدر جنایات که به زن کردند به مردان نکردند. زن مبدأ همه خیرات است. شما دیدید، ما دیدیم، که زن در این نهضت چه کرد... ما نهضت خودمان را مرهون زن‌ها می‌دانیم. مردها به تَبَع زن‌ها در خیابان‌ها می‌ریختند. تشویق می‌کردند زن‌ها مردان را. خودشان در صف‌های جلو بودند. زن یک همچو موجودی است که می‌تواند یک قدرت شیطانی را بشکند...

در نهضت ما زن‌ها پیش‌قدم بودند.

ارزش فعالیت زن‌ها بیشتر از مردها وقتی خواهرها مشت گره کردند و..، این‌ها قدرت مردها را دوچندان کرد.

در نهضتی که ملت ما کردند، همه‌تان ملاحظه کردید که زن‌ها پیش‌قدم بودند. بلکه فعالیت زن‌ها در این باب ارزشش بیشتر از فعالیت مردها بود؛ برای اینکه همین خواهرها که ریختند در خیابان‌ها و در مقابل توپ و تانک تظاهر کردند و مشت گره کردند، این‌ها مردها را، قدرتشان را دوچندان کرد. وقتی مردها ببینند که خانم‌ها آمدند در مقابل توپ و تانک، آن‌ها بیشتر اقدام می‌کنند. و ما دیدیم که این خواهرها در این نهضت یک سهم بسیار بزرگ داشتند.

***

زن مظهر تحقق آمال بشر است. زن پرورش‌دِه زنان و مردان ارجمند است. از دامن زن مرد به معراج می‌رود... زنان در عصر ما ثابت کردند که در مجاهده همدوش مردان بلکه مقدّم بر آنانند. زنان ایران، هم مجاهدات انسانی عظیم کرده‌اند و هم مجاهدات مالی.... ایثار کردند جواهرات و طلاهایی که دارند، برای مستضعفین، عمده در این امور آن قصد پاک است. خداوند چند آیه برای چند قرص نان که حضرت امیر- سلام اللَّه علیه- و عائله‌اش صدقه دادند،... چند آیه نازل فرمود. این آیات برای قرص نان نیست، این آیات برای اخلاص، برای آنکه برای خدا بود. ارزش اعمال به معنویات اعمال است. خواهرهای ما که در عصر نهضت شرکت داشتند ارزش اعمال آن‌ها بیشتر بود از ارزش اعمال مردها، آن‌ها با پرده‌های عفاف بیرون آمدند و با پرده عفاف با مردان هم‌صدا شدند و پیروزی را تحصیل کردند و حالا هم با قصد خالص، آنچه که در ایام عمر تهیه کردند برای مستمندان دادند. این ارزش دارد، متمکنین اگر میلیون‌ها بدهند، به قدر ارزش این نیست.»

نظرات کاربران

Zeinab
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

سخنان مقام معظم رهبری همیشه پر بار و عمیق و آموزنده هستند به عنوان یه زن با خوندن این کتاب حسه خوبی پیدا کردم و از طرفی نگرانی برای اینکه نتونم فرزند صالحی تربیت کنم ... تکرار مکررات داخل کتاب

- بیشتر
asma
۱۳۹۹/۰۴/۱۷

بر خلاف کج فهمی های برخی افراد متعصب و مذهبی نما که زن رو محدود به خانه و اشپزخانه میدانند از نظر رهبری زنان هم نیمی از جامعه هستند و قطعا نمی توان نیمی از جامعه رو با اعمال محدودیت

- بیشتر
آسمان
۱۳۹۹/۰۲/۲۴

واقعا هیچ کس به جز آقا و امام نمیتونن ارزش و وظیفه ی اصلی زن رو توضیح بدن بدون افراط و تفریط. پشیمونم که اینقدر دیر کتاب رو خوندم

صلوات بر محمد و آل محمد
۱۳۹۸/۰۲/۲۳

خوندن این کتاب به افرادی که میگن اسلام، برای زن ارزشی قائل نیست، شدیداً توصیه میشه.

sury
۱۳۹۸/۰۱/۰۵

توصیه می کنم حتما خونده بشه و مهمتر از همه اینکه از دوران کودکی و نوجوانی آگاهی داده بشه

الحمدالله علی کل حال
۱۳۹۸/۰۲/۱۶

من نسخه چاپیدکتاب رو خوندم، فوق العاده بود...واقعا با خوندنش حس افتخار و عزت به هر خانمی دست میده...عالی بود

هادی
۱۳۹۷/۱۲/۲۷

کتاب فوقالعاده خوبی بود به نظرم. گرچه حرف تولیدی جدیدی نداشت، اما گردآوری خوبی داشت و خوبه آقایون هم کتاب رو حتما بخونن بعضی نکات و دیدگاه هاش هم واقعا جدید بود و خوبه که اینجا آورده شده

عاقل
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

کتاب جالبیه و دید آدم رو نسبت به نقش زن عوض میکنه. بعضی جاها هم تکرار شده متن ها ولی ارزش خوندن چندباره رو داره. مدتی پیش متنی از دکتر شریعتی خوندم و دوباره خوندمش و سه باره و ... .

- بیشتر
گمنام🕊️
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

سلام، کتاب بسیار عالی و پر محتوایی ست،میانه مطالعه هستم،اول ب مادرم توصیه کردم بخونن. ان شاا...ب دوستانم هم خواهم داد تا لذت ببرند 🌼

minavelayat
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

به نظرم ارزشه خوندن داره...جانم فدای امامین انقلاب💕💕

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲۳)
بدون مرد ممکن است زن خانواده را حفظ کند، اما بدون زن، مرد نمی‌تواند خانواده را حفظ کند.
mortaza27
چرا اجر زن‌ها بیشتر از مردها باشد؟ چون کار مرد جلوی چشم است و تحسین مردم را دریافت می‌کند، اما خانمی که در خانه است، کسی نمی‌داند او چه کشیده و چه دارد می‌کشد.
یا فاطمة الزهرا
من در محاسبات نهایی، زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم. این یکی از زیبایی‌های طبیعت و از اسرار خلقت است. مرد، هارت و هورتش زیاد است اما..
یا فاطمة الزهرا
زن، هم باید «مادر و همسر» خوبی باشد، هم در «فعالیت اجتماعی» شرکت کند. البته کارمندی، ماشین نویسی و فروشندگی یک مغازه، «فعالیت اجتماعی» نیست! فاطمهٔ زهرا (س) مظهر چنین جمعی است.
هانیه سادات
زن، سوگلیِ خانه است و مرد پادویِ خانه.
mortaza27
مربی انسان‌ها زن است. زن مبدأ همهٔ خیرات است.
Majid Karimi
قرآن کریم انسان‌ساز است، و زن‌ها نیز انسان‌ساز.
|قافیه باران|
اگر در دامن مادر، که بالاترین محل تربیت است، بچه خوب از کار درآمد، این تا آخر به همان تربیت بچگی که شده باقی می‌ماند! مگر یک عوامل بسیار قوی‌ای او را برگرداند، زیرا علاقه‌ای که بچه به مادر دارد به هیچ کس ندارد و حرف مادر نقش می‌شود در مغزش.
خادم الزهرا (سلام الله علیها)
زنانی که به خاطر «فعالیت‌های خارج از خانواده» از «آوردن فرزند» جلوگیری می‌کنند خلاف طبیعت اقدام کرده‌اند؛ خداوند به این راضی نیست! زنانی که برای کارهای دیگر، فرزند خود را از پرورش در آغوش مادری محروم می‌کنند، به ضرر «فرزندشان، خودشان و جامعه» اقدام کرده‌اند؛ اسلام این را اجازه نمی‌دهد!
ثنا
اشرف کارها در عالم، مادر بودن و تربیت اولاد است! هیچ شغلی به شرافت مادری نیست. همه منافع کشور ما از دامن شما مادرها تأمین می‌شود. شماها هستید که می‌توانید مملکت را نجات بدهید با تربیت اولاد. این خیانت بزرگی است که به ملت ما کردند، که مادرها را منصرف کردند از بچه‌داری. در صورتی که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می‌شود.
Zeinab

حجم

۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۸۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
۷,۰۰۰
۵۰%
تومان