دانلود و خرید کتاب مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی محمد جعفر نعناکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی اثر محمد جعفر نعناکار

کتاب مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی

معرفی کتاب مجموعه قوانین و مقررات مبتنی بر فضای مجازی

فضای مجازی روزبه‌روز ابعاد جدیدتری می‌یابد؛ به‌نحوی که می‌توان گفت زندگی افراد به‌صورت مجازی در این فضا نیز استمرار دارد و علاوه‌ بر اینکه به نیازی مهم برای فرد و جامعه بدل شده، امکان کنشگری را نیز به کاربران این فضا داده است؛ پس زندگی علاوه‌ بر اینکه در دنیای واقعی جریان دارد، در فضای مجازی نیز استمرار دارد و همه قواعد و رفتارهایی که در دنیای واقعی انتظار می‌رود، در فضای مجازی نیز امکان ظهور و بروز دارد. این رفتارها را می‌توان هم داخلی و هم خارجی دانست. پس می‌توان گفت، امروزه با گسترش فناوری‌ها و فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی جدید که باعث ارتباطات زیادی بین افراد می‌شود، ضرورت داشتن دانش استفاده از این ابزارها و نرم‌افزارها و همچنین تدوین قواعد حاکم بر زیست در این فضا بیشتر محسوس است. به‌علاوه نکته حائز اهمیت این است که هر کدام از وسایل ارتباطی نوظهور و هر نرم‌افزاری که تولید می‌شود، فلسفه و قوانین خاص خود را دارد، ضمن اینکه انتقال‌دهنده نوعی فرهنگ در لایه‌های عمیق‌تر است؛ فرهنگی که در بسیاری از موارد تناسبی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد. شورای عالی فضای مجازی یکی از مراکز مهمی است که در خصوص سامان‌‌دادن به این فضا ایجاد شده است. در بند ۱۰ حکم انتصاب اعضای شورای عالی فضای مجازی که توسط مقام معظم رهبری صادر شده، آمده: این شورا موظف است در خصوص تدوین و تصویب نظام‌های امنیتی، حقوقی، قضایی و انتظامی مورد نیاز در فضای مجازی اهتمام ورزد، از دیگر سو به علت فقدان وجود یک مجموعه کامل از قوانین موجود مرتبط با فضای مجازی بسیاری از حقوقدانان و قانوندانان و همچنین مراجع درگیر با قواعد این فضا آشنا نبوده و به‌صورت منسجم به قوانین موجود دسترسی ندارند و این امر باعث می‌شود تا در توسعه و تفسیر فعالیت‌ها و یا رفع و دفع دعاوی داخلی و بین‌المللی با مزاحمت‌هایی مواجه شویم. محمدجعفر نعناکار و سید محمدحسن خلخالی، نویسندگان این کتاب با عنایت به اشراف بیش از ۱۰ساله به این فضا و شناخت فنی موضوعات آن و همچنین آشنایی دانشگاهی و حقوقی با قواعد و قوانین مصوب و مصرح، بر آن شدند تا با جمع‌آوری تمام قوانین مرتبط با حوزه فضای مجازی، قدمی در راستای همیاری و همکاری با زیست‌بوم فعال در این عرصه برداشته و بستری را برای رشد بیش از پیش فهم قانونی این عرصه فراهم کنند.
محصول خوب، محصول بد: عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بی‌نظیر
جیمز .ال آدامز
گسست بانک‌ها
رضا قربانی
کاربرد داده‌های بزرگ
برنارد مار
معماری سازمانی در عمل (اصول، مفاهیم و دیدگاهها در تفکر معماری سازمانی)
سید رئوف خیامی
مفاهیم حفظی فیزیک کنکور
فائزه طوبائی نژاد
بودجه‌ریزی شرکتی
علی عسکری‌نژاد امیری
چهره‌های فین‌تک ایران؛ روایت زندگی ۱۱ چهره‌ی برجسته‌ی حوزه‌ی فناوری‌های مالی ایران (جلد اول)
قاسم سرافرازی
کسب‌وکار بلاکچین
ویلیام موگار
مبانی بلاکچین
دنیل درشر
داستان‌های استارتاپی
جردن راینور
امنیت سایبری
الکس بلو
SEO اصولی از زبان پارتنر رسمی گوگل
نیما جعفری
نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاک‌چین
وینچنزو مورابیتو
بلاکچین، فین‌تک و فایننس اسلامی
هزیک محمد
نئوبانک
آن بودن
من راننده لودر هستم
امیلی بومون
ماجراجوی آزمایشگاه
آویسا شرفی
سلام دنیا
هانا فرای
پیدایش شانارا؛ جلد دوم (الف‌های سینترا ـ بخش دوم)
تری بروکس
احکام فقهی و حقوقی مسلمان شدن زوجین کافر
سعید بشیری

نظرات کاربران

Pūyān
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

مشکلی که امروز ایران بهش برخورده، تقریباً ۲۰ سال پیش ایالات متحده داشت باهاش دست و پنجه نرم می‌کرد: عدم وجود قوانین دقیق و خاصی برای کامپیوترها و شبکه‌ها. توی خیلی از موارد مرتبط با این زمینه، هیچ قانون خاصی وجود

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ح- حق دسترسی به فضای مجازی ماده ۳۳- حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره‌مند شوند. این حق از جمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنت‌ها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است.
Pūyān
شبکه‌ای کاملاً مستقل و حفاظت‌شده نسبت به دیگر شبکه‌ها (ازجمله اینترنت) با امکان تعامل مدیریت ‌ شده با آن ‌ ها
Pūyān
ماده (۸) هر کس به طور غیرمجاز داده‌های دیگری را از سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. ماده (۹) هر کس به طور غیرمجاز با انجام اعمالی از قبیل وارد کردن، انتقال دادن، پخش، حذف کردن، متوقف کردن، دستکاری یا تخریب داده‌ها یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری، سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی دیگری را از کار بیندازد یا کارکرد آنها را مختل کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.
Pūyān
منشور حقوق شهروندی ح- حق دسترسی به فضای مجازی ماده ۳۳- حق شهروندان است که آزادانه و بدون تبعیض از امکان دسترسی و برقراری ارتباط و کسب اطلاعات و دانش در فضای مجازی بهره‌مند شوند. این حق از جمله شامل احترام به تنوع فرهنگی، زبانی، سنت‌ها و باورهای مذهبی و مراعات موازین اخلاقی در فضای مجازی است. ایجاد هرگونه محدودیت (مانند فیلترینگ، پارازیت، کاهش سرعت یا قطعی شبکه) بدون مستند قانونی صریح ممنوع است.
Pūyān

حجم

۸۱۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۸۱۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۴۲,۰۰۰
تومان