دانلود و خرید کتاب فلسفه در کلاس درس رون شاو ترجمه مراد یاری دهنوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلسفه در کلاس درس اثر رون شاو

کتاب فلسفه در کلاس درس

معرفی کتاب فلسفه در کلاس درس

«فلسفه در کلاس درس» کتابی نوشته رون شاو برای پرورش مهارت‌های فکری دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنان برای یادگیری است. این کتاب به منظور بهبود بخشیدن به مهارت‌های فکری دانش آموزان از طریق تشویق آنان به شرکت در بحث‌های جذاب تألیف شده است. در این اثر مجموعه داستان‌هایی آورده شده که به کودکان نحوه اندیشیدن و در حقیقت فلسفه را می آموزد. این کتاب مسئله‌ای فکری را در خوشایندترین وجه آن به دانش‌آموزان عرضه می‌دارد؛ داستانی که یک مسئلهٔ کلیدی را بررسی و کاوش می‌کند؛ این داستان کوتاه است و مسئله مورد بحث آن، بدیهی و روشن است. همه کار (و فایده آن) در بررسی و بحث مسئله کلیدی عاید می‌شود. سؤال‌هایی برای هدایت بحث هر مسئله کلیدی فراهم شده و یک مجموعه ضرب المثل‌های بحث انگیزبه عنوان محرکی برای اندیشه‌ورزی به آن حکایت افزوده شده است. درگیر کردن تمام دانش‌آموزان در این بحث‌ها می‌تواند حداقل یک اثر داشته باشد و آن غنی‌سازی و پرورش مهارت‌های فکری دانش آموزان در کلاس درس است.

نظرات کاربران

رنگین کمان
۱۳۹۸/۰۵/۲۳

کتاب خوبیه...موضوع کتاب مدتها دغدغه فکری خودم بوده...راهکارهای داده شده میتونه تأثیر گذار باشه...

mahdiafrisham1
۱۳۹۸/۰۹/۱۱

بچه ها پراکسی تل کسی داره؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
کلمه "فلسفه" از واژه یونانی فیلو (دوستدار) و سوفوس (خِرد) منشأ می گیرد. به عبارتی ساده تر، فلسفه مطالعه دانش (یا حقیقت) است.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
کودکان آن گاه که باران اشک هایشان بند می آید و صدای هِق هِق گریه آنان خاموش می شود، بی درنگ به آغوش بزرگتری چون مادر یا پدری باز می گردند که عامل آن اشک ها بوده است. ولی من به منزله یک انسان بزرگسال، هنوز سخن سرد هم اتاقی سالهای خیلی دور تحصیلم را فراموش نکرده ام و در اندیشه جبرانم.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
اگر بعد از جنگ یا زلزله به مناطق مکافات زده مراجعه کنیم خواهیم دید که کودکان بعد از ساعتی بر روی خرابه های شهر یا روستا شروع به بازی می کنند. آنها در حقیقت نماد ادامه زندگی هستند.
لیلی مهدوی
فلسفه از لحاظ اجتماعی نیز باارزش است. این برنامه سعی ندارد که هیچ تئوری یا دیدگاه فلسفی ویژه ای را القا کند – بلکه تنها خوب استدلال کردن را مد نظر دارد. تفاوتهای شرکت کنندگان در بحث نه تنها مانع پرسش و پژوهش نمی شود؛ بلکه باعث غنای کار نیز می شوند. از طریق تفکر- صحبت کردن - گوش دادن و سؤال از یکدیگر و احترام به عقاید دیگران؛ کودکان همکاری متقابل، اعتماد، توجه، احترام و خیلی موارد دیگری را در خود توسعه می دهند.
takhtary
جسارت در پرسش و بیان نظر خود نیز از دیگر خصلت های بارز کودکان است. در حالی ما بزرگسالان در این مورد اغلب محافظه کار و سخت مصلحت اندیشیم. در داستانی آمده است که روزگاری گروهی شیاد زرنگ، ادعا می کردند که می توانند لباس دانایی بدوزند و به تن افراد بپوشانند. به سلطان گفتند که فقط انسان های دانا می توانند این لباس را ببینند. آنان پس از مدتی که در کاخ سلطان بسر بردند و با ایما و اشاره در حضور او به کارهایی پرداختند؛ ادعا کردند که لباس دانایی به تن سلطان کرده اند؛ در حالی چیزی نبود. سلطان که می دید هیچ چیز تنش نیست، از ترس اتهام نادانی در عدم دیدن لباس دانایی، سکوت کرد. امرا و وزیران در مراسمی شرکت کردند که لباس دانایی سلطان را ببینند. همه آنها می دیدند که سلطان برهنه و لباسی در کار نیست، ولی از ترس چیزی نگفتند. در این میان تنها کودکی بی پروا فریاد زد و خندید که پادشاه برهنه است
mina sadat asefi
می توانید با این عبارت شروع کنید: "چه می کردید اگر ...؟". موقعیت را با طرح یک سؤال دیگر پیچیده کنید مانند: "اگر این وضعیت رخ می داد، آنگاه شما چه عکس العملی داشتید؟". در هر مرحله این عبارت را مطرح کنید: "حالا چه می کردید؟"، "آیا آن کار درستی بود که انجام می دادید؟". احتمالا به اتفاق نظری خواهید رسید. معمولاً کودکان هنگامی که در مضیقه قرار می گیرند، می دانند که چه کاری درست است.
takhtary
فلسفه باعث انگیزش حس طبیعی کنجکاوی و شگفت زدگی می شود و این عمل در طول برنامه تحصیلی مناسب و مهم است. بسیاری از اصولی که مورد بحث قرار گرفت (از قبیل همکاری - احترام به حقیقت) کاربرد جهانی دارند. فلسفه دانش آموزان را در جستجوی معنی درگیر می کند و نیز مهارتهای استدلال را قدرت بخشیده و درک کودکان را غنی می سازد. تمرکز مهم دیگر این برنامه روی پرورش اعتماد به نفس و عزت نفس نوجوان است.
takhtary
در بحثها و گفتگوهاست که کودکان عادتِ آگاه بودن، ماهر بودن و تفکر باملاحظه را در خود می پرورانند. همان گونه که زبان در بازی، با آمادگی بیشتری یاد گرفته می شود؛ فلسفه برای کودکان، آنان را یاری می دهد که تعقل و استدلال درست را در بحث های کلاس یاد بگیرند که آنجا آزادانه عمل می کنند و مجبور نیستند به نتایج از پیش تعیین شده قبلی برسند.
takhtary
فلسفه، مهارتهای پژوهش را به دانش آموزان یاد می دهد تا آنها را در درک جهان هستی و تجربه خود از آن، یاری رساند چه در درون و چه در بیرون مدرسه – به گونه که انسانهایی با فکرتر، معقول تر و مسؤل تر شوند.
takhtary
فلسفه منبعی بی نظیر از انگیزش است. ما نیازمند استفاده از آنیم. کودکان کنجکاوند و درباره جهان شگفت زدگی زیادی از خود نشان می دهند. ما بر اساس این کنجکاوی طبیعی، سؤال هایی را خلق کرده ایم و یک کندوکاو را توسعه داده ایم. ما در جستجوی آن هستیم که شگفتی کودکان را برانگیزیم و یاری شان کنیم تا دیدگاه هایشان را تدوین و بیان کنند. منحصر به فرد بودن تجربه هر کودک است که بحث های فلسفی را چنان پربار می نماید. "فلسفه برای کودکان"، مستلزم اعتماد بالا به کودکان است.
takhtary

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان