دانلود و خرید کتاب اخلاق جنسی در اسلام و غرب مرتضی مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق جنسی در اسلام و غرب اثر مرتضی مطهری

کتاب اخلاق جنسی در اسلام و غرب

نویسنده:مرتضی مطهری
انتشارات:انتشارات صدرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۷۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق جنسی در اسلام و غرب

کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب شامل مجموعه‏‌ رفتارهای انسان است که در برخورد با غریزه‌‏ی جنسی دارد. کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، شامل مقالاتی است از استاد مرتضی مطهری که در سال ۱۳۵۳ به‌طور پیوسته در مجله «مکتب اسلام» منتشر شده. این کتاب از زمانی که چاپ شده تا به امروز مانند بقیه آثار استاد مطهری مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

درباره کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

خصایصی مانند وفاداری، عفاف، حیاء، غیرت و بسیاری از دیگر خصلت‌ها زیرمجموعه‌‏ی اخلاق جنسی به‌حساب می‌آیند که در کتاب‌های مختلفی نیز درباره‏‌ی آن‏‌ها سخن گفته شده و مواضع مشخص و متفاوتی را نسبت به آن‏ها بیان کرده است. در کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب نیز شهید مطهری بیشتر به بررسی اخلاق جنسی در غرب پرداخته و آن‏ها را بررسی کرده است. سپس، آن‏ها را با مکتب اسلام مقایسه کرده و نقاط قوت موضع اسلام درباره‏‌ی موضوع اخلاق جنسی را بیان کرده است؛ نقاط مثبتی که باعث قوی‌تر شدن روابط خانواده و بیشتر شدن سلامت و آرامش و امنیت افراد می‌شود.

کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب با محوریت موضوع خانواده و زن نوشته شده است. کتاب اخلاق جنسی قسمت‌هایی از بایدها و نبایدهای اخلاقی و رفتاری را در رابطه زن و مرد توضیح می‌دهد. استاد مرتضی مطهری در این کتاب تأکید می‌کند که عقیده به پلیدی غریزه جنسی که مربوط به گذشته‌ی دنیای غرب است و امروزه هم این افکار از سوی غرب در حال گسترش است که براساس آن باید هرگونه قید و شرطی و ابهامی را در این مورد برطرف نمود.

شهید مطهری در اولین قسمت کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، تعدادی از عادات و ملکات و روش‌های بشری که با غریزه جنسی همسو شده است را نوشته است، این قسمت به‌طور کلی شامل اخلاق که عبارت است از: حیاء زن از مرد، غیرت ناموسی مرد، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر و ......

چرا باید کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب را مطالعه کنیم؟

کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب هم مانند سایر کتاب‌های شهید مطهری از محتوای بسیار غنی و بالایی برخوردار است و علاقه‌مندان زیادی دارد. با خواندن این کتاب بسیاری از ابهامات درمورد غریزه جنسی برطرف می‌شود.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای افرادی مناسب است که تشنه‌ی حقیقت و دوست دارند منطق اسلام در نظام خانوادگی آن‌ها دخیل باشد.

درباره مرتضی مطهری

مرتضی مطهری در بهمن سال ۱۲۹۸ در قریه فریمان از توابع مشهد به دنیا آمد. او که به نام استاد مطهری شناخته شد، متفکر و نویسنده شیعه بود. او از شاگردان علامه طباطبائی و امام خمینی بود. پدر او شیخ حسین مطهری مردی بااخلاق و باتقوا بود. او در کودکی به مکتب‌خانه رفت و یادگیری قرآن را شروع کرد. در ۵ سالگی علاقه زیادی برای رفتن به مکتب‌خانه از خودش نشان می‌داد به‌طوری که در یک شب مهتابی به خیال اینکه صبح شده به سوی مکتب‌خانه رفته است و وقتی در مکتب‌خانه را بسته می‌بیند، همانجا خوابش برد.

مرتضی مطهری در سال ۱۳۱۵ به قم می‌رود و پانزده سال در حوزه به تحصیل می‌پردازد. در سال ۱۳۳۱ به تهران آمد و کار تدریس را از مدرسه سپهسالار آغاز کرد. قبل از انقلاب اسلامی، مبارزات فکری استاد مطهری در مقابله با جریانات فکری مارکسیستی در ایران نقش قابل توجهی در رویگردانی جوانان از این تفکرات داشت. او از بنیان‌گذاران حسینیه ارشاد می باشد.

شهید مطهری از افراد تأثیرگذار و از رهبران فکری انقلاب اسلامی ایران به‌شمار می‌رود. او ریاست شورای انقلاب را تا روز شهادتش برعهده داشت. او آثار فراوانی در کلام و فلسفه اسلامی نوشته است. مطهری، آموزش‌های اسلامی را که در قالب بیاناتی پیچیده بازگو می‌شد، به سبک ویژه خود، بسیار سلیس و راحت و با زبان روز در اختیار مخاطبان قرار می‌داد.

استاد مرتضی مطهری در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ ساعت ده و بیست دقیقه شب توسط گروهک جنایتکار فرقان به شهادت رسید.

فهرست کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

مقدمه

علاقه جنسی یا گناه ذاتی در جهان قدیم

اخلاق جنسی

اصل آزادی

کشتن نفس یعنی چه؟

آشفتگی غرایز و میلها

انضباط جنسی، غریزه عشق

دموکراسی در اخلاق

رشد شخصیت از نظر غریزه جنسی

عشق و عفت

ویل دورانت می‌گوید:

فهرست‌ها

فهرست آیات قرآن کریم

فهرست احادیث

فهرست اشعار

فهرست اسامی اشخاص

فهرست اسامی کتب، نشریات

تکه هایی از کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

«برای ما مسلمانان که علاقه‌‏ی دو همسر را به یکدیگر یکی از نشانه‌‏های بارز وجود خداوند می‌‏دانیم و نکاح را «سنت» و تجرد را یک نوع «شر» حساب می‌‏کنیم، هنگامی که می‌‏خوانیم یا می‌‏شنویم بعضی از آیین‌‏ها علاقه‌‏ی جنسی را ذاتا پلید و آمیزش جنسی را ولو با همسر شرعی و قانونی موجب تباهی و سقوط می‌‏دانند، دچار تعجب می‏‌شویم. عجب‌‏تر آن که می‌‏گویند دنیای قدیم عموما گرفتار این وهم بوده است. برتراند راسل، فیلسوف اجتماعی مشهور معاصر می‌‏گوید: «عوامل و عقاید مخالف جنسیت در اعصار خیلی قدیم وجود داشته و به‌‏خصوص در هر جا که مسیحیت و دین بودا پیروز شد، عقیده‌‏ی مزبور نیز تفوق یافت. وستر مارک مثال‌‏های زیادی «از این فکر عجیب مبنی بر این‏‌که چیز ناپاک و تباهی در روابط جنسی وجود دارد» ذکر می‌‏نماید. در آن نقاط دنیا نیز که دور از تاثیر مذهب بودا و مسیح بوده است، ادیان و راهبانی بوده‌‏اند که طرفداری از تجرد می‏کرده‌‏اند، مانند اسنیت‌‏ها در میان یهودیان... و بدین طریق یک نهضت عمومی ریاضت در دنیای قدیم ایجاد شد. در یونان و روم متمدن نیز طریقه‌‏ی کلبیون جای طریقه‏‌ی ایپکور را گرفت... افلاطونیان نو نیز به اندازه‌‏ی کلبیون ریاضت‌‏طلب بوده‏‌اند.

از ایران این عقیده به سمت باختر پخش شد که ماده عین تباهی است و به همراه آن این اعتقاد به وجود آمد که هرگونه رابطه‌‏ی جنسی ناپاک است و این عقیده با جزئی اصلاح، اعتقاد کلیسای مسیحیت محسوب گردید.» این عقیده قرن‌‏ها وجدان انبوه عظیمی از افراد بشر را تحت نفوذ ترس‌‏آور و نفرت‌‏انگیز خود قرارداده و به عقیده‌‏ی روانکاوان نفوذ این عقیده اختلالات روانی و بیماری‏‌های روحی فراوانی را موجب شده است که از این جهت مانند ندارد.

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

mahdi.Mc
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

مدتی قبل مستند ایکسونامی(خاطرات یک پورن استار آمریکایی) که در مورد انقلاب جنسی در غرب بود رو دیدم... این کتاب رو که می خواندم صحنه های اون مستند دوباره برام تداعی می شد. میشه گفت آقای مطهری بسیار خوب اتفاقاتی

- بیشتر
مریم نجفی
۱۳۹۵/۰۸/۱۰

کتاب های شهید مطهری (ره) سیر مطالعاتی دارن.یعنی کل کتابهاشونو باید طبق برنامه ریزی بخونی تا اصل مطالب دستت بیاد.توصیه میکنم اگه کسی میخواد کتابای ایشون رو بخونه طبق سیر مطالعاتی پیش بره.سیر ش هم تو نت اگه جستجو کنین

- بیشتر
منصور
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

کتابهای شهید مطهری عالی و دید جالب و جهان بینی الهی به انسان میدهد دوستان همچنین میتونین با نصب اپلیکیشن مطهری از گوگل پلی تمام کتابهای ایشون وسخنرانیهاشون را رایگان گوش بدن ودر مسابقات کتابخوانی نیز شرکت کنن.

¤_⊙zahra⊙_¤
۱۳۹۵/۰۶/۲۴

اونجاییش که سه تا دلیل میاره نظریه طرف رو رد میکنه مخصوصا دلیل اخر خییییلی فوق العادس واقعا که از فهم بالاییبرخوردار بودند

shams1390
۱۳۹۴/۰۹/۱۸

کتاب مناسبی برای نوجوانان به خصوص در ایام بلوغ است کاش این گونه کتب در مدارس ما تدریس میشد شیوه ایجاد ابهام و سوال و سپس پاسخ دادن بر اساس عقل و منطق در تمام کتب استاد به چشم میخورد

kordelia
۱۳۹۹/۰۳/۱۳

جالب بود؛ مقایسه نگرش شرق و غرب، اسلام و مسیحیت و البته لائیک ها به عشق و شهوت ! البته کاش بحث ها بیشتر بسط داده میشد...

دلتنگِ ماه
۱۴۰۰/۱۲/۲۰

بسیار عالی در زمانه ای که سوالات و موضوعات بی اساس در مورد روابط زن و مرد مطرح می شود و صحبت از ازدواج سفید است و افکار پاک جوانان ما را با شبهات کثیف غربی آلوده می کنند خواندن این کتاب

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۵/۰۶/۱۳

استاد مطهری ادم بزرگیه حیف که الان نیست

امیر
۱۳۹۵/۰۴/۲۶

اینو من قبلا هم خوندم ، واقعا عالیه هر دختر و پسری باید حداقل یکبار این کتاب رو بخونه

کاربر ۶۰۶۱۶۰
۱۳۹۹/۰۴/۱۱

خیلی کتاب خوبیه،به خصوص اگه کنارش بقیه کتاب های مرتبط استاد هم خونده بشه.مثل "نظام حقوق زن در اسلام".همچنین کتب رایگان شهید مطهری توی یه نرم افزار به اسم شهید در گوگل پلی هست.حتما نگاش کنید،فوق العادس

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
وقت آن است که غرب مانند همه زمانهای دیگر، با همه تقدمی که در علوم و صنایع دارد، فلسفه زندگی را از شرق بیاموزد.
kordelia
بزرگترین تیشه‌ای که به ریشه اخلاق زده شده، به نام آزادی و از راه همین تفسیر غلطی است که از آزادی شده است.
زهرا
ویل دورانت می‌گوید: «سر و سامان‌بخشیدن به روابط جنسی همیشه مهمترین وظیفه اخلاق به شمار می‌رفته است، زیرا غریزه تولید مثل نه تنها در حین ازدواج بلکه قبل و بعد از آن نیز مشکلاتی فراهم می‌آورد و درنتیجه شدت و حدّت همین غریزه و نافرمان بودن آن نسبت به قانون و انحرافاتی که از جاده طبیعی پیدا می‌کند، بی‌نظمی و اغتشاش در سازمانهای اجتماعی تولید می‌شود.»
راحله
محیطهای به اصطلاح آزاد مانع پیدایش عشقهای سوزان و عمیق است. در این گونه محیطها که زن به حال ابتذال درآمده است فقط زمینه برای پیدایش هوسهای آنی و موقتی و هرجایی و هرزه‌شدن قلبها فراهم است. اینچنین محیطها محیط شهوت و هوس است نه محیط عشق به مفهومی که فیلسوفان و جامعه‌شناسان آن را محترم می‌شناسند یعنی آن چیزی که با فداکاری و ازخودگذشتگی و سوز و گداز توأم است، هشیارکننده است، قوای نفسانی را در یک نقطه متمرکز می‌کند، قوه خیال را پر و بال می‌دهد و معشوق را آنچنانکه می‌خواهد در ذهن خود رسم می‌کند نه آنچنانکه هست، خلاّق و آفریننده نبوغها و هنرها و ابتکارها و افکار عالی است.
دلتنگِ ماه
ویل دورانت این صفا و صمیمیت را که پس از خاتمه شهوت نیز دوام پیدا می‌کند این‌طور توصیف می‌کند: «عشق به کمال خود نمی‌رسد مگر آنگاه که با حضور گرم و دلنشین خود تنهایی پیری و نزدیکی مرگ را ملایم و مطبوع سازد. کسانی که عشق را فقط میل و رغبت می‌دانند فقط به ریشه و ظاهر آن می‌نگرند. روح عشق حتی هنگامی که اثری از جسم بجا نمانده باشد باقی خواهد بود. در این ایام آخر عمر که دلهای پیر از نو با هم می‌آمیزند، شکفتگی معنوی جسم گرسنه به کمال خود می‌رسد.»
AλI
اخلاق جنسی قسمتی از اخلاق به معنی عام است؛ شامل آن عده از عادات و ملکات و روشهای بشری است که با غریزه جنسی بستگی دارد. حیاء زن از مرد، غیرت ناموسی مرد، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر، ستر عورت، ستر بدن زن از غیرمحارم، منع زنا، منع تمتع نظری و لمسی از غیرهمسر قانونی، منع ازدواج با محارم، منع نزدیکی با زن در ایام عادت، منع نشر صور قبیحه، تقدس یا پلیدی تجرد جزء اخلاق و عادات جنسی به شمار می‌روند
راحله
انسان باید با غرایز و تمایلات خود مانند یک حکومت عادل و دموکرات با توده مردم رفتار کند.
kordelia
یکی از مختصات و امتیازات انسان از حیوانات این است که دو نوع میل و تمنا در بشر ممکن است پیدا شود: تمناهای صادق، تمناهای کاذب. تمناهای صادق همانهاست که مقتضای طبیعت اصلی است. در وجود هر انسانی طبیعتِ میل به صیانت ذات، به قدرت و تسلط، به امور جنسی، به غذا خوردن و امثال اینها هست. هریک از این میلها هدف و حکمتی دارد. بعلاوه، همه اینها محدودند ولی همه اینها ممکن است زمینه یک تمنای کاذب واقع شوند. اشتهای کاذبی که افراد در مورد خوردنیها پیدا می‌کنند مشهور و معروف همه است. در بعضی از میلها و غرایز (که غریزه جنسی از آنهاست) این تمنا غالبا به صورت یک عطش روحی درمی‌آید، یعنی قناعت و پایان‌پذیری را در آن راه نیست. غریزه طبیعی را می‌توان اشباع کرد، اما تمنای کاذب خصوصا اگر شکل عطش روحی به خود بگیرد اشباع‌پذیر نیست.
AλI
اخلاق جنسی قسمتی از اخلاق به معنی عام است؛ شامل آن عده از عادات و ملکات و روشهای بشری است که با غریزه جنسی بستگی دارد. حیاء زن از مرد، غیرت ناموسی مرد، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر، ستر عورت، ستر بدن زن از غیرمحارم، منع زنا، منع تمتع نظری و لمسی از غیرهمسر قانونی، منع ازدواج با محارم، منع نزدیکی با زن در ایام عادت، منع نشر صور قبیحه، تقدس یا پلیدی تجرد جزء اخلاق و عادات جنسی
کاربر ۴۱۳۷۳۱۰
«به عقیده ویلیام جیمز حیا امر غریزی نیست، بلکه اکتسابی است. زنان دریافتند که دست و دل بازی مایه طعن و تحقیر است و این امر را به دختران خود یاد دادند... زنان بی‌شرم جز در موارد زودگذر برای مردان جذاب نیستند. خودداری از انبساط، و امساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است.
~fatemeh♡

حجم

۱۱۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

حجم

۱۱۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان