دانلود و خرید کتاب قیام (دفتر سوم) علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قیام (دفتر سوم) اثر علی صفایی حائری

کتاب قیام (دفتر سوم)

امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قیام (دفتر سوم)

هر انقلابی بر پایه‌ای ایستاده و رو به مقصدی دارد، این پایه چرایی مبارزه را توضیح می‌دهد و همچنین آن مقصد، برای چه و هدف انقلاب را و آنگاه بر اساس این مبنا و این مقصد، شکل انقلاب و نوع سازماندهی در کادر انقلابی متفاوت می‌شود.

هر انسان انقلابی و مبارز برای شروع مبارزه از بینشی برخوردار است که همراه آن بینش، مبارزه از نفس کشیدن برای او ضروری‌تر می‌شود. انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بنیادی ترین انقلاب‌ها در تاریخ که بر حرکت مستمر انسان‌ها استوار بوده و هست آرمانی بالاتر از آرمان انقلاب‌هایی برای ساختن جامعه بی‌طبقه و رسیدن به عدالت و آزادی دارد. آرمان انقلاب اسلامی رشد و تکامل است. انقلاب بزرگ اسلامی درس‌هایی برای انسان‌ها دارد که هر جلد از مجموعه «درس‌هایی از انقلاب» استاد علی صفایی حائری به یکی از آنها پرداخته می‌شود. «انتظار، تقیه و قیام» درس‌هایی هستند که استاد صفایی حائٰری در این مجموعه سه جلدی از انقلاب به ما آموزش می‌دهد.

نظرات کاربران

shahdad
۱۴۰۰/۰۵/۱۲

یکی از بدترین کتاب‌هایی که در عمرم خوندم! نویسنده فقط با کلمات بازی کرده بود و هیچ چیز بدرد بخوری نگفته بود. تمام کتاب رو میشد تو چهار صفحه خلاصه کرد!! اصلا پیشنهاد نمیکنم مثل من وقتتون رو پای این مضخرف

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
تا دیروز، دست تو باز بود، تو حمله می‌کردی و دشمن عهده دار صحنه بود. امروز تو عهده داری و دست دشمن باز است. از داخل و خارج با نفوذ و زد و بند و آفت فشانی، کار می‌کند، تو نمی‌توانی یک لحظه غفلت کنی و یک لحظه به عشرت بپردازی و یا از آفت‌ها و زمینه‌های انحراف و ارتجاع، چشم برداری، که اختلاس و رشوه و ظلم و تجاوز و یارگیری و زد و بند شروع می‌شود.
shariaty
برنامهٔ تربیتی نمی‌تواند، طولانی و سخنرانی بازی وکلاس بازی باشد، که اینها کم حوصله و پرتوقع هستند و اینها برخورد مستقیم را نمی‌تابند و تحمل نمی‌کنند. این برنامه باید کوتاه و روش‌آموز و غیر مستقیم و هنرمندانه و در زمینهٔ سعی در حوایج و اقدام و همدلی وهمدردی و همکاری باشد. حرف بدون اقدام، مثل اقدام بدون برداشت و آموزش بی‌حاصل است. هم باید شخم زد و هم باید بذر ریخت و برداشت کرد. اگر حرف‌ها بدون زمینه و پشتوانه باشند، با تمسخر طرف می‌شوند و اگر محبت‌ها و اقدام‌ها بدون روش آموزی و درس و برداشت باشد، ضایع می‌شود و بی‌حاصل می‌ماند. باید میان آموزش و محبت و سعی و اقدام پیوند زد و آنها را با هم جمع کرد.
mohdiu
این رسم راحت طلبان است که به فقیر ببخشند، که باید فقیر را بی‌نیاز نمود تا جمعی را بی‌نیاز سازد. شاید کول گرفتن و به دوش کشیدن راحت‌تر از راه اندازی و آموزش گام به گام باشد، ولی چاره‌ای نیست که باید کار را از پایه و بنیاد، بالا آورد و صحت و درستی کار مهمتر از سرعت و نتیجهٔ آن است.
mohdiu
نرمش و مخالفت، بهتر از خشونت و اطاعت است.
mohdiu
باید آن گونه زندگی کرد که مرگ، زندگی را قطع نکند، که تقاطع مرگ و زندگی، حیرت‌زا و وسوسه انگیز است. زندگی محمدی، آن گونه است که با مرگ ادامه می‌یابد و با مرگ به ثمر می‌رسد و با مرگ بریده نمی‌شود، که تداوم می‌یابد. «اَللّهُمَ اجْعَل مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدِ وَ آلِ مُحَمَّد وَآجعَلْنی لَک مِنَ الشاکرینَ الْخاشِعین».
mohdiu
با توجه به موارد استعمال واژهٔ صلح و سلم می‌توان استفاده کرد که سلامت پیش از شروع درگیری است و صلح پس از درگیری و شعله‌ور شدن آتش جنگ است. و برای شروع درگیری می‌توان احتیاط کرد و با هدایت و دعوت، آنها را به راه کشاند، که علی در جنگ صفین آنقدر به مذاکره پرداخت و روشنگری کرد که وسوسه‌ها را به راه انداختند که علی در شک است و از جنگ گریزان است. و پس از شروع دیگر مهلت نداد و هر چه به صلح دعوت کردند و قرآن‌ها را به نیزه بستند زیر بار نرفت، چون آنقدر فرصت داده بود که دیگر نیازی به فرصت نبود. و می‌خواستند از این فرصت برای تجدید سازمان خود استفاده کنند و این فرصت دادن در واقع ناتمام گذاشتن کار و باطل کردن کارهای گذشته بود.
mohdiu
حجم عمل مهم نیست، مهم ریشه‌های عمل و توجه‌ها و عنایت‌هایی است که یک عمل را همراهی می‌کنند، تو بایک لقمه نانی که می‌دهی گاهی مزاحمی را رد می‌کنی و گاهی گرسنه‌ای را سیر می‌کنی وگاهی درس احسان و انفاق و اطعام می‌دهی. واین سنت را زنده می‌داری. آیا اینها با هم برابر است.
mohdiu
حتّی همین‌ها که به آزادی دعوت می‌کنند و به صلح و سلام می‌خوانند و به گفتهٔ آن شاعر، دلشان چراگاه آهوان و زمینهٔ کلیسا و کنیسه شده و به دین عشق و محبّت رسیده‌اند، حتّی همین‌ها نمی‌توانند دشمنان صلح و آزادی را تحمل کنند و با کسانی که از این عشق بریده‌اند، پیوند بخورند و صلح کلی را صدا بزنند. هدف‌ها فاصله‌ها راشکل می‌دهد و درگیری‌ها را پیش می‌آورد و پس از طرح دعوت، صفوف مشخص می‌شود و جنگ آغاز می‌گردد.
mohdiu
قدرت‌ها آموخته‌اند که چگونه با لذت و غفلت، انگیزه‌های جوان را سست کنند و با آزادی و امنیت، التهاب زده‌های خسته و مضطرب‌های سال‌ها و قرنها را و پیرها و بزرگترها را به بند بکشند و هر نوع عصیان و شورش را در نطفه خفه کنند. اینها این را آموخته‌اند ولی نیاموخته‌اند که آدم، آدم است و بزرگتر از تلاوت تکرار و عظیم‌تر از محدودهٔ خاک است، اینها نیاموخته‌اند که آدم، گاو نیست و جامعهٔ انسانی، دامپروری بزرگ نیست که با علوفه بیایی و با خروارها شیر برگردی، آدم، آدم است. بودن و برای چه بودن و چگونه بودن را، جلوتر از آب و نان و مسکن و رفاه باید تحلیل کند و در این تحلیل نمی‌تواند همیشه با تنوعها فریب بخورد و با لذت و نعمت به غفلت دچار شود.
mohdiu
من که می‌یابم در این مرحله باید از غذایم بگذرم و یا فلانی را تحمل کنم و یا به او محبت نمایم، ولی به خاطر بخل و یا حسادت و یا بدیهای او، چشم پوشی می‌نمایم، چگونه توقع دارم که به یقین برسم در حالی که از این هدایت‌ها و یاد آوریها، چشم پوشیده‌ام.
mohdiu

حجم

۲۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۲۲۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان