دانلود و خرید کتاب حقیقت حج علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقیقت حج اثر علی صفایی حائری

کتاب حقیقت حج

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقیقت حج

در مورد حج، هر کس با زاویه دیدی خود، سخن‌ها و مطالبی گفته است، چرا که از آن دیار دست خالی برنگشته و هر کس از این دیدار بهره‌ای نصیبش شده است. در سفرنامه‌های حج هر کس با دیدی به حج می‌نگرد. یکی به بعد اجتماعی آن نظر دارد و دیگری به معارف حج یا احوال حجاج یا به وضعیت جغرافیایی و شرایط آنجا و یا به نوع رابطه مردم با یکدیگر.

آن چه در این کتاب می‌خوانید گزیده‌های کوتاهی از استاد علی صفایی حائری درباره حج است که با تامل ایشان در روایات و آیات در مورد حَج و حقیقت حج و پیوند کلمه حج با اسلام، به دست آمده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
ما وقتی که به دعوت خدا جواب می‌دهیم، معنایش این است که به سایر دعوت‌ها پشت کرده، خط‌های دیگر را کور کرده‌ایم. چرا؟ چون حمد و نعمت و مُلک را از او می‌دانیم و معتقدیم که سپاس‌ها همه مال خداست. نعمت‌ها و امکانات به اختیار حق است و از مالکیت حق بیرون نرفته و شریکی هم ندارد.
z.zahiri
هر فردی در حج، از " تلبیه" شروع می‌کند؛ یعنی دارد جواب خدا را می‌دهد. پس دعوتی را شنیده است. منی که می‌گویم " بله"، دارم جواب می‌دهم. پس صدایی را باور کرده‌ام و وقتی که با این تأکید ـ بله، بله ـ جواب می‌دهم، این تأکید نشان می‌دهد که من صداها و دعوت‌های زیادی را شنیده‌ام و داعی‌هایی وجود دارند.
z.zahiri
در آیه " وَ لِلّهِ عَلَی النّاسِ حِجُّ الْبَیتِ مَنْ اِسْتَطاعَ اِلَیهِ سَبیلاً وَ مَنْ کفَرَ فَاِنَّ اللهَ غَنِی عَنِ الْعالَمینَ"، آمده چشم پوشی از حج، کفران است و کسانی که از حج اعراض می‌کنند، کافر هستند.
z.zahiri
آنجا که خدا در درون تو، به تو حق حکومت نمی‌دهد و تو با ولایت و سرپرستی او همراه هستی، چگونه در جامعه به من‌ها و هوس‌ها، راه خواهد داد و حکومت‌ها را خواهد پذیرفت و طاغوت‌ها را به سرپرستی خواهد رساند
Mehdi Infinity
یعنی وجودهای دیگر و درهای دیگر را دیده و بن‌بست همگی آنها را شناخته و تجربه کرده، از همه چشم پوشیده و به سراغ حق آمده است
z.zahiri
کسی دست خالی از حج بر نمی‌گردد و هر کس از این دیدار بهره‌ای نصیبش می‌شود؛ که صاحب بیت غیور است و جواد واسع و کریم و او بنای بخشش دارد؛ می‌خواهد در جایی بدهد که ما غیر از او را نبینیم و واسطه‌ها را نیز نبینیم. در جایی که تنها خودش حضور دارد. انسان هزار هم که کور و در حجاب و پرده باشد، باز دست او را در آنچه که عنایت می‌کند می‌بیند.
z.zahiri
انسان گاهی می‌بیند که حال دعا ندارد. حال خوش ندارد. گاهی می‌بیند اگر بخواهد به دنبال کاری برود، آن حالت‌ها را از دست می‌دهد و اگر بخواهد دنبال آن حال خوش باشد، درس و کار را از دست می‌دهد. این اضطراری است که در ما هست و ما واقعاً توانایی جمع را نداریم. وا می‌مانیم و زمین می‌خوریم. انسان تا این ناتوانی را نفهمد، تسلیم نمی‌شود. در حج، انسان را به این فهم هدایت می‌کنند تا اضطرارش را بفهمد؛ چه در شروع‌ها و چه در ختم‌ها. و انسان حضور حق را در آنجا می‌بیند و اینجاست که تسلیم می‌شود و کل وجودش را واگذار می‌کند
Mehdi Infinity

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱۱۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان