دانلود و خرید کتاب زنی به سرخی شقایق نوئل شاتله ترجمه نازک افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنی به سرخی شقایق اثر نوئل شاتله

کتاب زنی به سرخی شقایق

نویسنده:نوئل شاتله
انتشارات:نشر چراغو
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زنی به سرخی شقایق

«زنی به سرخی شقایق» داستانی لطیف و عاشقانه از نویسنده پاریسی، نوئل شاتله درباره زندگی پیرزنی به نام مارت است که مدتها بعد از مرگ همسرش، پس از یک زندگی کسالت‌بار روزمره، عاشق مردی هم سن و سال خود می‌شود. مردی که هر روز سر ساعت ۳ بعداز ظهر به همان کافه‌ای می‌آید که مارت برای نوشیدن چای می‌رود. این عشق در زندگی یکنواخت مارت تغییری خوشاید ایجاد می‌کند و او را وا می‌دارد تا هر روز وقت و بی وقت به امید دیدن مرد به کافه برورد تا این که روزی مرد اتفاقی با مارت همصحبت می‌شود و به او پیشنهاد ملاقات می‌دهد: «مدت‌ها بود کلمهٔ قرارملاقات برایش تنها به‌معنی تقویمی بود که روبان وسط آن به‌ترتیب بین اسم «دکتر بینه» و صندوق بازنشستگان جابه‌جا می‌شد. وظیفهٔ صندوق بازنشستگان این بود که ببیند مارت هنوز زنده است یا نه. اما این قرار ملاقات را یادداشت نکرد، زیرا آن را در اعماق قلبش ثبت کرده بود. مارت حس بی‌قراری را از یاد برده بود. باید دوباره معنای انتظار را درک می‌کرد. کلمات و احساساتی که جزء لاینفک هر قرارملاقاتی بودند. به‌نظر می‌رسید پاندول از حرکت باز ایستاده و انگار اصلاً عدد هفتی روی ساعت وجود ندارد. دوباره باید یاد می‌گرفت وقت‌کشی به‌هیچ‌وجه کار راحتی نیست: تمنای تمام شدن هر ثانیه و هر دقیقه‌ای که انگار خیال گذشتن نداشتند.» عشقی که مارت تجربه می‌کند، مانند هدیه‌ای الهی برای او است. او در کنار فیلیکس کارهایی را انجام می‌دهد که تا به حال انجام نداده‌است. مثل رفتن به اپرا و ... او با تجربه این عشق به دوران جوانی بازمی‌گردد و همچون دختری تازه‌بالغ شکوفایی را احساس می‌کند. شاتله که استاد توصیف پنهان‌ترین احساسات انسانی است، در این اثر از عشقی سخن می‌گوید که در هر زمان از زندگی می‌تواند انسان را دوباره امیدوار و سرزنده کند، حتی اگر دیگر پیر و کم توان شده باشد. توصیف لحظه‌ها در این اثر بسیار لطیف و جذاب است و نویسنده با چیره دستی توانسته حس شور و تازگی حاصل از عاشقی را به زیبایی به خواننده منتقل کند.

نظرات کاربران

Naghmeh
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

ترجمه بسیار عالی و روان داستان کتاب برای من بی‌نهایت لطیف و دلچسب بود. عشقی که شاید به لحاظ سنی دیر پدیدار شد اما اگر تجربه زیسته هر دو طرف و دلتنگی‌ها و کمبودها نبود، شاید درکی از زیباییش نمیتونستن داشته

- بیشتر
Aa
۱۴۰۱/۰۴/۱۶

موقع خوندنش حس خوبی بهت دست میده و در عین حال کمی حس حسادت به اینکه که بالاخره تونستن عشق رو تو زندگی تجربه کنن، هرچند دیر

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸)
در هفتادسالگی دیگر کسی برای کسی عشوه نمی‌آید، بلکه پرسش‌ها جواب‌های صادقانه می‌خواهند.
زهرا۵۸
در مورد شقایق می‌گویند که گل عشق و تمناست.
زهرا۵۸
مارت نوشته را خواند، بارها و بارها. آن چند سطر قابل‌بیان نبودند، نمی‌شد برای کسی تعریف‌شان کرد. انگار با روح و جسم مارت حرف زده بود. با احساسات خفته‌اش که شوالیه‌ای آن‌ها را بیدار می‌کرد. این نامه باید در هفده‌سالگی دستش می‌رسید، قبل از آنکه پدرش او را به نامزدی ادموند درآورد. از شخص دیگری غیر از ادموند، از یک شوالیه که همیشه و هنوز انتظارش را می‌کشید. مارت اولین نامهٔ عاشقانهٔ عمرش دستش رسیده بود. مارت هفتاد سال داشت.
زهرا۵۸
موقعی که می‌خواست از پله‌ها بالا برود یا از روی مبل گودی بلند شود، دو دستش را می‌برد طرف سینه‌اش، گویی می‌خواست به قلبش نیرو دهد تا پابه‌پای او بیاید و از آن قلب می‌خواست که خوب کار کند. مرد و سگ هم متوجه این حرکت مارت شده بودند. هردو احترام می‌گذاشتند به این لحظاتی که مارت نیاز داشت تا خودش را پیدا کند و سرحال بیاید. اصلاً به روی خودشان نمی‌آوردند. مرد گره شالش را درست می‌کرد و سگ هم گوشش را می‌خاراند، نگاهی هم به یکدیگر می‌کردند انگار با هم همدست‌اند، چون آن‌ها هم پیر بودند و ازپاافتاده
زهرا۵۸
فلیکس می‌دانست چگونه با هرکس به زبان خودش صحبت کند تا بذر محبتش را در دل آن‌ها بکارد.
زهرا۵۸
فرار از اتفاقات بد خودش نوعی تجربه است.
زهرا۵۸
به زندگی خودش فکر کرد. پر از کار و کوشش و درعین‌حال خالی. خالی به‌دلیل روزمرگی و دلتنگی‌هایی که او را در بر گرفته بودند.
زهرا۵۸
وقتی نگاه فلیکس به مارت افتاد، مارت حس کرد آن نگاه با صورت و بدنش تماس پیدا کرده. می‌دانست فلیکس کی بینی یا لالهٔ گوش او را نقاشی می‌کند. می‌دانست کی خمیدگی پشت یا ساق پایش را می‌کشد. طوری بود که انگار هر خش‌خش قلم‌مو بر کاغذ به بینی، لالهٔ گوش، شانه و ساق او جان می‌داد. انگار هر نگاه فلیکس احساسی را در مارت برمی‌انگیخت.
زهرا۵۸
احساس دو نفر بودن مارت را کاملاً هیجان‌زده کرده بود و این هیجان را حتی هنگام انجام کارهای روزمرهٔ خود مثل شستن یک بشقاب یا گرفتن ناخن‌ها با قیچی خمیدهٔ روی قفسهٔ حمام هم بروز می‌داد. اینکه دیگر برای زندگی‌اش، برای فکر کردنش، تنها نبود او را یاد سال‌های تنهایی‌اش می‌انداخت، چه با ادموند و چه بدون او. آن سال‌ها لابد وقفه‌ای بود،‌ انتظاری بود سیاه و سفید و صامت. با آنکه عاشق شده بود، بابت پیری اصلاً افسوس نمی‌خورد. اصلاً حاضر نبود دوباره جوان شود و تجربیات گذشته را تکرار کند.
زهرا۵۸
برای باز کردن نامهٔ یک مرد، مردی که برای اولین بار برایت می‌نویسد، مردی که نه شوهر است، نه فرزند و نه کارمند سازمان بازنشستگان... برای باز کردن نامهٔ مرد شال‌گردنی باید محتاطانه رفتار می‌کرد. چه به‌خاطر خود نامه و چه به‌خاطر زن مخاطب آن، زنی که چون دست‌هایش ظریف و نحیف بود.
زهرا۵۸

حجم

۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۷۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان