دانلود و خرید کتاب مگناکارتا دیوید استارکی ترجمه نیایش امیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مگناکارتا

کتاب «مگناکارتا؛ ریشه‌های قرون وسطایی سیاست مدرن»، منشورکبیر قانونی انگلستان یا «مگناکارتا» را در گستره هشتصدساله‌ای از قرن سیزدهم تا به امروز بررسی می‌کند. این منشور که به‌طور رسمی در سال ۱۲۱۵ به تصویب رسیده به زبان لاتین نوشته شده و به نام لاتین آن شناخته می‌شود. این کتاب روی وقایع دوره ده‌ساله ۱۲۱۵ تا ۱۲۲۵ متمرکز است. در طول همین دهه بود که مگناکارتا از رساله‌ای افراطی به شالوده «قانون مشروطه در حال رشد انگلستان» تغییر ماهیت داد. در متن کتاب به‌تفصیل در مورد این دیدگاه مگنا کارتا بحث شده است؛ این موضوع همچنین در بخش «ضمایم: منشورها» ی این کتاب و در قالب جدولی متشکل از سه نسخه مهم منشور ۱۲۱۵، ۱۲۱۶ و ۱۲۲۵ در ستون‌های موازی ارائه و فصل‌ها (بندها) شماره‌بندی و منطبق شده‌اند. داستان مگناکارتا با تعداد قابل‌توجهی از شخصیت‌ها، وقایع آشفته و تغییرات ناگهانی در شانس و اقبال، از آن دسته داستان‌های بسیار فریبنده است که به‌طرز فوق‌العاده‌ای خوب ثبت شده و اهمیت آن کمتر از خود منشور نیست. در حقیقت، این احتمالا نخستین رویداد در تاریخ انگلستان است که فرآیند سیاسی در آن کاملا مشهود است. نویسنده در این کتاب قصد دارد این داستان را بر اساس وقایع هر روزه آن نقل کند. او عقیده دارد : «قدمت هشتصدساله مگناکارتا هرچند غرورآمیز است اما نشان‌دهنده کهن‌سالی و صدای شکستن مفاصل آن نیز هست. برخی حتی می‌گویند که از پوکی استخوان علاج‌ناپذیری رنج می‌برد. آیا وقت آن رسیده که تسلیم شویم و از نو شروع کنیم؟ آیا یادآوری نقطه شروع همه اینها در مگنا کارتا، راه بهتری را پیش روی ما قرار می‌دهد؟»
چین چگونه سرمایه‌داری شد؟
رونالد کوز
نظریه‌های دموکراسی
فرانک کانینگهام
سوسیالیسم و سرمایه‌داری: رساله‌ای روش مند درباره‌ی اقتصاد، سیاست و اخلاقیات
هانس هرمان هوپ
عدالت اجتماعی از منظر لیبرالیسم
بهمن فرقانی
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۳: نظم سیاسی مردمان آزاد)
فریدریش فون هایک
اقتصاد به روایت دیگر
موسی غنی‌نژاد
آزادسازی و عملکرد اقتصادی
موسی غنی‌نژاد
قانون، قانون‌گذاری و آزادی (جلد ۱: قواعد و نظم)
فریدریش فون هایک
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد دوم؛ ۱۹۹۰ ـ ۱۹۲۹
مایکل چارلز هوارد
اشرافیت، سلطنت، دموکراسی: داستان حماقت و تباهیِ اخلاقی و اقتصادی
هانس هرمان هوپ
چین؛ مرد کوچک با گام‌های بزرگ (پیشگامان نوسازی آسیا ۴)
دیوید اس. جی گودمن
تاریخ اقتصاد مارکسی، جلد اول؛ ۱۹۲۹ ـ ۱۸۸۳
مایکل چارلزهوارد
سنگاپور؛ معماران مدرن (پیشگامان نوسازی آسیا ۲)
آر. اس. میلن
مالزی؛ مردی سرکش در زمانه‌‌ی آشوب
جواد قربانی آتانی
اقتصاد چگونه کار می‌کند
راجر فارمر
قدرت و بازار: دولت و اقتصاد
مورای ان. روتبارد
دموکراسی: مقدمه‌ای بر انتخاب عمومی
جان پاتریک گانینگ
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اینکه شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید، به خلق‌وخوی و همچنین گرایش سیاسی شما بستگی دارد. گروه‌های مختلف به سمت یکی از این دو منشور جذب شده‌اند. البته، به‌طورکلی، شور عاشقانه و انقلابی منشور ۱۲۱۵ بسیار جذاب‌تر بوده است. سیاه‌وسفید و درست‌وغلط همیشه نسبت به خاکستری‌های سردرگم مصالحه، مذاکره و طریق میانه، داستان بهتری هستند. اما انقلاب انگلستان علیرغم وجود فاصله و خطر همواره شکست خورده، در حالی‌که روند سیاسی پیروز شده است. تا این لحظه.
Mahdiyeh Moradi
اما کدام مگنا کارتا؟ زیرا همان‌طور که می‌بینیم، دو نسخه از آن وجود دارد. آن‌ها فقط به فاصله یک سال منتشر شده بودند و بخش‌های بسیاری از متن آن‌ها باهم مشترک بود؛ اما آن‌ها اساسا دو سند متفاوت هستند. مگنا کارتای ۱۲۱۵، افراطی و محصول انقلاب است. مگنا کارتای ۱۲۱۶ مبتنی بر سیاست میانه‌رو و کار پرزحمت و دقیق روند سیاسی است. اولین منشور بی‌ثمر است؛ اما دومین منشور، شالوده تاریخ سیاسی انگلیسی را تشکیل داده است.
Mahdiyeh Moradi
به هنری پیشنهاد کردند که در حین بیان حکم توسط اسقف‌ها، شمعی روشن را در دست نگه دارد؛ اما او این کار را نادرست خواند زیرا او کشیش نبود. در عوض، همانند رئیس‌جمهور آمریکا، «تمام مدتی که حکم خوانده می‌شد، با چهره‌ای مسرور، دست خود را روی سینه‌اش گذاشت»
Mahdiyeh Moradi

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان