دانلود و خرید کتاب آیه های سبز علی صفایی حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیه های سبز اثر علی صفایی حائری

کتاب آیه های سبز

معرفی کتاب آیه های سبز

کتاب آیه های سبز مجموعه‌ای است از برخوردها و حکایات علی صفایی حائری (عین - صاد) در نوشته‌ها و گفته‌های او که به‌همت جمعی از دوستانش گردآوری شده است. انتشارات لیله القدر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آیه های سبز

کتاب آیه های سبز گفته‌ها و قصه‌های تربیتی گوناگونی از علی صفایی حائری را در بر گرفته است. هر یک از این گفتارها در بخشی با عنوانی مجزا قرار گرفته‌اند. عنوان برخی از این بخش‌ها عبارت است از: «جرقه‌های زندگی»، «مولا اجازه نداد!!»، «چرا بی‌تفاوت نیستی رفیق؟»، «از غرور کفر تا ضرورت ایمان»، «بزرگ‌تر از مصیبت‌ها»، «شناخت دوستان در درگیری‌ها» و «کیست که منبع‌ها را سرشار کرده؟».

علی صفایی حائری (عین - صاد) در سال ۱۳۳۰ به دنیا آمد. در سال ۱۳۷۸ درگذشت. او مجتهد، فقیه، عارف و اندیشمند مذهب شیعه بود. «مسئولیت و سازندگی»، «از معرفت دینی تا حکومت دینی» و «روش برداشت از قرآن» عنوان برخی از آثار مکتوب او هستند.

خواندن کتاب آیه های سبز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران آشنایی با علی صفایی حائری پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب آیه های سبز

«در یکی از برخوردها با پیرمردی مغرور روبه‌رو شدم که برای کوبیدن آمده بود. پس از آرام شدن او، از او پرسیدم: این انگشتر تو چه‌قدر ارزش دارد.

معلوم شد کلی قیمتی است. گفتم: اگر این انگشتر قیمتی را گم بکنی و بچه‌ای، یا خربچه‌ای آن‌را به تو نشان بدهد. آیا از آن می‌گذری و از آن چشم می‌پوشی؟ با شتاب گفت: نه چشم می‌پوشم و نه می‌گذرم، که تشکر هم می‌کنم و مژدگانی هم می‌دهم.

این‌جا بود که محکم و آرام گفتم... حقیقت گمشده ماست، کسی که آن را به ما نشان بدهد. با او چه خواهیم کرد؟ آیا در برابرش سنگر خواهیم گرفت و به چوبش خواهیم بست؟ یا این‌که معتقدی ما چنین گمشده‌ای نداریم و مطلوب مشخص است؟ و از حالا تو تصمیم گرفته‌ای و قبل از محاکمه، طرف را اعدام هم کرده‌ای؟ اگر کسی طلب ندارد، بحث را شروع نمی‌کند و اگر شروع کرد باید از ریشه پیش بیاید و به نق و نق کردن و چک چک زدن وقت را نگذراند.

باید مسائل موجود در جامعه‌اش را، خودش احساس کند و ریشه‌یابی کند و به درمانش بپردازد و درمان‌های صادراتی را به صادر کنندگانش واگذارد.

هنگامی که مسائل ما و کمبودهای ما مشخص شد، می‌توانیم به دنبال راه حل باشیم و می‌توانیم راه حل‌ها را با خود مسائل نقد بزنیم و ببینیم که مسائل تا چه‌قدر حل می‌شوند و جواب می‌گیرند.

هنگامی‌که سه مرحلهٔ طرح و درک مسأله، و راه حل مسأله و نقد راه حل‌ها، پشت سر هم و به ترتیب شروع شوند.

بسیاری از بخش‌های پیش ساخته و دعواهای لفظی کنار خواهند رفت.

این‌گونه بحث هم سعهٔ صدر می‌خواهد و هم وقت، که تو بتوانی حرف‌های اصلی طرف را تحمل کنی و او نتواند از این شاخه به آن شاخه بپرد. و موضوع را ذبح شرعی کند، همانند آن دزد ماهر که بالای درخت مشغول فعالیت بود و صاحب باغ از راه رسید و پرسید: جناب آقا این‌جا چه کار می‌کنند؟

جناب دزد با کمال ناراحتی رو به طرف کرد و پرسید: چرا برای خانم پیراهن قرمز نخریدی؟»

نظرات کاربران

a.shahadati
۱۴۰۰/۰۷/۱۸

لِلْحق به عنوان کسی که بیش از هفتاد درصد آثار ایشون رو مطالعه کردم و از حیث فکری بازخوانی مبانی اعتقادیم رو مدیون ایشونم باید عرض کنم اگر تمایل دارین دین دانی رو فراتر از ظاهر مذهب و مذهب ظاهر تجربه

- بیشتر
🌸فطرس🌸
۱۴۰۰/۰۵/۳۱

اولین کتابی که باعث شد به آثار مرحوم استاد صفایی حائری علاقه مند بشم. درون این حکایات حقیقی نشانه هایی از عمق فکری استاد و دغدغه زیادشون برای رشد و نمو انسان پیدا میشه❤ اگر برای بار اول میخواین با آثار

- بیشتر
کاربر 3545848
۱۴۰۰/۰۹/۱۶

برخی افراد اینقدر عمیق و حکیم هستند و ما توی چه عوالمی داریم سیر میکنیم! خدا اجر و مزد این کلام گوهربار رو توی آخرت نصیب این مرد بزرگ بکنه🤲

yousef.k
۱۳۹۸/۰۳/۰۱

بسیااااار آموزنده...❤✌

آرزو
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

خیلی زیبا

محمدحسین
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

این کتاب شامل داستان هایی از آثار دیگر استاد هست که در این کتاب جمع شده و راوی داستان ها عموما خود استاد صفاییه... کتاب ردپای نور هم مشابه همین کتابه که اونجا راوی یکی از شاگردان ایشونه... این کتاب هم

- بیشتر
کاربر 2425449
۱۳۹۹/۰۸/۱۲

عااالی

روح الله
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

ننشستن پای روایت این مرد عاقل خسران بزرگی برای انسان هاست. مخصوصا تو این عصر ارتباطات! آیه های سبز فرصتی خوبی برای آشنا شدن با این بزرگمرد و آثارش هست! کثرالله امثالکم

رضا فاخری
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

فوق العاده است... سراسر درس زندگی است!

کاربر ۳۷۰۰۱۸۲
۱۴۰۰/۰۸/۱۹

کتاب های استاد در طاقچه بی نهایت نیست؟؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

حجم

۲۲۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان