دانلود و خرید کتاب غزل و مولانا نصرت‌الله کامیاب تالشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غزل و مولانا اثر نصرت‌الله کامیاب تالشی

کتاب غزل و مولانا

انتشارات:نشر روزگار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب غزل و مولانا

دکتر نصرالله کامیاب تالشی در کتاب «غزل و مولانا» به بررسی و تحلیل غزلیات و افکار مولوی در دیوان شمس (دیوان کبیر) او پرداخته است. کتاب شامل سه بخش است. در بخش اول سرگذشت مولانا، افکار و آثار او، آشنایی‌اش با شمس و تاثیرپذیری از او را می خوانید و با آثاری که راجع به مولوی نوشته شده آشنا می‌شوید. و بخش دوم نیز دارای دو فصل است. فصل اول :جان پاک و گفتار درمانی و آرامش و صفای باطن و بقای اندیشه و فصل دوّم: پایه‌های اساسی شعر غنایی مولانا بخش سوم نیز به غزل مولانا می‌پردازد و دو فصل است. فصل اوّل: بلاغت و فصاحت مولانا در اشعار غنایی و فصل دوم: مولانا و ابن عربی و تصوّف و عرفان در قرن هفتم هجری، انسان کامل و ظهور فرقهٔ مولویه و پیروان آن.

نظرات کاربران

سپیدار
۱۳۹۷/۰۸/۰۲

دست بنه بر دلم از غم دلبر مپرس چشم من اندر نگر از می و ساغر مپرس جوشش خون را ببین از جگر مومنان وز ستم ظلم آن طره ی کافر مپرس عشق چو لشکر کشید عالم جان را گرفت حال من از

- بیشتر
Hemmat
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 رندان سلامت می‌کنند جان را غلامت می‌کنند مستی ز جامت می‌کنند مستان سلامت می‌کنند در عشق گشتم فاشتر وز همگنان قلاشتر وز دلبران خوش باشتر مستان سلامت می‌کنند غوغای روحانی نگر سیلاب طوفانی نگر خورشید ربانی نگر مستان سلامت می‌کنند افسون مرا گوید کسی توبه ز

- بیشتر
کاربر 8537581
۱۴۰۳/۰۱/۱۴

لذت میبرم از این کتاب. البته که مثنوی و کلیات شمس هم روی میزم گذاشتم. و بدون این کتاب نمیتونستم حقایق رو درک کنم.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
هر نفس آواز عشق می‌رسد از چپ و راست ما بفلک می‌رویم عزم تماشا کراست؟ ما بفلک بوده‌ایم یار ملک بوده‌ایم باز همانجا رویم جمله که آن شهر ماست
"Shfar"
با خلق خدا ادب نگه دار
min
به قول آن حضرت: آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید
معجزه ی سپاسگزاری
تا جایی که حتی بسیاری از افراد متدیّن با وجود تلمیحات فراوان قرآنی و... به مثنوی معنوی مولانا "قرآن فارسی" لقب داده‌اند. آری، این چه رمزی است که هر کس با هر ناراحتی فکری و جسمی و با هر مصیبتی که دارد. وقتی که به مثنوی و غزلیّات مولانا می‌رسد، هنوز بیشتر از صفحه‌ای نخوانده، که آرام می‌گیرد و درد و اندوه خویش را فراموش می‌کند. به راستی این آرامش از چه چیزهایی به وجود می‌آید.
معجزه ی سپاسگزاری
مولانا مرگ را آغاز زندگی دیگری دانسته و آن را سبب پیوستن به حقّ و ابدیّت و جاودانگی معرّفی کرده و مرگ را تولّدی دیگر برشمرده است.
min
عشق کلمه‌ای عربی و مصدر لازم است و به معنی بحد افراط دوست داشتن است و نیز به معنی دوستی مفرط و محبّت تام به‌کار می‌رود و از نظر روانشناسی یکی از عواطف است که مرکب می‌باشد از تمایلات جسمانی، حسّ جمال، حسّ اجتماعی، تعجّب، عزّت نفس و غیره. علاقهٔ بسیار شدید و... (قسمت روانشناسی از دکتر سیاسی، کتاب روانشناسی تربیتی ۳۳۳ و ۳۸۶). ولی از نظر تصوّف، به عقیدهٔ صوفیان اساس و بنیاد جهان هستی بر عشق نهاده شده و جنب و جوشی که سراسر وجود را فرا گرفته به همین مناسبت است.
☆Nostalgia☆
در یونان باستان، شعرهای کوتاه با سازی به نام "لیر" خوانده می‌شد و به همین سبب، در زبان فرنگی، اشعار غنایی را لیریک (Lyric) خوانده‌اند و عدّه‌ای نیز کلمهٔ "غنا" را در اصطلاح به موسیقی تعبیر کرده‌اند.
☆Nostalgia☆

حجم

۲۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۲۲۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان