دانلود و خرید کتاب مدیریت با بازده بالا اندرو گروو ترجمه محبوبه حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت با بازده بالا

کتاب مدیریت با بازده بالا نوشته اندرو گروو است و با ترجمه محبوبه حسینی در انتشارات میلکان منتشر شده است.

درباره کتاب مدیریت با بازده بالا

مدیریت با بازده بالا نوشته اندرو گروو، مدیرعامل شرکت اینتل، کتابی است که تمام مدیران موفق آن را مطالعه کرده‌اند. اندرو گروو از کودکانی بود که در دوران جنگ جهانی بزرگ شد و سپس به نیویورک و کارلج سیتی رفت و با وجود ندانستن زبان و بی‌پولی، با مشقت بسیار توانست دکترایش را بگیرد و همین فرد غیر انگلیسی‌زبان بعدها مهم‌ترین کتابِ مربوط به محصولات نیمه‌هادی را به‌ زبان انگلیسی نوشت؛ درحالی‌که در شرکت فیرچایلد سمیکانداکتر مشغول به کار بود. درنتیجه وی حتی قبل از کمک به راه‌اندازی شرکت اینتل در سال ۱۹۶۸ و تبدیل آن به شرکت اصلی فناوری این دوران، پیشگام علمیِ این حیطه بود. بعدها، در سال ۱۹۹۷، مجلهٔ تایم با شناساییِ کارهای تقریباً غیرممکنِ اندرو، عنوان «مرد سال» را به او داد.

اندرو گرو در اثر حاضر، مهارت اصلی کارآفرینی و جادوی کاری خودش را آموزش می‌دهد. این کتاب با تعلیم اهمیت طراحی سیستمی صحیح شروع می‌شود؛ سپس اندرو به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم از این اصولِ مشابه ذکر شده در کتاب برای درک عملکرد جامعه استفاده کنیم. او راه‌های شناسایی مشکلات سیستمی و ابزارهای حل آنها را نیز در این اثر معرفی می‌کند و درواقع اصول مدیریت صحیح با بازدهی بالا را به ما آموزش می‌دهد. او عقیده دارد که مدیریت نوعی بازی گروهی است که با همکاری بازیکنان و تصمیم‌گیری مشارکتی و ارزیابی جدی عملکرد اعضا قابل اجرا است و آموزش اعضا هم وظیفه رئیس گروه است.

خواندن کتاب مدیریت با بازده بالا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با شیوه درست مدیریت موثر آشنا شوید یا اگر قصد دارید شیوه مدیریت خود را کارآمدتر کنید، خواندن این اثر باارزش را به شما توصیه می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت با بازده بالا 

همان‌طورکه می‌دانید، زندگی واقعی سرشار از پستی و بلندی است. در نمودار روند کار برای عملیات تهیهٔ صبحانه، قابلیت نامحدودی در نظر گرفته بودیم؛ یعنی هیچ فردی مجبور نبود منتظر بماند تا تستر یا کتری برای جوشاندن تخم‌مرغ در دسترس باشد. اما چنین دنیای ایدئالی نداریم. اگر مجبور باشید در صف بمانید تا بتوانید از تستر برای برشته‌کردن نان استفاده کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر فرایند تولید و فراوری‌تان به‌گونه‌ای تنظیم نشده باشد که در صف بمانید، همین پخت تخم‌مرغ سه‌دقیقه‌ای، شش دقیقه طول می‌کشد. باتوجه‌به محدودیت در استفاده از تستر، مرحلهٔ محدودکنندهٔ دیگری را در پیش روی خود خواهید دید. همچنان تخم‌مرغ، عنصر اصلی صبحانه را تشکیل می‌دهد؛ اما محاسبات زمانی‌تان باید تغییر کند.

مدل ما چگونه تغییر در روند تولید را نشان می‌دهد؟ با یادآوری نحوهٔ کارکردن از زمان تحویل صبحانه به‌عقب، می‌بینیم که فرایند تولید تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد: چرخهٔ تهیهٔ تخم‌مرغ به همان شکل باقی می‌ماند، درست مانند تهیهٔ قهوه؛ اما ظرفیت محدودشدهٔ برشته‌کردن نان تست، تفاوت ایجاد می‌کند. اکنون شما باید زمان تحویل نان و منتظرماندن برای دستگاه تستر خالی را در نظر بگیرید. این امر به این معناست که کل فرایند تولید را باید به‌طرز متفاوتی تصور کرد. ظرفیت تستر، خود سازندهٔ گامی محدودکننده است. درنتیجه کل روند را باید دوباره تعیین کنید. 

بامحدودشدن ظرفیت تستر، برشته‌کردن نان تست تبدیل به مرحلهٔ محدودکننده می‌شود.

اکنون بگذارید کمی مسائل را پیچیده‌تر کنیم. اگر برای برشته‌کردن نان در صف تستر بمانید و همان زمان باید تخم‌مرغ‌تان را بچوشانید، چه اتفاقی می‌افتد؟ این تعارضِ پیش‌آمده انطباق‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد؛ اما واقعاً این‌طور نیست. اگر مدیر رستوران باشید، می‌توانید هریک از پرسنل خود متخصص کاری کنید، مثل آماده‌کنندهٔ تخم‌مرغ، تست‌کنندهٔ نان، قهوه‌ریز و ناظر این کارها. البته این کار مستلزم منابع انسانی است و هزینهٔ زیادی می‌طلبد.

سخت‌ترین نکات در مورد سخت‌ترین چیزها
بن هوروویتز
قدرت خلق کسب و کار نوپا
اریک ریس
نوسازی؛ تلاش برای بازیابی روح مایکروسافت و تصویر یک دنیای بهتر برای همه
ساتیا نادلا
موفق سازها
درک تامسون
از خوب به عالی (چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگرنه؟)
جیم کالینز
راندن برای شاد کردن (مشتری‌نوازی به شیوه مرسدس بنز)
جوزف میشلی
فروشگاه همه چیز؛ جف بیزوس و عصر آمازون
برد استون
ساخت امریکا
سم والتون
مزیت
پاتریک لنچیونی
جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!
گابریل وینبرگ
چک لیست استارتاپ؛ ۲۵ گام برای یک کسب و کار مقیاس‌پذیر با رشد سریع
دیوید رز
صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)
پیتر تیل
مربی تریلیون دلاری
اریک اشمیت
تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز
آیرین ام. دوهیم
صنایع آینده
الک راس
استارتاپ ناب (خلاصه کتاب)
اریک ریس
راهنمای تولید ناب؛ چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی (mvp) و بازخورد سریع مشتری به نوآوری بپردازیم
دن اولسن
داستان‌های استارتاپی
جردن راینور

نظرات کاربران

ماراتن
۱۳۹۷/۰۷/۱۷

با خواندن چند صفحهٔ پیش‌نمایش کتاب، به نظر کتاب خوبی می‌رسد با ترجمه‌ای خوب و روان، فقط ای کاش مترجم تلفظ واژه‌ یا واژگانی مانند کامپایلر را چک می‌کردند و به همین شکل که رایج است می‌نوشتند نه کمپایلر...هر چند

- بیشتر
mhghafoori
۱۳۹۷/۰۹/۱۱

در کل کتاب بدی نیست، اما با توجه به زمان نگارش کتاب اصلی، (1983) و مطالبش میشه گفت یک کتاب نسبتا زمینه‌ای در زمینه مدیریت هست و الان دیگه مطالبش خیلی خاص به حساب نمیاد. بیشتر توصیه میکنم کسایی که

- بیشتر
nimac
۱۳۹۸/۰۴/۱۸

کتاب خیلی خوبیه ترجمه خیلی روان نیست ولی در مقابل نکات خیلی جالبی در کتاب گفته شده کلمات ایتالیک شده در نسخه چاپی و نسخه انگلیسی در اینجا ایتالیک نیستند و باعث سخت تر شدن درک متن می شود برای درک بهتر لازمه

- بیشتر
کاربر 80066
۱۴۰۰/۰۹/۱۴

ترجمه فاجعه ست. بعد از کمی مطالعه کتاب مجبور شدم به نسخه انگلیسی مراجعه کنم و از کنار هم قرار دادن دو نسخه به نظر میاد مترجم آگاهی زیادی از حوزه تخصصی کتاب نداره.

abolfazl4001
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

از یک جایی به بعد یک کتاب معمولی بود

امیرحسین دواتگر
۱۳۹۷/۰۷/۲۶

کتاب خوبی هست برای کسانی که در زمینه اقتصاد فعالیت می کنن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
آموختیم که باید با تواناییِ خود کارها را در دست بگیریم. این‌که صرفاً رتبهٔ دوم را در یک محیط کاریِ سخت داشته باشیم، کافی نیست.
mhghafoori
ارائهٔ محصولی که براساس پیش‌بینی تولید شده، شامل دو فرایند هم‌زمان است که هریک دارای چرخهٔ زمانیِ مجزایی است. جریان تولید همان‌طورکه در زیر نشان داده شده، باید به‌طوری پیش برود که در آن، مواد خام از مراحل مختلف تولید گذر کرده و وارد انبار کالاهای تکمیل‌شده شود. هم‌زمان با این جریان، فروشنده، مشتریان احتمالی را می‌یابد و کالا را به آن‌ها می‌فروشد. او با این کار درنهایت سفارشی برای تولیدکننده می‌گیرد. به‌طور ایدئال، سفارش محصول و خود محصول باید هم‌زمان به بخش ارسال برسند. ازآن‌جاکه هنر و علمِ پیش‌بینی، بسیار پیچیده است، این امکان وجود دارد که وسوسه شوید مسئولیت پیش‌بینی را تنها به مدیری بدهید و روی او حساب کنید. اما این روش درواقع کاربرد خوبی ندارد و بهتر است از بخش تولید و فروش بخواهید پیش‌بینی کند. درنتیجه، افراد، مسئول انجام کارهایی مبتنی بر پیش‌بینیِ خود خواهند بود. ما در شرکت اینتل، سعی می‌کنیم دو جریان موازی را با دقت هرچه تمام‌تر با یکدیگر هماهنگ کنیم.
esrafil aslani
حمله صرفاً موجی بود از مَدی بسیار بزرگ‌تر: مَدِ جهانی‌شدن.
Roya🌱
مفهوم «نفوذ مدیریتی» را مطرح می‌کنم که به‌معنای سنجش تأثیر عملکرد مدیران بر افزایش بازده کاری گروه‌های‌شان است. من مدعی‌ام بهره‌وری بالای مدیریتی، وابستگی زیادی به انتخاب کارهایی دارد که قدرت نفوذ بیش‌تری دارند.
Roya🌱

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان