دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام با صدای پیام دهکردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

دانلود و خرید کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

امتیاز:
۴.۱از ۱۴۶۱ رأیخواندن نظرات
۴٫۱
(۱۴۶۱)
خواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام نوشته‌ی نادر ابراهیمی است که توسط انتشارات نوین کتاب گویا و با گویندگی پیام دهکردی منتشر شده است. این رمان صوتی ایرانی، داستان معلمی به نام گیله مرد است که در جریان مبارزات قبل از انقلاب ۵۷ عاشق دختری به نام عسل می‌شود. این رمان، روایت فراز و نشیب و جوانه زدن این عاشقانه آرام است.

درباره کتاب صوتی یک عاشقانه آرام

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام از عشق در هیاهو و بحران دوره‌ی انقلاب می‌گوید. این رمان در سه فصل نوشته شده است: آن واقعه‌ی بزرگ، در قلب آن واقعه، و آن سوی واقعه.

گیله‌مرد شخصیت اصلی این رمان است و بخش اول این کتاب روایت آشنا شدن گیله مرد با عسل و شروع عشق آنان است. گیله‌مرد که یک معلم مبارز گیلکی است، در سال‌های قبل از انقلاب در یکی از سفرهای خود، به سالاوان آذربایجان می‌رود و دلباخته‌ی دختری آذری به نام عسل می‌شود، عشقی که به ازدواجی شورانگیز ختم می‌شود. گیله‌مرد و عسل تصمیم می‌گیرند که برای زندگی به انزلی بروند، ولی ساواک اجازه نمی‌دهد که گیله‌مرد به تدریس ادبیات بپردازد و این زوج ناچار می‌شوند که به تهران مهاجرت کنند. گیله‌مرد روبه‌روی دانشگاه تاریخی تهران کتاب می‌فروشد تا بتواند زندگی‌اش را تامین کند، اما دوباره گرفتار ساواک می‌شود و از این کار منع می‌گردد. سراسر فصل اول در زمانه‌ی بحران پیش از انقلاب و مبارزه‌ی سیاسی آن دوره می‌گذرد. بخش دوم کتاب صوتی یک عاشقانه آرام یعنی «آن واقعه‌ی بزرگ» روایت عشق گیله‌مرد و عسل در روزهایی است که مبارزات مردمی به انقلاب ختم شده است، تب و تاب مبارزه‌ی روزمره خوابیده است و همه چیز به تدریج به روال عادی زندگی بازگشته است. عشق گیله مرد و عسل نیز کمی رنگ کهنگی به خود گرفته است. آن‌ها می‌کوشند تازگی و تفاوت را به زندگی یکنواخت خود برگردانند.

موضوع کتاب یک عاشقانه آرام

عشق مهمترین مضمون رمان صوتی یک عاشقانه آرام است، عشقی که نباید به ملال و یکنواختی دچار شود. تمام آنچه گیله‌مرد در سراسر داستان می‌کوشد از آن پرهیز کند، کهنگی و بیات شدن عشق است. عشقی که نباید خاطره شود، نباید راکد باشد. عشقی که همواره باید در زندگی و زیستن جاری باشد. گیله‌مرد میان واقعیت مدرن گیر افتاده است. میان زندگی ساده‌ی پیشین و پیشه‌ی معلمی خود و کلانشهر پرهیاهوی تهران. او در واقعیت زندگی می‌کند، مبارزه‌ی سیاسی می‌کند، ولی از سوی دیگر به عشق پناه می‌برد. او درمان تناقض‌های زندگی اجتماعی مدرن را در عشق می‌جوید. بیگانگی، وقت‌کشی و هر آنچه به سرمایه‌ی نوظهور پیوند خورده است را باید با چیزی درمان کرد. به قول نادر ابراهیمی «عاشق، یاغیست؛ اما یاغیان بزرگ، اصولی دارند.»

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام بیانی شاعرانه دارد. از خرد و عقلانیت بیش از حد زندگی شهری گریزان است. احساسات و اشتیاق داستان را تسخیر کرده است. اگرچه داستان در فضایی کاملا واقعی و اجتماعی رخ می‌دهد، اما شیوه‌ی زیست ذهنی گیله‌مرد و قلم نویسنده، خواننده را به فضای حسی منتقل می‌کند و خیال را پرواز می‌دهد. در این رمان حادثه به معنای متدوالش آنچنان پررنگ نیست، اما داستان به زیبایی حول دیالوگ‌ها، افکار و اندیشه‌های این دو جوان عاشق و مبارز می‌چرخد. یک عاشقانه آرام را می‌توان هم به منزله‌ی یک رمان خواند و هم به منزله‌ی یک شعر.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی یک عاشقانه آرام با صدای دلنشین پیام دهکردی از لطافت عشق در دوران تناقض‌ها و ناآرامی‌های روزگار سخن می‌گوید. پناه بردن به لطافت و زیبایی در زمانی که ملالت و کهنگی ما را محاصره کرده است. اگر به دنبال شنیدن از چنین عشقی در زمان‌های تاریخی هستید و زبان شاعرانه و ادبی را در یک داستان می‌پسندید، این رمان مناسب شماست. همچنین اگر به خواندن و یا شنیدن داستان‌های صوتی عاشقانه و رمان‌های صوتی ایرانی و ادبیات فارسی معاصر علاقه‌مندید، این کتاب را از دست ندهید!

چرا باید کتاب صوتی یک عاشقانه آرام با صدای پیام دهکردی را بشنویم؟

همه‌ی ما احتیاج داربم که هر از چندگاهی به دامن لطافت و سادگی بازگردیم، از حادثه فاصله بگیریم و آرامش را تجربه کنیم. این کتاب همچین تجربه‌ای را از لحاظ حسی در اختیار ما قرار می‌دهد. همچنین این کتاب تصاویری از تاریخ معاصر ایران را به تصویر کشیده است که می‌توانند به ما در درک بهتر تاریخ و وضعیت دهه‌ی پنجاه ایران کمک کنند. روایت‌هایی بسیار ساده از زندگی مردمانی که هم در التهاب مبارزه به سر می‌بردند و هم در سودای جوانی و عشق.

درباره نادر ابراهیمی

نادر ابراهیمی نویسنده‌ی معاصر ایرانی است که در بهار سال ۱۳۱۵ در تهران متولد شد. ابراهیمی در دبیرستان دارالفنون در رشته‌ی ادبی تحصیل کرد و سپس وارد دانشکده‌ی حقوق شد، او البته درسش را بعد از دو سال نیمه‌کاره تمام کرد و این بار تصمیم گرفت که در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کند. ابراهیمی از نوجوانی تجربه‌ی فعالیت‌های سیاسی در حکومت پهلوی را داشته و به همین دلیل بارها بازجویی و حبس و بازداشت را تجربه کرده است. نادر ابراهیمی در زندگی خود، برای امرار معاش به کارهای متفاوتی پرداخته است، از جمله کارگری در تعمیرگاه، حسابداری در بانک، کارگری چاپخانه، صفحه‌بندی روزنامه و همچنین مشاغلی چون مترجمی، تصویرسازی کتاب کودک، مدیریت کتابفروشی، مستندسازی و همچنین تدریس در دانشگاه و ....

ابراهیمی نوشتن را از نوجوانی و از سن ۱۶ سالگی آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ نخستین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» منتشر کرد که داستان کوتاه «دشنام» موجب چرخیدن نام او میان اهل ادب و عموم مردم شد. نادر ابراهیمی نوشتن را در قالب‌های متفاوتی از جمله رمان، داستان کوتاه، شعر، نمایشنامه و فیلمنامه تجربه کرده است. نثر او ساده و صمیمی و زیباست. داستان‌های او همانند خواندن قطعه‌ای شعر است که انسان را از واقعیت جدا می‌کند و به اعماق خیال می‌برد. «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» و «یک عاشقانه آرام» از مهم‌ترین نوشته‌های اوست. «آتش بدون دود» دیگر رمان بلند ابراهیمی است که در آن به مبارزات سیاسی و انقلابی زوجی تحصیل‌کرده می‌پردازد. «مردی در تبعید ابدی» نیز یکی دیگر از مهم‌ترین آثار ابراهیمی است که به وصف زندگی ملاصدرا در قالب داستانی پرکشش می‌پردازد. «دور از خانه» و «پهلوان پهلوانان؛ پوریای ولی» از آثار او در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. او همچنین مجموعه‌ی تلویزیونی آتش بدون دود را نوشته و خودش آن را کارگردانی کرده است.

نادر ابراهیمی سرانجام بعد از سال‌ها زیستن همراه با بیماری و تحمل سرطان، در سال ۱۳۸۷ در سن ۷۲ سالگی چشم از جهان فروبست.

فهرست فصل های رمان یک عاشقانه آرام

فصل اول: پیش از آن واقعه بزرگ

فصل دوم: در قلب آن واقعه

فصل سوم: آن سوی واقعه

در بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام می‌شنوید

مگذار که عشق، به عادت دوست داشتن تبدیل شود! مگذار که حتی آب دادن گل های باغچه، به عادت آب دادن گل های باغچه تبدیل شود! عشق، عادت به دوست داشتن و سخت دوست داشتن دیگری نیست، پیوسته نو کردن خواستنیی‌ست که خود پیوسته خواهان نو شدن است و دگرگون شدن. تازگی، ذات عشق است، و طراوت، بافت عشق. چگونه می‌شود تازگی و طراوت را از عشق گرفت و عشق همچنان عشق بماند؟

جملات زیبا و متن هایی از کتاب یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

«عشقِ به دیگری ضرورت نیست، حادثه است. عشقِ به وطن، ضرورت است، نه حادثه. عشقِ به خدا ترکیبی‌ست از ضرورت و حادثه.»
«هیچ‌وقت همه‌چیز درست نمی‌شود؛ چون تَوَقّعاتِ ما بیشتر می‌شود، و تغییر می‌کند. هیچ قلّه‌یی آخرین قُلّه نیست. رسیدن، غم‌انگیز است. «راه، بهتر از منزلگاه است.» برویم بی‌آنکه به رسیدن بیندیشیم؛ امّا، واقعاً، برویم.»

«بهار، بیش از آنکه حادثه‌یی در طبیعت باشد، حادثه‌یی‌ست در قلب‌آدمی.»
«خداوندِ خدا، پیش از آنکه انسان را بیافریند، عشق را آفرید؛ چراکه می‌دانست انسان، بدون عشق، دردِ روح را ادراک نخواهدکرد، و بدونِ دردِ روح، بخشی از خداوندِ خدا را در خویشتنِ خویش نخواهدداشت.»

معرفی نویسنده
عکس نادر ابراهیمی
نادر ابراهیمی
ایرانی | تولد ۱۳۱۵

نادر ابراهیمی در ۱۴ فروردین ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد. او یک داستان‌نویس معاصر ایرانی است که علاوه‌بر نوشتن رمان و داستان کوتاه، در زمینهٔ فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت کرده ‌است. او همراه با بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان از هنرمندانی به حساب می‌آید که هم در سینما و هم در ادبیات کار کرده و شناخته شده است. نادر ابراهیمی که نویسندگی را از نوجوانی شروع کرده بود، در ۲۷سالگی اولین کتابش را در نشر روزبهان منتشر کرد. تا سال ۱۳۸۰ علاوه‌بر صدها مقالهٔ تحقیقی و نقد، بیش از ۱۰۰ کتاب از او چاپ و منتشر شد. در سال ۱۳۴۲ اولین کتاب خود را با نام «خانه‌ای برای شب» به چاپ رساند، اما سال ۱۳۴۲ آغاز تازه‌ای برای او در زمینهٔ فعالیت‌های سیاسی بود. هم‌زمان با تبعید روح‌الله خمینی، فعالیت‌های سیاسی علیه نظام پهلوی شدت گرفت و وجود یک رهبر سیاسی برای این اعتراضات شور و اشتیاق تازه‌ای به جریانات سیاسی در ایران داده بود؛ نادر ابراهیمی نیز در نوشتن بیانیه و اعلامیه‌هایی علیه نظام وقت دست داشت و بسیار از اعلامیه‌ها به قلم او منتشر شد. دو اثر از او به نام‌های «دشنام» و «آسمان در تسخیر کلاغ‌ها» حاوی دو داستان مشهور است که درون‌مایهٔ آن‌ها سیاسی و مبارزه با نظام پهلوی است. به‌گفتهٔ او این دو داستان پایهٔ ادبیاتی ضد سلطنتی با بیانی نمادین شد. ابراهیمی پس از موفقیت در آثار قبل، کتاب «مصابا و رؤیای گاجرات» را به چاپ رساند که در آن به‌نوعی مخالفتش را با به‌ظاهرْ روشنفکران بیان کرد. ابراهیمی در آن سال‌ها کتاب‌های متعددی از جمله «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم»، «افسانه‌های باران»، «مکان‌های عمومی»، «آرش در قلمرو تردید» و... را منتشر کرد.

نظرات کاربران

delaram
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

هیس ...کمی آرام تر فقط فاصله است که بلندای صدا را تعیین میکند من این کتاب رو مدت ها قبل خوندم و این چمله ای بود که تا امروز به یادم مونده یک عاشقانه ی واقعا آرامه و الان که با

- بیشتر
ترمه🍁
۱۳۹۹/۰۷/۲۸

تاب آوردم و سر فرونینداختم ، تاب آوردم ، چرا که جرمم فقط خواستن بود و به این جرم ، بَد می کُشند ؛ اما آنکه کشته می شود، سرافکنده کشته نمیشود. * آذری، با آن صدای بی گذشت پرسید: عاشقش شده

- بیشتر
فائزه
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

من چند سال پیش این کتاب رو شنیدم و هنوز صدای گوینده و متن جذاب داستان تو ذهنم هست. حتما توصیه میکنم گوش کنید

alireza k
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

مگر میتوان عشق را توصیف کردو نظر داد راجع به آن که حالا بخواهیم راجع به این متن که سطر به سطر ، واژه به واژه و لحظه به لحظه اش آغشته به عطر مست و اغواکننده عشق است را

- بیشتر
مینا
۱۳۹۸/۰۸/۱۳

من این کتاب رو در ابتدای هر روز، در مسیر گوش میدادم و حس زیبا و لطیف و دلنشین و آرامش بخش اش تا پایان روز همراهم بود:) "هیچ قله ای آخرین قله نیست راه بهتر از منزلگاه است، برویم بی آن

- بیشتر
مستورع
۱۳۹۹/۰۲/۳۱

اولین و آخرین رمان ایرانی ک عاشق تک تک کلمه های عاشقانه ش شدم حس خعلی خوبی بهم داد :))

Maryam
۱۳۹۸/۰۹/۰۸

کتاب خوبیه عاشقانه آرام است صدای گوینده خیلی خوبه و خیلی زیبا میخونه ب نظر من رمان نیست بیشترش شعرها و احساسات لطیف نویسنده هست،و باید با هندزفری کنار جوی آب زیر یک درخت با وزش باد ملایم با عطر گلهای

- بیشتر
atiehm82
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

هی کاش صدای زن و مرد رو جدا میگردید

Hamid_R_khani
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

کتاب یه داستان عاشقانه زیباست با توصیفات زیبا و متن زیبا و همینطور گویندگی عالی گه از روستا میان تهران و کتاب فروشی باز میکنند و جو انقلاب و بعدم تا حدودی داستان از آب و تاب می‌افته تنها نکته

- بیشتر
zahra
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

بی نظیر⁦♥️😍

زمان

۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۴۸۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان