دانلود و خرید کتاب فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها مگ زویبک ترجمه جواد میدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها اثر مگ زویبک

کتاب فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها

معرفی کتاب فرزند دوم، پیامدها و راه حل ها

تولد فرزند دوم آغاز دوره جدیدی از شادی‌ها همراه با مشکلات در خانواده است.

رابطه فرزندان و رقابت آن‌ها با یکدیگر موضوعی است که هنگام بچه‌دار شدن، فکر والدین را به خود مشغول می‌کند. اگر به فکر داشتن بچه دوم هستید و خود را برای این مهمان آماده می‌کنید، باید درباره طرز رفتار و برخورد بچه‌ها با یکدیگر فکر کنید. شکی نیست که بچه دوم تغییراتی در نحوه زندگی والدین به‌وجود می‌آورد که بعضی از آن‌ها دوست‌داشتنی و برخی مشکل‌آفرین هستند.

مگ زویبک در طول شانزده سال تجربه خود به‌عنوان پرستار و مشاور خانواده، با مشکلات هزاران خانواده آشنا شده و به این نکته پی برده است که والدین منتظر بچه دوم، نگران تأثیر نوزاد بر رفتار کودک اول خود هستند. این والدین پس از تولد بچه دوم، به رابطه دو فرزند و چگونگی تأثیر این رابطه بر امور خانواده می‌اندیشند. کتاب «فرزند دوم پیامدها و راه‌حل‌ها» شما را با این مسائل آشنا می‌کند و به پرسش‌هایتان دراین‌باره جواب می‌دهد. این اثر به شما یاد می‌دهد که چگونه با این تغییرات روبه‌رو شوید، مشکلات غیرقابل اجتناب را از سر راه خود بردارید و به پیوندهای خانوادگی خود استحکام ببخشید.

بخش اول کتاب ــ یعنی فصل‌های یکم تا بیست‌وپنجم ــ شما را در برنامه‌ریزی تشکیل خانواده، حاملگی، زایمان دوم و استقبال از نوزاد دوم راهنمایی می‌کند. با خواندن این بخش از کتاب، خواهید دانست که چگونه با نیازها و نگرانی‌های خود مقابله نمایید. خواندن این بخش از کتاب، حتی اگر نوزادتان به دنیا آمده باشد، برایتان لازم و مفید است. این بخش به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از طرز فکر کودک اول خود پیدا کنید و به او بیاموزید تا احساس مثبتی درباره حاملگی و زایمان به‌دست آورد.

مطالعه بخش دوم کتاب به والدینی توصیه می‌شود که دارای یک، دو یا تعداد بیشتری فرزند هستند. این بخش به شما یاد می‌دهد که با رفتارتان، پیوند و دوستی بین فرزندان برقرار کنید تا مراحل رشد و تکامل را بهتر پشت سر بگذارند و در زندگی موفق باشند. نقش والدین در استحکام یا تعدیل رابطه بین اطفال قابل‌توجه است. طرز رفتار و برخورد اعضای خانواده نسبت به یکدیگر و الگوبرداری کودکان از رفتار و برخورد والدین در برابر مشکلات نیز دارای اهمیت زیادی است.

نظرات کاربران

Mehran
۱۳۹۸/۱۱/۰۵

خواندن کتاب می تونه تصویر روشنی از انچه قراره در اینده در ارتباط با کودک و پیرامون ان رخ بده ، برای ما به تصویر بکشه . توصیه می کنم حداقل برای یک بار بخونید

لیلا نادری
۱۳۹۹/۰۳/۱۷

سلام. در مجموع کتاب خوبی است، ولی نویسنده خیلی گذرا از روی مطالب عبور میکند و خیلی عمیق نمیشود.

زهرا سادات
۱۳۹۸/۰۵/۱۸

کتاب 22 سال پیش منتشر شده و مطالبش قدیمی هستند ولی با اینحال موارد زیادی رو هم یاد گرفتم و هم برام مرور شد...

سمیرا
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

بخاطر قدیمی بودن مطالبش،بنظرم ۴۰ درصد کاربردی بود!

فاطمه
۱۴۰۲/۰۴/۲۹

خیلی نکات کاربردی و خوبی داشت

شاهان
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

سلام من این کتابو خوندم..واقعیتشو بخواید واسه من شاید ۲۰ ۳۰ درصد مطالب مفید بود.زمانیکه کتابو خریدم توقع ام از کتابی که قرار بود بخونم خیلی زیاد بود...اون مطالبی هم که مفید بودن واسم خیلی کوتاه و مختصر در موردش توضیح

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

فکر میکنم حتی برای کسانی که اولین باره مادر/پدر میشن خوندنش لازمه.کلی مطلب جدید یاد می گیرید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
مهم‌ترین واکنش و رفتار کودک در برابر تولد نوزاد، برگشت به حالت بچگی است. پس‌روی به بیان ساده، عبارت از برگشت به رفتار و حالت نوزادی یا کوچکی است. این رفتار بچگانه که پس از تولد نوزاد بروز می‌کند، نباید باعث تعجب و نگرانی والدین شود. بعضی از کودکان در اثر پس‌روی، کارها و مهارت‌هایی را که به‌تازگی آموخته‌اند، فراموش می‌کنند. کودکی که برای چندین ماه پوشیدن پوشک را ترک کرده است، ممکن است چندین بار در روز خود را خیس و کثیف کند و کودکی که می‌توانست بدون کمک دیگران لباس خود را بپوشد، این توانایی را از دست می‌دهد؛
کاربر ۱۱۳۱۳۳۲
گاهی ممکن است کودک را به‌خاطر بیدار کردن نوزاد یا مادر سرزنش کنند یا از ورود او به اتاق مادر هنگام شیر دادن به نوزاد جلوگیری نمایند. این رفتار تأثیر نامطلوبی بر کودک می‌گذارد و همه افراد خانواده باید به او توجه کنند تا در وی احساس منفی و حسادت به‌وجود نیاید.
افشاری نژاد
کارهایی را که برای نوزاد انجام می‌دهید، به کودک توضیح دهید. اگر نوزاد در گهواره خود را جمع می‌کند و به خواب می‌رود، به او بگویید که بچه‌های کوچک دوست دارند در یک جای کوچک جمع شوند و خود را گرم کنند. به کودک بگویید که یک روانداز برای گرم کردن نوزاد لازم است. اگر گهواره یا تخت نوزاد در اتاق خودتان است، به او بگویید که برای شنیدن صدای گریه نوزاد و شیر دادن به او، باید او را پیش خود نگه دارید. اگر نوزاد پستانک می‌مکد، به او بگویید که بچه‌های کوچک دوست دارند برای آرامش و سرگرمی چیزی را بمکند. کودک دوست دارد از مشاهدات خود چیزهای تازه یاد بگیرد
افشاری نژاد
اگر کودک نتواند احساس منفی خود را این‌گونه ابراز کند، برای فرونشاندن خشم خود راه دیگری انتخاب می‌کند و با کتک زدن و هل دادن هم‌بازی‌هایش، خود را آرام خواهد کرد. کودکانی که به این رفتار خشونت‌آمیز دست می‌زنند، معمولا بچه‌هایی هستند که پدر و مادرشان به آن‌ها اجازه حرف زدن، اعتراض و شکایت کردن نمی‌دهند. این نحوه ابراز خشم معمولا بعد از تولد نوزاد بیشتر مشاهده می‌شود.
Zoe
اولین قدم در تشویق کودکان برای قبول مسئولیت و انجام کارهای منزل، آگاه ساختن آن‌ها به ارزش همکاری است. وقتی کودک کار خوبی انجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند، او را تحسین و تشویق نمایید. منتظر
مریم
بهترین راه جلوگیری از پس‌روی کودک، پذیرش احساساتی است که به‌صورت رفتار بچگانه جلوه می‌کند. والدین باید به کودک یاد دهند که او می‌تواند با رفتار بجا که نشانه رشد اوست، بهتر توجه دیگران را به خود جلب نماید. هرگز نباید کودکی را که طرز استفاده از توالت را آموخته است، ولی در اثر پس‌روی خود را خیس و کثیف می‌کند و نیاز به پوشک دارد، سرزنش نمود. باید با مهربانی به او یادآوری کنید که «پوشک نپوشیده است» و درصورتی‌که این اتفاق تکرار شود، باید با آن به‌طور معقول برخورد کرد و ضمن نشان دادن اخم و ناراحتی خود به او بفهمانید که کار خوبی نکرده است. اگر کودک به‌تازگی پوشک را ترک کرده است، باید دوباره به او پوشک بپوشانید؛ ولی اگر مدت زیادی است که شلوار می‌پوشد و فقط یک یا دو بار خود را خیس کرده است، بهتر است با او مدارا نمایید تا دوباره کنترل و توانایی قبلی خود را به‌دست آورد. درمورد رفتارهای مشابه نیز همین توصیه را به کار بندید و تا جایی که می‌توانید آن را تحمل کنید. باید بدانید که این مرحله، نشان‌دهنده نیازهای کودک برای سازش با نوزاد است.
کاربر ۱۱۳۱۳۳۲
می‌شوید که چگونه می‌توان
کاربر ۱۸۲۱۵۵۹
حتی اگر با حرف زدن درباره مشکل خود راه‌حلی پیدا نکنید، از اینکه درباره مسائل خود حرف زده‌اید، احساس آرامش خواهید کرد. اگر از این گفت‌وگو نتیجه خوبی گرفتید، باز هم خواهید خواست
مریم
اگر مشاجره بین برادران و خواهران مسئله‌ای دائمی باشد، باید آن را انعکاسی از مسائل درون خانواده دانست و علت آن را در روابط خانوادگی ــ مثلا بین پدر و مادر ــ جست‌وجو کرد. گاهی نیز این برخوردها مربوط به مسئولیت سنگین والدین و وقت محدودی است که صرف فرزندان خود می‌کنند. اگر کودکی احساس کند که مورد بی‌توجهی والدین قرار می‌گیرد، سعی می‌کند تا به‌نحوی واکنش نشان دهد و با آزردن فردی که مسئول این بی‌توجهی است، خشم خود را فرونشاند. گاهی نیز برخوردها، درنتیجه سوءتفاهم در سیستم ارتباطی خانواده به‌وجود می‌آید. در موارد دیگر، برخوردها مربوط به حقارت و ضعفی است که کودکان در خود احساس می‌کنند و این احساس و ناراحتی به‌صورت خشم ظاهر می‌شود.
muhammadreza
اغلب، آنچه که والدین رقابت بین کودکان تصور می‌کنند، برخورد و اصطکاک ساده‌ای است که حل‌وفصل آن از عهده کودکان و نوجوانان خارج است؛ ولی والدین و بزرگ‌ترها می‌توانند آن را فیصله دهند. کودکان برای پیدا کردن راه‌های مسالمت‌آمیز به‌جای مشاجره، به وقت و تجربه نیاز دارند و به‌تدریج یاد می‌گیرند که افراد مختلف در عین داشتن تفاوت‌هایی، قابل رفاقت و دوستی هستند. این مطالب را باید والدین به کودکان خود بیاموزند و بدانند که کودکان بدون تجربه کردن و معاشرت، این روابط را یاد نمی‌گیرند. کودکان این نکات را در زندگی روزمره و در بازی با دوستان خود تجربه می‌کنند و می‌آموزند. اگر این رفتار کودکان را چشم‌وهم‌چشمی یا حسادت بنامیم و این مشکلات عادی را بغرنج تلقی کنیم، فرصت رشد و تکامل را از آن‌ها خواهیم گرفت. کودکان وقتی باهم هستند، چیزی می‌آموزند و اگر آن‌ها را به‌نحوی تربیت کنید که نسبت به دیگران خوش رفتاری کنند، راه موفقیت در اجتماع را برای آن‌ها هموار خواهید کرد.
muhammadreza

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۷۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان