دانلود و خرید کتاب سرورانه‌ها؛ گره‌هایی از زلف مهدوی حسین درگاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرورانه‌ها؛ گره‌هایی از زلف مهدوی اثر حسین درگاهی

کتاب سرورانه‌ها؛ گره‌هایی از زلف مهدوی

معرفی کتاب سرورانه‌ها؛ گره‌هایی از زلف مهدوی

«سرورانه ها؛ گره‌هایی از زلف زیبای مهدوی» به قلم حسین درگاهی درد دل هایی با امام عصر عج است که با لحنی سوخته از محبّت نگاشته شده است. نویشنده در ضمن این درد دل‌ها دو هدف را مد نظر دارد: آگاه کردن افراد از درد فراق و راه‌های اتصال با امام علیه السلام: «سرورم! خیلی سال‌ها پیش، آن پیر فرزانه که شما عَلَم اعتلای نام مبارکتان را به دست مبارک ایشان داده بودید، می‌گفت: "نان و آب بر شما حرام باد اگر شب و روزی بگذرد و بر امام زمان علیه‌السَّلام گریه نکنید." حالا به‌قول حافظ: "عارفی کو که کند فهم زبان سوسن؟" یکی از فرازهای عالی در رفتار شیعی، گریه بر شما و از احکام نورانی آن تباکی می‌باشد؛ یعنی: اگر کسی گریه‌اش نیامد، خود را وادار به گریه کردن بکند امّا در کوران نکبت جهلِ ناشی از غیبت، فهم از تباکی، ادای گریه را درآوردن است، نه به اختیار گریه‌کردن.»
گنج بی رنج
حسین درگاهی
بیایید خدا را بندگی کنیم
حسین درگاهی
علی علیه السلام هستی بخش ایمان
حسین درگاهی
در کوچه باغ‌های بهشت؛ تخلیص کتاب‌ کوچه‌باغ‌های بهشت سعادت
حسین درگاهی
زندگی سالم به زبان ساده؛ توصیه‌هایی در سلامت تغذیه و تربیت
عباس داروییان
ره‌آوردی از حج برای راهیان حج؛ تذکراتی برای ره‌یافت به معرفت و معنای حج
حسین درگاهی
کوچه باغهای بهشت سعادت
حسین درگاهی
پیامبری و پیام
حسین درگاهی
پرتوی از عنایات الهی و افاضات رحمانی بر عالم ربانی آیت الله آقا نجفی اصفهانی
حسین درگاهی
برای آمدنت
حسین درگاهی
شیوه خدایی شدن
حسین درگاهی
به سمت اسماء؛ موضوع‌شناسی و روش‌شناسی معارف الاهیه
حسین درگاهی
شرح دعای عهد
میرزا محمد بن محمد حسن بن ملا علی هرندی
دریچه‌ای به باغ رازهای سر به مهر
حسین درگاهی
غرائب قرآن و قرناء آن
حسین درگاهی
بر سر سفره‌ی انعام معرفت
حسین درگاهی
سَفر در صَفر
حسین درگاهی
هفت‌بند
مولا حسن کاشی آملی
همتی ای همراهان
حسین درگاهی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
ای رستگان ز خویش و ای بستگان به حق رحمی به ما کنید که از خود نرسته‌ایم
چڪاوڪ
کاش می‌توانستم خون خود را قطره قطره قطره گریه کنم تا باورم کنند
چڪاوڪ
سرورم! گمانم این است که به‌جز آن‌ها که مَرَضی و یا غرضی دارند، بقیّهٔ مردمان همه در رابطه با شما عاطفه و درد مشترکی دارند؛ حال دانسته و یا نادانسته؛ کم یا زیاد؛ پنهان و یا پیدا.
چڪاوڪ
سرورم! جسارتاً عرض می‌کنم که اوضاع ما خیلی خراب است؛ من می‌دانم که: برای مهدوی شدن نیازی به چهل روز خواندن دعای عهد نیست. یک روز هم کفایت می‌کند اگر راست بگوییم: "اَللّٰهُمَّ إنّی أُجدّدُ له فی صَبیحَةِ یومی هٰذا و ما عِشتُ مِن أیامی، عَهداً و عَقداً و بَیعةً له فی عُنُقی، لا أحولُ عنها و لا أزولُ أبداً."
چڪاوڪ
سرورم! شما و هر کدام از خاندان مطهّرتان، کلمهٔ حسنای الاهی هستید؛ مصداق همهٔ خوبی‌هایی که خدای متعال تفضّل فرموده و خلق کرده و خواهد کرد و مصداق و حقیقت همهٔ زشتی‌ها، حقیقت دشمنان شما؛ پس: آن‌که به‌درستی احکام و آداب دین را به‌جا می‌آورد؛ حتّی فقط فرایض درجهٔ اوّل آن؛ مانند: نماز و روزه را از غیر شما که عین زشتی‌ها و نتایج آن‌هاست، پاک می‌شود پس آن‌گاه در موطن نفس خود و در ملکوت باطن او شما می‌مانید که سلطان عالم ملکوت‌اید؛ چه در مُلک سلطنت داشته باشید و یا نداشته باشید؛ پس آن‌گاه به‌درستی می‌تواند بگوید: "سرورم!" نه مثل من که به لق‌لق زبان و از سر ادب و احترام بگوید: سرورم!
چڪاوڪ
سرورم! حال و هوای مردمان در غیبت شما چند گونه است: خیلی از آن‌ها و بیشترشان، کار خودشان را می‌کنند و اصلاً کاری به شما ندارند. عدّه‌ای حرف شما را می‌زنند و کار خودشان را می‌کنند و باز کاری به شما ندارند. کمی هم هستند در حالی که کار خودشان را می‌کنند در حاشیهٔ کار و بارشان، برای شما هم دعا می‌کنند ولی من کسی را نمی‌شناسم که فقط با شما کار داشته باشد؛ دلش و نَفَسَش اندوهگین شما باشد. منتظر باشد که شما در بزنید و به خانه تشریف آورید و یا نه! اصلاً چه حاجتی به دَر زدن برای صاحب خانه! او در خانه‌اش سرایدار شماست در کارهایش مباشر کار شماست و در زندگی‌اش غلام شما و تازه بعد از همهٔ این‌ها وام دار، بدهکار و شرمندهٔ شما.
چڪاوڪ

حجم

۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۱,۵۰۰
تومان