دانلود و خرید کتاب جرئت بسیار برنه براون ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرئت بسیار اثر مریم تقدیسی

کتاب جرئت بسیار

معرفی کتاب جرئت بسیار

کتاب جرئت بسیار نوشتهٔ برنه براون است که با ترجمهٔ مریم تقدیسی در انتشارات آسمان نیلگون منتشر شده است. این کتاب به شما یاد می‌دهد ترس‌هایتان را کنار بگذارید و برای موفقیت تلاش کنید. 

درباره کتاب جرئت بسیار

نویسنده در مقدمهٔ کتاب می‌گوید برای این‌که وارد میدان زندگی شویم در انتظار کامل شدن و ضدضربه شدن می‌مانیم، غافل از این‌که در طی این انتظار روابط و فرصت‌ها را به نحوی جبران‌ناپذیر از دست می‌دهیم، وقت باارزشمان را تلف می‌کنیم و موهبت‌هایی را که در اختیار داریم و نقشی را که ایفای آن فقط از دست ما ساخته است نادیده می‌گیریم.

باید یاد بگیریم هیچ تلاشی بی‌اشتباه و کاستی نیست ولی کسی که تلاش می‌کند، کسی که اشتیاق را می‌شناسد، کسی که ایثار می‌کند، همان کسی است که در بهترین حالت طعم پیروزی را بیش از دیگران می‌چشد و در بدترین حالت و در صورت شکست، حداقل پردل‌وجرئت شکست می‌خورد و این شکست به معنای ضعف نیست چون انسان درهرصورت آسیب‌پذیر است و این آسیب‌پذیری ذاتی او است.

عدم اطمینان، ریسک و احساساتی که هر روز با آن‌ها مواجهیم انتخابی نیستند. یگانه انتخابی که داریم نوع درگیر شدنمان در زندگی است؛ و پذیرش نقاط آسیب‌پذیرمان تعیین‌کنندهٔ عمق شهامت و وضوح هدف ماست. برنه براون نویسنده «جرئت بسیار» در کتابش قصد دارد همین نکته را برای شما درونی کند. «پر دل‌وجرئت بودن».

براون در این کتاب از معنای جرئت و با جرئت بودن حرف می‌زند و به عمق باور «کافی ‌نبودن» در انسان‌ها نگاهی می‌اندازد. با استدلال‌هایی تصورات غلط درباره آسیب‌پذیری را باطل می‌کند و راه‌هایی برای مبارزه با خجالتی بودن پیشنهاد می‌کند. در انتها نیز به والدین می‌آموزد که چگونه فرزندان پردل‌وجرئت تربیت کنند.

خواندن کتاب جرئت بسیار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعه این کتاب برای همه به‌خصوص والدین جوانی که کودکی در آستانه پا نهادن به اجتماع دارند مفید است.

بخشی از کتاب جرئت بسیار

«"پس چه کار می‌کنی؟"

"خانه را تمیز می‌کنم. کرهٔ بادام‌زمینی می‌خورم. مردم را سرزنش می‌کنم. سعی می‌کنم همه چیز در اطرافم کامل و بی‌نقص باشد. هر چیزی را که می‌توانم، کنترل می‌کنم ــ هر چیزی که احتمال تغییر آن وجود دارد."

"چه زمانی بیش از همیشه احساس آسیب‌پذیر بودن می‌کنی؟"

"وقتی می‌ترسم." به دایانا نگاه می‌کنم و می‌بینم مثل هر روانشناس دیگری مکثی آزاردهنده می‌کند و سرش را در تأیید تکان می‌دهد تا بیشتر از من حرف بکشد. "وقتی که مضطربم و نمی‌دانم اوضاع چطور پیش خواهد رفت، یا وقتی درگیر گفت‌وگویی دشوار هستم، یا وقتی می‌خواهم کار جدیدی انجام دهم یا کاری انجام می‌دهم که مرا معذب می‌کند یا در معرض انتقاد یا قضاوت قرار می‌دهد." همچنان مکث می‌کند و سرش را در همدلی با من تکان می‌دهد. "وقتی فکر می‌کنم چقدر استیو و فرزندانم را دوست دارم و اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد همه چیز برایم تمام خواهد شد. وقتی کسانی را که دوست دارم در تقلا و زحمت می‌بینم و کاری از دستم برایشان ساخته نیست یا نمی‌توانم باعث بهبود اوضاع شوم. تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که در کنارشان باشم."

"می‌فهمم."

"زمانی آن را احساس می‌کنم که از این‌که همه چیز خیلی خوب یا خیلی ترسناک است می‌ترسم. واقعاً دلم می‌خواهد فکر کنم حسی فوق‌العاده است؛ ولی در حال حاضر که فقط تحمل‌ناپذیر است. آیا می‌توان این حس را تغییر داد؟"

"بله به نظر من می‌توان آن را تغییر داد."»

نظرات کاربران

Star
۱۳۹۹/۰۵/۱۸

توصیه من برای ۲ گروه مختلف فرق داره؛ الف) اگر از اون دسته هستید که از کتابهای زرد روانشناسی مثل خودت را به فنا نده و ... ازین کتابهایی که میگن آفرین برو تو موفق میشی، و خیلی ساده و

- بیشتر
esh
۱۳۹۹/۰۱/۲۳

کتابی در برگیرنده احساساتی اسن، که با اونها هر لحظه سروکار داریم اما انکارشان می کنیم و خودمان را به خاطر این احساسات و فکرها سرزنش میکنیم. کتابی که شروع کردنش واقعا سخت بود چون از چیزهایی میگفت که چون واقعی

- بیشتر
میثم
۱۳۹۷/۰۹/۲۱

تد تاک TED.com حتما ببینید خلاصه ایده جالبش است

lale
۱۴۰۰/۰۲/۱۹

با نگرشی نوین با راهنمایی گرفتن از دلایل فعال شدن احساسات شما، خودشناسی را توضیح می دهد. اما آیا می توانید انسان خودآگاهتری شوید؟ بستگی به میزان جرات شما دارد در رویارویی با خودتان

یه دوست
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

متن روان نیست و خیلی سخت میتونی باهاش همراه بشی😑

مبین
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

کمی علمی بود ولی چون با احساساتش نوشته بود خیلی به دل می شست

حنا از گرین گیبلز
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

احتمالا به خاطر ترجمه باشه که متن خیلی سنگین شده.روان خونده نمیشه.موضوع کتاب ولی خیلی خوبه.شاید بقیه ترجمه ها بهتر باشه

Alvand
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

کتابی در رابطه با آسیب‌پذیری، شهامت و جرئت واقعی بودن در زندگی است. مفاهیم و تعاریفی که در ذهنم راجع به آسیب‌پذیری بود دگرگون و شفاف شد.

نیلو اقدم
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

کتاب جالبی ست و در موقعیت خاصی که من خواندم فوق‌العاده جذاب و راه گشا بود.

کاربر 1386852
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

کتاب خوبیه ولی ترجمه بسیار بدی داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹۰)
حد و مرزها باعث ایجاد حس ارزشمند بودن می‌شوند.
Elmira
من در کتاب زندگی با تمام وجود ده رهنمون برای زندگی کردن با تمام وجود ارائه کرده‌ام که نشان می‌دهند کسانی که با تمام وجود زندگی می‌کنند چه خصوصیاتی را در خود پرورش می‌دهند و چه خصوصیاتی را در خود برطرف می‌کنند: ۱. اصالت را در خود پرورش دهید: به آنچه مردم دربارهٔ شما فکر می‌کنند اهمیت ندهید. ۲. با خودتان مهربان باشید: دست از کمال‌گرایی بردارید. ۳. انعطاف‌پذیری را در خود پرورش دهید: بی‌تفاوت و درمانده نباشید.
nasim
بزرگ شدن یعنی پذیرش آسیب‌پذیری.
Elmira
: سنجیدن ارزش خود با واکنش دیگران یعنی وقت تلف کردن.
Anahid
ولی وقتی واقعی هستی دیگر درد برایت مهم نیست."
Elmira
همهٔ ما در اتاق شکنجه‌ای به نام عدم اطمینان قرار داریم.
Elmira
"در هر چیز تَرَکی هست که نور از آن‌جا وارد می‌شود."
Elmira
۴. سپاس و نشاط را در خود پرورش دهید: به کمبودها فکر نکنید و از تاریکی‌ها نترسید. ۵. شهود را در خود پرورش دهید و به ایمان خود اعتماد کنید: نیازی به اطمینان نیست. ۶. خلاقیت را در خود پرورش دهید: مقایسه نکنید. ۷. تفریح و استراحت کنید: نه خود را از پا درآوردن نشانهٔ منزلت اجتماعی است و نه سخت کار کردن نشانهٔ ارزش. ۸. آرامش و سکون را در زندگی‌تان پرورش دهید: اضطراب و نگرانی را اساس زندگی قرار ندهید. ۹. کارهای معنادار انجام دهید: به خودتان تردید نداشته باشید و فراموش کنید "قرار بوده چه کسی باشید". ۱۰. بخندید، بخوانید و برقصید: همیشه سرد و خویشتن‌دار نباشید.
mahsa
هیچ چیز جذاب‌تر از اعتماد به نفس نیست
Elmira
کسی که تلاش می‌کند، کسی که اشتیاق را می‌شناسد، کسی که ایثار می‌کند و خود را وقف هدفی والا می‌سازد، "همان کسی است که در بهترین حالت طعم پیروزی را بیش از دیگران می‌چشد و در بدترین حالت و در صورت شکست، حداقل پردل و جرئت شکست می‌خورد ..."
Elmira

حجم

۳۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۵۳,۵۰۰
تومان