دانلود و خرید کتاب ایروبیک ذهن: ۷۵ روش حفظ سلامت ذهن باربارا بروس ترجمه زینب انوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایروبیک ذهن: ۷۵ روش حفظ سلامت ذهن اثر زینب انوری

کتاب ایروبیک ذهن: ۷۵ روش حفظ سلامت ذهن

انتشارات:کلیدر
امتیاز:
۳.۴از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ایروبیک ذهن: ۷۵ روش حفظ سلامت ذهن

من پزشک، متخصص فیزیولوژی و یا متخصص اعصاب نیستم. من یک مربی‌ام که به سالم و سرزنده نگهداشتن ذهنِ انسان در طول دوران عمر او علاقه دارم. بدیهی است که مغز می‌تواند عملکرد خود را با تغذیه و مراقبت صحیح تا سالیان دراز ادامه دهد. مغز واجد نوعی «عنصر انعطاف‌پذیری» است که در سرتاسر طول عمر آدمی به آن (مغز) اجازه‌ی رشد، تغییر و تکامل می‌دهد.

همه‌ی ما می‌دانیم که مغز دو نیم‌کره با عملکردهای مستقل دارد. با این حال، این دو نیمکره اطلاعات یکسان را در ظرف یک هزارم ثانیه با هم پردازش می‌کنند. وقتی شما صحبت می‌کنید نیم‌کره‌ی چپ، به فکر آماده کردن واژگان است، در حالیکه نیم‌کره‌ی راست، جمله می‌سازد. این دو نیم‌کره به بهترین شکل دوشادوش یکدیگر در حال فعالیت‌اند.

شما می‌توانید از این کتاب به عنوان مرجعی برای خودتان، پدر و مادر پیرتان، خویشاوندان و دوستانتان، کهنسالان، و هر کس که صلاح می‌دانید و با هر روشی که ابتکار و خلاّقیتتان اجازه می‌دهد، بهره ببرید.

نظرات کاربران

سعید جان
۱۳۹۷/۱۰/۲۴

باید هنگام تمرکز ذهن خیلی دقیق بود چون در همون لحظه کلی وسوسه و حواس پرتی میاد به سراغ آدم... مثلا خارش دماغ

ترابی
۱۳۹۷/۰۲/۰۲

کتاب روان و جالبی بود. بخاطر دسته بندی مطالبش خواندنش خیلی آسان و تاثیر گذار بود. از منظر جالبی به موضوعات نگاه کرده بود. برخی موضوعاتش واقعا جدید و کاربردیه. توصیه میکنم حتما بخونید چون پشیمون نمیشید از وقت گذاشتن

- بیشتر
عاطفه
۱۴۰۰/۱۱/۲۹

این کتاب به مقوله های مختلفی اشاره کرده که همه در نهایت موجب سلامت ذهن میشوند. مثلا در بخش ۲۷ و ۲۹ به موضوع بخشش و کمک به دیگران پرداخته و نقش این دو مقوله رو بر سلامت ذهن بازگو

- بیشتر
مامان هلنا
۱۳۹۵/۱۲/۱۲

واقعا کاربردیه.بعضی از دستور العمل هاش واقعا جذابه .ضرر نمی کنید توصیه میکنم حتما بخونید.

somayeh
۱۳۹۸/۰۷/۰۸

کتاب خیلی خوب و آموزنده ای بود حتما مطالعه ش رو توصیه میکنم.

amirs7
۱۳۹۵/۰۴/۲۲

jaleb bood.

shabnam
۱۳۹۴/۰۹/۱۹

کتاب خوبی بود بعضی از مواردش به دردم خورد

akram
۱۳۹۶/۰۶/۲۳

نکات خوبی داشت واقعا

nafas
۱۳۹۴/۰۶/۰۹

چرا کتابای دیگه رو.باز میکنه؟؟؟؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
نماز بخوانید و مکاشفه کنید. مادرم همیشه می‌گفت: «وقتی تو نماز می‌خوانی در خدا تغییری ایجاد نمی‌شود اما در تو چرا.» گفته‌ی او خیلی به‌جا و متناسب با این کتاب است.
سجاد
از خدا بصیرتی بخواهید که چراغ راهتان شود و به بهترین وجه مشکلات شخصی‌تان را حل کنید. از خدا نخواهید که «مشکلمان را حل کن!»، بلکه از خدا بخواهید که به شما کمک کند مشکلات خود را با امید و عاشقانه حل کنید.
Nani Gh
در همه‌ی تست‌های مربوط به پیری که تا به حال دیده‌ام، یکی از سؤالات این بوده که «از نخ دندان استفاده می‌کنید؟» ظاهراً این عمل ساده پیامد خیلی خوبی برای سلامتی انسان دارد. اگر لثه و دندانها را از بیماری‌ها به دور نگه دارید ریسک آسیب سیستم ایمنی بدن خود را پایین می‌آورید و این چیزی است که به سلامت مغز شما ارتباط دارد.
سجاد
بهترین هدیه‌ای که شما می‌توانید به فردی بدهید این است که به او گوش فرا دهید.
Narvan
یکی دیگر از تمرین‌ها که از یوگا قرض کرده‌ایم آن است که پاهای خود را به عرض شانه از هم باز کنید و محکم روی زمین بایستید. به آرامی وزن خود را روی پای چپ بیاندازید و دو دست خود را باز کنید. به یک نقطه‌ی نسبتاً دور در اتاق خیره شوید. وقتی تمرکز کردید، پای راست را بالا بیاورید، چنانکه مچ پای راست‌تان کنار زانوی چپ‌تان قرار گیرد. تعادل خود را روی یک پا نگه دارید. با ۲۰ ثانیه شروع کنید (سخت‌تر از آنست که فکرش را می‌کنید.) یک دقیقه این حالت را حفظ کنید و بعد روی پای راست‌تان بایستید و پای چپ‌تان را بالا ببرید. این تمرین اگر هر روز انجام شود، به تعادل فیزیکی بیشتری دست پیدا می‌کنید و به شما کمک خواهد کرد که به موازات بالاتر رفتن سن‌تان، زندگی‌تان را بهتر اداره کنید. هماهنگی و تعادل خود را در خلال انجام کارهای روزانه‌تان حفظ کنید و ادامه دهید. تعادل کافی به شما کمک می‌کند که به تعبیری «نیفتید» و می‌دانیم که افتادن هم یعنی دوستی اجباری با عصا و ویلچر!
arefe
شما نمی‌توانید ۲۴ ساعت در روز و هفت روزِ هفته را کار کنید و انتظار داشته باشید زیرک و هوشیار باشید و در همه حال تمرکز هم داشته باشید. این، حرف کتاب مقدس هم هست.
سجاد
سن شما در ذهن شما است (نمی‌گویم در درد و رنج شما). بعضی افراد را می‌شناسم که در ۳۵ سالگی «پیر» هستند و بعضی دیگر در ۷۰ سالگی «جوان». بخش اعظم این امر به ذهن شما مربوط است و این همان چیزی است که ما آن را نگرش می‌نامیم.
mohammad
به یاد داشته باشید که ذهن شما یک‌شبه شکل نگرفته است. عادتهای دیرینه‌ای دارید که باید تغییرشان دهید. به مزایای این تغییرات فکر کنید، لبخند بزنید و بدانید که در بلندمدت، به سود شماست.
vida
به این فکر کنید که جدول ضرب را چگونه یاد گرفتید؟ با تکرار. یا مسیر خانه تا محل کارتان را چگونه آموختید؟ با تکرار. وقتی شما نیاز دارید چیزی را به خاطر بسپارید آن را بیشتر و بیشتر تکرار کنید. به این ترتیب، هر زمانی که از آن اطلاعات خاص استفاده می‌کنید، مسیرهای عصبی قوی و قوی‌تر می‌شوند.
vida
سرعت به هیچ وجه به اندازه‌ی مداومت و پشتکار اهمیت ندارد. حکایت خرگوش و لاک‌پشت را به یاد دارید؟
mohammad

حجم

۳۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۳۲۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان