دانلود و خرید کتاب اخلاق اسلامی در قرآن و احادیث مجتبی انصاری‌مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق اسلامی در قرآن و احادیث اثر مجتبی انصاری‌مقدم

کتاب اخلاق اسلامی در قرآن و احادیث

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اخلاق اسلامی در قرآن و احادیث

مسائل اخلاقی در تمام زمان‌ها اهمیت زیادی داشته است.. اخلاق نیک و پسندیده می‌تواند انسان را به خداوند نزدیک کند و یا برعکس اخلاق ناپسند می‌تواند انسان از خداوند دور کند. تمام مشکلات بشری با مراجعه با قرآن و حدیث حل شدنی است، این کتاب سه فصل دارد و در این سه فصل سعی شده است بیشتر از آیات قرآن (حدود ۴۵۰ آیه) و احادیث (حدود ۴۵۰)مرتبط با اخلاق (فضایل و رذایل) استفاده شود.

نظرات کاربران

امیرحسین
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

هنوز کتاب رو خریداری نکردم ولی از آنجا احترام خاصی برای معصومین و احادیث ایشان قاعل هستم این کتاب رو به همه توصیه می کنم چرا که با مراجعه آن ها و عمل بهشون می توانم فضایل اخلاقی خودمون رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
امام صادق علیه السلام فرمودند: إنَّ اللّهَ جَعَلَ لِلمَرأةِ أن تَصبِرَ صَبرَ عَشرَةِ رِجالٍ؛ خداوند صبر و تحمّلِ ده مرد را به زن عطا کرده است.
سیّد جواد
تمام مشکلات بشری با مراجعه با قرآن و حدیث حل شدنی است
سیّد جواد
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اَحَبُّ الاَعْمالِ اِلَی اللّهِ الصَّلاةُ لِوَقْتِها، ثُمَّ بِرُّ الْوالِدَینِ، ثُمَّ الْجَهادُ فی سَبیلِ اللّه؛ دوست داشتنی‌ترین کارها نزد خداوند: نماز اوّل وقت، سپس نیکی به پدر و مادر و سپس جهاد در راه خداست.
ادریس
در زندگیمان سعی کنیم با قرآن انس بگیریم تا مورد لطف خداوند متعال قرار بگیریم.
سیّد جواد
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: النَّظَرُ فی ثَلاثَةِ أشیاءٍ عِبادَةٌ: النَّظَرُ فِی وَجهِ الوالِدَینِ و فِی المُصحَفِ و فِی البَحرِ؛ نگاه کردن به سه چیز عبادت است: به صورت پدر و مادر، به قرآن و به دریا.
ادریس
امام علی (ع) فرمودند: اَلصَّبرُ مِنَ الإیمانِ بِمَنزِلَةِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَدِ، فَمَن لاصَبرَ لَهُ لا إیمانَ لَهُ؛ صبر نسبت به ایمان، مانند سر است به پیکر، پس هر که صبر ندارد، ایمان ندارد.
سیّد جواد
نیکی به والدین، طولانی شدن عمر را در پی دارد، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مَن بَرَّ والِدَیهِ طُوبی لَهُ زادَ اللّهُ فی عُمرِهِ؛ خوشا به حال کسی که به پدر و مادرش نیکی کند، خداوند عمرش را زیاد می‌کند.
سیّد جواد
بعد از یکتا پرستس، احسان به والدین آمده است (بِالْوَالِدَینِ إِحْسَانًا). دستورهای این آیه همه در قالب نهی است، مگر نیکی به پدر و مادر که در قالب امر است، یعنی نه تنها نیازارید، بلکه احسان کنید.
سیّد جواد
در کنار توحید، احسان به والدین مطرح است (لَا تَعْبُدُونَ إِلَّا اللَّهَ وَ بِالْوَالِدَینِ إِحْسَانًا). تبعیض و گرایش به یکی از پدر و مادر، ممنوع است (بِالْوَالِدَینِ إِحْسَانًا).
سیّد جواد
پیامبر اکرم (ص) اهمیت اخلاق فرمودند: اِنّما بُعِثتَ لِاُتَمِّمَ مَکارِمَ الاَخلاقِ؛ من تنها برای تکمیل فضایل اخلاقی مبعوث شده‌ام.
سیّد جواد

حجم

۴۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

حجم

۴۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۳۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان