دانلود و خرید کتاب آشنایی با امام زمان (عج) عبدالحسین فخاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با امام زمان (عج) اثر عبدالحسین فخاری

کتاب آشنایی با امام زمان (عج)

انتشارات:انتشارات گوی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آشنایی با امام زمان (عج)

کتاب الکترونیکی آشنایی با امام زمان (عج) نوشتۀ عبدالحسین فخاری است و انتشارات گوی آن را منتشر کرده است. کتاب آشنایی با امام زمان (عج)، به معرفی مفهوم منجی و ظهور پرداخته و آن را از منظر شیعه بررسی کرده است.

درباره کتاب آشنایی با امام زمان (عج)

در آموزه‌های اسلامی بر ضرورت معرفت امام زمان (ع) تأکید زیادی شده و در روایاتی که شیعه و اهل سنت به شکل متواتر از پیامبر اعظم (ص) نقل کرده‌اند، نشناختن امام زمان برابر با مرگ در حال جاهلیت یا مرگ در حال کفر و نفاق و گمراهی دانسته شده است. اما با وجود این همه تأکید، پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص)، مسلمانان تکلیف خود در این زمینه را به خوبی ادا نکردند.

گروهی در تشخیص مصداق روایات معرفت امام زمان و تعیین امام زمان خود به خطا رفتند و این روایات را بر کسانی منطبق کردند که به هیچ روی شایستگی امامت مسلمانان را نداشتند و گروهی دیگر هم با وجود تشخیص درست مصداق این روایات و شناختن امامان واقعی زمان خود، نتوانستند چنان‌که شایسته است ویژگی‌های معنوی این امامان و جایگاه آنان در عالم تکوین و تشریع را بشناسند. بر این اساس، می‌توان گفت موضوع معرفت امام زمان، با وجود شهرت و مقبولیت ظاهری آن در میان مسلمانان، موضوعی است مهجور مانده که عموم مسلمانان و حتی شیعیان که خود را پیرو امامان معصوم (ع) می‌دانند، شناخت چندانی از ژرفا، گسترده و وجوه گوناگون آن ندارند.

با توجه به آنچه گفته شد، کتاب آشنایی با امام زمان (عج) به بررسی تفصیلی موضوع معرفت امام زمان پرداخته و برای آشنایی بیشتر با وجوه گوناگون این موضوع، مباحثی هم‌چون: ضرورت شناخت امام، ولادت امام، منجی در مکاتب بشری، مهدویت و شرق‌شناسان، مهدویت در آثار پیشینیان، برخی فضایل امام، فهوم انتظار، قیام پیش از ظهور، دوران رجعت، و دیگر مباحث در این کتاب بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب آشنایی با امام زمان (عج) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث دینی و مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب آشنایی با امام زمان (عج)

«حال سؤال این است که نشناختن کدام امام، برابر مرگ جاهلی است؟ و شناخت کدام امام ضروری است؟ آیا می‌‌شود گمان برد که مقصود پیامبر این است که شناحتن و پیروی کردن از هر کس که زمام امور جامعه را به‌دست گیرد، بر همه مسلمانان واجب و ضروری است و اگر کسی چنین رهبری را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است؟ بدون توجه به این‌که ممکن است چنین رهبری، ستمگر و به گقته قرآن‌کریم از امامانی که به آتش فرا می‌خوانند باشد؟!..»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۴٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان