دانلود و خرید کتاب اندیشه سیاسی، اجتماعی امام خمینی (ره)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه سیاسی، اجتماعی امام خمینی (ره) اثر غلامحسن مقیمی

کتاب اندیشه سیاسی، اجتماعی امام خمینی (ره)

معرفی کتاب اندیشه سیاسی، اجتماعی امام خمینی (ره)

«اندیشه سیاسی، اجتماعی امام خمینی (ره) » تألیف غلامحسن مقیمی (-۱۳۳۷) کتابی است در ۷ فصل که علاوه بر اشاراتی به زندگی و شخصیت امام خمینی (ره)، به طور گسترده به بیان مبانی کلامی، فلسفی، فقهی و اخلاقی اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی ایشان در زمینه سیاست دینی، ولایت فقیه و جامعه اسلامی پرداخته‌است. در پیشگفتار این کتاب که می‌تواند برای دانشجویان در تمام گرایش‌های رشته‌های علوم سیاسی ، اجتماعی و الهیات مفید باشد از زبان نویسنده می‌خوانیم: در حوزه اندیشه سیاسی امام خمینی، کارهای پژوهشی متعددی صورت گرفته است که هر یک در حد خود ارزش تقدیر و تشکر دارد؛ اما غالب این آثار یا تک‌موضوعی هستند و یا به‌علت تفصیل زیاد یا به اختصار بیش از حد برای دانشجویان و مدرسان اندیشه سیاسی امام خمینی، مفید نیست. بدین لحاظ این کتاب که حاصل چندین سال تدریس من است، درآمدی برای بررسی همه جانبه اندیشه سیاسی از یک طرف و قالب بندی آن در چهارده جلسه آموزشی است. بیان اهداف رفتاری در ابتدای هر درس به استادان محترم کمک می‌کند تا اهداف کلی کتاب را به‌طور جزئی در هر درس رصد کنند. طرح سؤال در انتهای هر درس، امکان ارزیابی مستمر را هم برای دانشجو فراهم می‌کند وهم به دغدغه‌ها ومسئله‌های اساسی هر درس را تأکید می‌کند؛ مضافاً اینکه، مدرسان گرامی می‌توانند به تناسب سطح علمی دانشجویان از سؤالات آخر هر درس برای تحقیق کلاسی استفاده کنند؛ همچنین همکاران محترم می‌توانند از کتاب‌هایی که برای مطالعه بیشتر در انتهای هر درس آمده است، دانشجویان گرامی را برای مطالعه عمیق‌تر و نیز تدوین مقاله تشویق کنند. مجموعه حاضر، به روش تحلیلی و توصیفی در افکار سیاسی امام خمینی تأمل می‌کند و برای استفاده دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاهی تدوین شده است؛ از این جهت، تلاش شده است تا مباحث مختلف را در اندیشه‌سیاسی امام خمینی مختصر، روان، آموزشی و در عین حال تخصصی و قریب به ذهن برای محافل علمی به سامان برساند.

نظرات کاربران

علی مطهری
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

به نظر بنده جایگاه یک نظریه سیاسی که بتواند جایگزین نظریات دیگر سیاسی که توانایی سعادت بشر را تامین کند ندارد همه نظریات به دنبال تحمیل عده قلیل به اکثریت ملتهاست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
امام‌خمینی بر اساس دیدگاه منظومه‌ای خود جامعه را همانند انسانی توصیف می‌کند که عناصر و اعضای جسمی و روحی متعدد دارد که باید با تربیت الهی، بین اجزا و عناصر آن تعادل ایجاد شود.
sorena

حجم

۵۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

حجم

۵۲۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان