دانلود رایگان کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم) محمدتقی فیاض‌بخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم) اثر محمدتقی فیاض‌بخش

کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم)

معرفی کتاب اسرار اربعین موسوی (ع)؛ ادب حضور (دفتر چهارم)

«ادب حضور» مجموعه‌ای پنج جلدی است که به آداب و مراقبات مهم‏ترین ‏ایّام سال در نزد اهل معنا می‏ پردازد؛ اوقاتی که در فرهنگ اهل بیت(ع)، فرصتی ویژه برای سیر و سلوک توحیدی معرفی شده ‏اند. این ایّام عبارتند از: سه ماه ارجمند رجب، شعبان و رمضان، اربعین موسوی (یعنی ماه ذی‏ قعده و دهه‏ اول ذی‏ حجّه) و ایام سوگواری حسینی(ع) در محرم و صفر. کتاب حاضر عصاره‏ دستورات اخلاقی و عبادی و همچنین معارف توحیدی پیرامون اربعین موسوی، بنا بر مکتب تربیتی علامه طباطبایی(ره)، است. ویژگی مهم این کتاب آنست که مؤلف، برخی ظرایف و لطایفی را گرد آورده اند که خود مستقیماً و سینه به سینه از محضر اساتید اخلاق و سیر و سلوک، به ویژه مرحوم آیت الله سعادت پرور دریافت نموده اند و لذا بسیاری مطالب آن در کتب مشابه ذکر نشده.

نظرات کاربران

چڪاوڪ
۱۳۹۸/۰۴/۱۷

بی‌شک، حضور در حریم امنِ الهی، ادب را خواهان است. در این کتاب با ظرافت بسیاری در عین خلاصه‌سازی مطالب، به شرح‌وبسطِ واژگان، اعمال و آداب پرداخته‌شده و جامعیت ویژه‌ای را در نوعِ خود دربرگرفته که به‌نظر می‌آید نه‌تنها در این

- بیشتر
فاطمه
۱۳۹۷/۰۶/۱۷

کتاب خوبیست. پیشنهاد میکنم مطالعه کنید

کاربر ۱۵۴۴۹۵۴بسیار عالی ممنون
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

بسیار عالی و قابل استفاده میباشد.

ماه بی‌ماه
۱۳۹۹/۰۴/۰۲

دانستن ظرایف اعمال در ایام خاص، نعمتی ست که جز با هم نشینی با بزرگان و راه رفتگان حاصل نمی شود؛ حضور در خدمت وجود کتبی علما در نوشته های ایشان، شبیه حضور در محضر آنهاست. ان شاالله که قدردانداین

- بیشتر
alireza brujerdi
۱۳۹۹/۰۴/۰۱

کتاب بسیار راه گشایی است. خداوند انشالله استاد فیاض بخش رو حفظ کنند.

السلام علیک یاقمربنی هاشم
۱۳۹۷/۰۵/۲۵

مفید👆☝

کاربر ۱۹۲۷۸۱۵
۱۳۹۹/۰۴/۰۳

عالی

محمدامین‌هاشمی
۱۳۹۹/۰۱/۰۶

عالی

سینا شکیبا
۱۳۹۷/۰۵/۰۸

در پناه خدا باشید چگونه می توان با نویسنده در ارتباط بود.دوست دارم که از نزدیک ایشان رو ملاقات کنم.نسخه چاپی رو از کجا می تونم تهیه کنم همچنین مجلات قبلی رو هم زحمتش بکشید و در این نرم افزار قرار

- بیشتر
کاربر ۷۰۶۷۴۰۸
۱۴۰۲/۰۶/۳۰

عالی بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۰۳)
به من فرمود پیر راه بینی مسیح آسا دمی خلوت گزینی که از جهل چهل سالت رهاند اگر با دل نشینی، اربعینی
چڪاوڪ
صمت و جوع و سهر و عزلت و ذکری به دوام ناتمامان جهان را کند این پنج تمام
مادربزرگ علی💝
«پس هر کس امید دارد به لقای پروردگارش مشرف شود، باید عمل شایسته انجام دهد و هیچ کس را در عبادت پروردگارش شریک نسازد.»
مادربزرگ علی💝
بیان خداوند چنین ادامه می‌یابد: «چگونه است که انسان‌ها عزم جدی در رسیدن به محبوب‌های مادی خود دارند و هنگامی‌که با آنان ملاقات می‌کنند، همه چیز را فراموش می‌نمایند و همهٔ ذکر و فکر آنان کسب رضای او است؟! در میان بندگان من نیز کسانی هستند که صادقانه مرا دوست دارند و من نیز آنان را دوست می‌دارم و مشتاق دیدار منند و من نیز چنانم و اگر تو هم راه آنان را در پیش گیری، با تو نیز چنان خواهم بود.»
فاطمه
امام صادق (ع) خطاب به عنوان بصری عمل کند که در همین رابطه فرمودند: یعنی اگر کسی به تو گفت: اگر یک کلمه بگویی ده کلمه جوابت را می‌دهم، تو به او بگو: اگر ده تا هم بگویی حتی یک کلمه جواب نخواهی شنید. همچنین در رفتار و سلوک اجتماعی سعی کنیم متواضع باشیم.
زینب
بالاترین امر به معروف و نهی از منکر، امر و نهی به خود است؛ که تا نفس اصلاح نشود، نمی‌تواند دیگران را اصلاح کند: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر شما باد رعایت نفس خودتان؛ چه آنان که گمراه شده‌اند گمراهی‌شان به شما ضرر نمی‌رساند، اگر شما خود راه را از دست ندهید. بازگشت همهٔ شما به خداست و پس از آن آگاهتان می‌کند به آنچه عمل می‌کردید.»
فاطمه
تو مپندار که مجنون سَرِ خود مجنون شد از سمک تا به سماکش کشش لیلی برد
فاطمه
بنا بر روایات، ذی‌القعده همان ماهی است که در آن خداوند حضرت یونس (ع) را بعد از چهل روز زاری و ناله و گفتن ذکر یونسیه، از شکم ماهی بیرون آورد: (لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ) «خدایی جز تو نیست؛ تسبیح تو گویم که من از ستمگران بودم.»
فاطمه خسروپور
البته در روزگار فعلی، به دلیل شرایط خاصی که به وجود آمده، برخی گناهان برای عموم بیشتر مبتلابه است و بهتر است در این ایام بر آن‌ها مراقبهٔ بیشتری شود؛ اموری از قبیل عصبانیت و یا بدخلقی در اثر خستگی و یا هرزه‌گردی چشم و گوش و خصوصاً وقت‌کشی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی که خواندن و دیدن مطالب آن‌ها سودی برای انسان ندارد و یا گناهان دیگری که در این زمان ابتلاء بیشتری برای جوانان ایجاد کرده.
فاطمه
خداوند در ادامه می‌فرماید: «ای زمینیان، آنچه مانع دیدار می‌شود، غرور و فریب محبت‌های دروغین زخارف دنیا است. عزم و ارادهٔ جدی بر انس و مصاحبت با من داشته باشید؛ تا ببینید چگونه با شما انس می‌گیرم و همه جا با شما خواهم بود.»
فاطمه

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

حجم

۷۸٫۸ کیلوبایت

قیمت:
رایگان