دانلود رایگان کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول) محمدتقی فیاض‌بخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول) اثر محمدتقی فیاض‌بخش

کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول)

معرفی کتاب اسرار ماه رجب؛ ادب حضور (دفتر اول)

«ادب حضور (دفتر اوّل)» اسرار ماه رجب و مراقبات و مناسک آن همراه با آداب اعتکاف، اثری از استاد محمدتقی فیاض‌بخش است. این کتاب در بیان ارجمندی و حرمت ماه رجب و درک این ماه عزیز و اعمال و دستورات عبادی و دینی و مراقبات اخلاقی مربوط به ماه رجب است: «لیلة الرغائب: بر اساس روایات ما، ممتازترین شب‌ها در همهٔ سال، سه شب است که همگی در این ماه‌های سه‌گانه واقع شده: اولی شب جمعهٔ اول ماه رجب است به نام «لیلة‌الرغائب»، دوم شب نیمهٔ شعبان که نامش «لیلة‌البرات» است و دیگر شب های قدر در ماه مبارک رمضان که «لیلة‌القدر» است. رغائب جمع «رغیبة» است و رغیبة به معنای عطای کثیر است؛ یعنی در چنین شبی، درهای رحمت الهی بی‌حساب باز است. ترکیب «لیلة الرغائب» اضافهٔ موصوف به صفت خود است، بدین ترتیب لیلةالرغائب یعنی «اللیلة التی فیها الرغائب» یعنی شبی که در آن عطایای الهی کثیر است، سپس موصوف به صفتش اضافه شد و «لیلة الرغائب» گردید. صاحب مراقبات، جمال السالکین، مرحوم میرزا جواد آقا ملکی تبریزی مطلبی به این مضمون می‌فرماید که ماه رجب اول ورود به میهمانی الهی است و تو ببین در این ضیافت الهی با کدامین لباس و زیور بر مولای خود وارد می‌شوی. تلطیف عمل مهم‌تر از تکثیر در عمل است؛ لذا در اولین شب جمعهٔ ماه رجب که شب عطای خاصّ الهی است، اولین دعایمان مغفرت و طلب استعداد ورود به ضیافت خاص الخاص پروردگار باشد؛ تا در همان شب جمعهٔ اول پاک شویم و اجازهٔ ورود به سرای محبوب را در همهٔ ضیافت سه‌ماهه داشته باشیم. در حالی که در ماه رمضان این طور نیست، شب قدر آن در آخر ماه است که این حساب دیگری دارد. دربارهٔ اعمال مخصوص این شب، به آنچه در مفاتیح الجنان آمده اکتفا می‌کنیم.»

نظرات کاربران

قافله
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

از طاقچه بسیار تشکر بابت این کتاب بسیار خوب . بالاخص در این ماه خوب . به این میگن اقدام به هنگام. اجرکم عندالله

𝐑𝐄𝐙𝐀
۱۳۹۷/۰۷/۰۳

چه عجب یه کتاب رایگان خوب هم گذاشتین

fatima
۱۳۹۸/۱۲/۰۷

مختصر اما خیلی مفید و عالی. یادداشت برداری کردم. اجرتون با خدای مهربان رجب .

mohaddese
۱۳۹۸/۱۲/۰۶

فوق العاده مفید التماس دعا🙏

محمد شریعتی
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

کتابی عالی با محتوایی فوق‌العاده... مطالب، بسیار مفید و کاربردی و مورد نیاز هستند، ان‌شاءالله بتونیم استفاده صحیح ببریم... ‌ دست از مسِ وجود، چو مردانِ ره بشوی تا کیمیای عشق بیابی و زر شوی

ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۷/۱۲/۲۳

آفرین به این موسسه فرهنگی هنری امشب، للیلة‌الرغائب، توفیق داشتم این کتاب رو تموم کنم خیلی استفاده کردم خدا اجرشون بده...

Emad Jamshidi
۱۳۹۸/۰۱/۰۲

یکی از فوق العاده ترین کتاب هایی که خوندم بود! بعضی از کتاب ها رو نباید خوند،بلکه جرعه جرعه باید نوشید...و این کتاب یکی از اون‌هاست.

نصراللهی
۱۳۹۷/۱۲/۲۰

فوق العاده بود.خدا خیرتان دهد.

سید
۱۳۹۷/۱۲/۲۸

با سلام . این کتاب شریف فوق العاده است برای کسانی که دنبال حقیقت و استفاده حقیقی از این ایام مبارک هستند و قصد تقرب به درگاه خداوند متعال را دارند حتما توصیه می شود مطالعه کنند و این فرهنگ

- بیشتر
۷۴۷۵
۱۳۹۹/۱۱/۲۳

خیلی عالی بود حیف دانلود نشد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۲۷)
...پس هر کس مرا در این ماه بخواند، اجابتش می‌کنم و هرکس از من چیزی طلب کند، به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌نمایم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هرکس بدان چنگ زند به من می‌رسد.
اِیْ اِچْ|
در ماه رجب رحمت الهی با شدّت و وسعت بر امّت اسلام نازل می‌شود
آلوین (هاجیك) ツ
«أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی»، خداوند در این تعبیر چنان خود را تنزّل می‌دهد که انسان شرمنده می‌شود؛
زهرا سادات
اوّلین و مهم‌ترین دستور در این ماه، «مراقبه» بر گناهان است؛
زهرا سادات
«...پس هر کس مرا در این ماه بخواند، اجابتش می‌کنم و هرکس از من چیزی طلب کند، به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌نمایم و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هرکس بدان چنگ زند به من می‌رسد.» (اقبال‌الاعمال، ص ۶۲۸.)
فاطیما
جنگ با پروردگار یعنی شکستن عهد بندگی پروردگار و پیروی از هوای نفس و اطاعت از دشمن انسان و پروردگار؛ یعنی «شیطان رجیم»: «ای بنی‌آدم، آیا من از شما پیمان نگرفتم که شیطان را نپرستید؟! که او دشمن آشکار شماست؟! و مرا بپرستید که تنها این راه صراط مستقیم است؟» دوستی با شیطان و عصیان الهی به معنای اعلان جنگ و دشمنی با پروردگار است.
هر کس در این ماه از من چیزی بخواهد، به او می‌دهم؛ حتّی اگر خود من را بخواهد به او می‌دهم
Z Pourmandi
«خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را منصوب فرموده که به او «داعی» (به معنای دعوت‌کننده) گویند. چون ماه رجب فرا رسد، آن فرشته از آغاز شب تا صبح ندا سر می‌دهد: خوشا به حال ذاکران و یادآوران خدا، خوشا به حال مطیعان. و خداوند تعالی می‌فرماید: من هم‌نشین کسی هستم که هم‌نشین من است، من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشندهٔ کسی هستم که تقاضای بخشش کند. این ماه، ماه من و بنده، بندهٔ من، و رحمت، رحمت من است. پس هر کس مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم، و هرکس از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌نمایم. و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هرکس بدان چنگ زند به من می رسد.»
امیررضا
بهترین و اوّلین و اصلی‌ترین دستور سلوکی در ایام ماه رجب، اصلاح امر نماز است.
fatima
بنا بر روایت منقول از رسول خدا (ص)، شب‌های ماه رجب امتیاز خاصّی نسبت به سایر اوقات آن دارد؛ چراکه خداوند از سرآغاز شب تا به صبح، ملکی به نام «داعی» را در آسمان هفتم قرار می‌دهد که ندا می‌دهد: «خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را منصوب فرموده که به او «داعی» (به معنای دعوت‌کننده) گویند. چون ماه رجب فرا رسد، آن فرشته از آغاز شب تا صبح ندا سر می‌دهد: خوشا به حال ذاکران و یادآوران خدا، خوشا به حال مطیعان. و خداوند تعالی می‌فرماید: من هم‌نشین کسی هستم که هم‌نشین من است، من مطیع کسی هستم که مطیع من است، من بخشندهٔ کسی هستم که تقاضای بخشش کند. این ماه، ماه من و بنده، بندهٔ من، و رحمت، رحمت من است. پس هر کس مرا در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم، و هرکس از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هر کس از من طلب هدایت کند، او را هدایت می‌نمایم. و این ماه را ریسمانی بین خود و بندگانم قرار دادم، پس هرکس بدان چنگ زند به من می رسد
وحید

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

حجم

۷۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۰۹ صفحه

قیمت:
رایگان