دانلود و خرید کتاب هنر و رسانه علیرضا پناهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر و رسانه اثر علیرضا پناهیان

کتاب هنر و رسانه

انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر و رسانه

«هنر و رسانه» تحلیلی بر نگاه امام (ره) به هنر و رسانه به قلم علیرضا پناهیان است.

نظرات کاربران

goddess
۱۳۹۸/۰۲/۱۹

اگر هنرمند هستید یا دوستدار هنر، این کتاب خلاصه و مفید رومطالعه کنید حتما

سید علی
۱۳۹۸/۰۲/۱۲

اگر به رسانه و چالش های صدا و سیما علاقه دارید، جزوه ی مختصر و مفیدیه

مادر
۱۳۹۸/۰۱/۰۹

نمی‌دونم این کتاب به صورت تمام و کمال صحبت های امام خمینی ره رو جمع آوری کرده یا نه، چون به چند نقل قول کفایت کرده.اما با توجه به مختصر بودن کتاب ، چهار پنج نکته قابل تأمل گفته شده

- بیشتر
سجاد
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

اگه پیگیر فضای هنر و رسانه هستید حتماً باید این کتابو حداقل یک بار خونده باشید

مليكه
۱۳۹۷/۰۵/۰۷

با تشکر از استاد محترم

سرباز جهاد تبیین
۱۴۰۱/۰۳/۰۹

ای کاش بچه مذهبی ها بیشتر در زمینه هنر و رسانه ، ورود می کردن

Zahra.H
۱۴۰۰/۰۷/۲۹

از بعد متفاوتی هنر و رسانه مورد توجه قرار می گیرد.

Matin
۱۳۹۹/۱۰/۲۹

کتاب خیلی خوبی بود، هنرمندها و هنردوست‌ها حتما بخوانند

mohammadhossein1185
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

محتوا خیلی خوبه ولی فونت هاش تنوع نداره... خط هاش هم مرتب نیست،بخاطر همین انسان رو زده میکنه... جزوه های آقای پناهیان که رایگان هستن،ترتیب،فونت و سرتیتر هاش خیلی بهتر از این کتاب خورده...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
اگر کسی را بی‌دلیل برای خودمان بزرگ کنیم، راه تفکر خود را بسته‌ایم.
f_altaha
امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند: «إِجتِنابُ السَّیئاتِ أولی مِن إِکتِسابِ الحَسَناتِ، خطا نکردن، از کار خوب کردن مهم‌تر است».
f_altaha
در آن مجلس رو به امام صادق (ع) کرد و گفت: چرا وقتی دوستان شما در جلسه‌ای می‌نشینند، نمی‌توانند عقیده‌شان را مخفی کنند، و در همان جلسهٔ اول زود ولایت‌شان را لو می‌دهند؟ امام هم نه گذاشت و نه برداشت، جواب را گذاشت در کاسهٔ آن ملعون و فرمود: «لِحَلَاوَة الْإِیمَانِ فِی صُدُورِهِمْ» به خاطر شدت شیرینی ایمان در سینه‌هایشان است. نمی‌توانند خودشان را نگه دارند.
f_altaha
اگر رسانه بخواهد منویات امام (ره) و مقام معظم رهبری را پیاده کند، باید مدیرانی داشته باشد که لااقل از چهار آگاهی اساسی برخوردار باشند. اولاً در حد اطمینان برانگیزی، اسلام‌شناس باشند. مثلاً از بُن دندان خط فکری امام (ره) را درک کرده باشند. و منویات مقام معظم رهبری را عمیقاً بفهمند. ثانیاً انسان‌شناس باشند؛ اعم از فردی و اجتماعی. باید مخاطب رسانه را بشناسند. عالمانه از جامعه و انسان مخاطب خبر داشته باشند. ثالثاً رسانه‌شناس باشند، و کارکردهای رسانه را بشناسند. البته نه آن‌گونه که غربی‌ها برای ما دیکته کرده‌اند، بلکه شناختی عمیق از کارکردهای رسانه بر مبنای شرایط، مقتضیات و نیازهای امروز جامعه. رابعاً هنرشناس و یا هنرمند باشند، و حتماً هنرمندان را هم بشناسند.
miiimkaaaf
اگر امروز در جهان می‌توانند مسلمانان را تروریست معرفی کنند، چون ما رزمنده‌ها و فرهنگ جهاد جاری در دفاع مقدس را به جهانیان عرضه نکرده‌ایم؛ عُرضهٔ این‌کار را نداشتیم. آینده روشن خواهد کرد که تاریخ، هنرمندان این عصر را چگونه محاکمه خواهد کرد.
جواد
«هنر در عرفان اسلامی، ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخکامی گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است.»
محمدرضا میرباقری
و ما که می‌گوییم اسلام را ما می‌خواهیم صادر کنیم، معنایش این نیست که ما سوار طیاره بشویم و بریزیم به ممالک دیگر. یک همچو چیزی نه ما گفتیم و نه ما می‌توانیم. اما آنکه ما می‌توانیم این است که به وسیله دستگاه‌هایی که داریم، به وسیله همین صداوسیما، به وسیله مطبوعات، به وسیله گروه‌هایی که در خارج می‌روند، اسلام را آن طوری که هست معرفی کنیم. اگر آن طوری که هست معرفی بشود، مورد قبول همه خواهد شد. بشر به فطرتش [که] یک فطرت سالم است، اگر یک چیزی را القا بکنند، روی فطرت سالم خودش قبول می‌کند و قدرتمندها از همین معنا می‌ترسند.
محمدرضا میرباقری
هر انسان عاقلی، یکی از کارهای بسیار مهمی که باید انجام دهد، تشخیص «الأهمّ فالأهمّ» است، و اِلا مهمّات را همه تشخیص می‌دهند
|قافیه باران|
مرحوم شاه‌آبادی فرموده بودند: «روح‌الله، واقعاً روح‌الله است. نشد یک روز ببینم که ایشان بعد از بسم‌الله در درس حاضر باشد. همیشه پیش از آن که بسم‌الله را بگویم حاضر بوده است.» و همچنین می‌فرمودند: «من شاگردی دارم به نام آقا روح‌الله که اگر به او تنها چند دقیقه درس بدهم، نمی‌گوید کم است، و اگر چند ساعت هم درس بدهم، نمی‌گوید کافی است.»
نیکی مقیمی
«تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهندهٔ اسلام ناب محمدی ـ صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ـ، اسلام ائمهٔ هدی ـ‌علیهم‌السلام‌ـ، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه‌خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد.»
Sajede Moghadam

حجم

۷۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۷۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان