دانلود و خرید کتاب شکوه امر خدا علیرضا پناهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شکوه امر خدا اثر علیرضا پناهیان

کتاب شکوه امر خدا

انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۹از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شکوه امر خدا

«شکوه امر خدا» نوشته علیرضا پناهیان دو بخش اصلی دارد:

۱. «اقامت در خانهٔ خدا» یادداشتی برای معتکفین است که دربرگیرندهٔ نکاتی برای بهره‌برداری بهتر از فرصت‌های معنوی اعتکاف است. در این متن نویسنده توانسته از زوایای گوناگون به اعتکاف نگاه کند و تعاریف مختلف را در مورد اعتکاف ارائه دهد. این تعاریف اعتکاف از زوایای مختلف، می‌تواند آغازی برای اندیشیدن دربارهٔ این عبادت ویژه باشد و تفکر انسان را در مورد این عبادت برجسته برانگیزاند.

۲. «شکوه امر خدا»، درصدد است تا با نگاهی تربیتی و اخلاقی، به سؤال «چرا خدا امر می‌کند؟» پاسخ داده و در ضمن این پاسخ، برخی از مفاهیم عمیق تربیتی دین اسلام را به زبانی ساده توضیح دهد. اثر ارزشمند این بخش از کتاب، تصویر لذت‌بخش، باشکوه و دلنشینی است که از مفهوم «امر خدا» در خاطرهٔ خواننده باقی می‌ماند و ناخودآگاه اثر خود را در رشد معنوی او به‌جای می‌گذارد.

نظرات کاربران

s.latifi
۱۳۹۷/۰۴/۲۳

کلا همه کتاب های استاد پناهیان عالیه!

mohammad.zhale
۱۳۹۹/۰۱/۱۶

خیلی شیوا و جذاب

سپهر
۱۳۹۹/۰۷/۲۳

قطعا به بچه مسجدی ها و بچه هیئتی ها توصیه میکنم بخونید.

Zeinab
۱۳۹۹/۰۵/۱۴

با تشکر از استاد پناهیان... طبق معمول سخنان ایشون کاملا روان ، گویا ، قابل فهم و ساده در عین حال سرشار از مفاهیم مهم و عمیق. که برای جا افتادن درست ارتباط بنده و خداوند بیان کردند. ممنونم 💙

کاربر X
۱۳۹۹/۰۲/۳۰

خیلی قشنگه البته از صحبت های استاد پناهیان کمتر ازین نمیشه انتظار داشت😍

جاودان
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

پناهیان سلطان منبر

صالحین
۱۳۹۹/۰۶/۱۸

خدایا فقط می خواهم تو را بپرستم. خدایا من عبد توام و لاغیر

°moonbook°
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

آقای پناهیان، طلبه روانشناس زبده ای هستند که مباحث مؤثر و کاربردی ای را مورد بحث قرارمی دهند. مثال هایی که برای تفهیم موضوعات بکارمیبرند بسیار قابل فهم و راحت اند. توصیه میکنم این کتاب را بعد از «رابطه عبد و مولا»

- بیشتر
کاربر ۶۰۶۴۰۴
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

خیلی حس عالی ای به آدم میده البته کل کتاب های استاد اینطور اند

گل نرگس
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

مثل همیشه عالی خدا حافظت باشه حاج آقا پناهیان🌹 من عاشق‌ سخنرانیاشونم‌

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
امام صادق (ع): «مَن حَسُنَت نِیَّتُهُ زِیدَ فی عُمرِهِ؛ هرکس خوش‌نیت شود، عمرش زیاد شود.»
چڪاوڪ
چقدر زیباست این کلمهٔ «بندگی». چقدر زیباست آن لحظه‌ای که خدا انسان را به «بند» می‌کشد.
کاربر ۹۹۳۰۲۵
چقدر زیباست آن لحظه‌ای که خدا انسان را به «بند» می‌کشد.
چڪاوڪ
بعضی‌ها خیال می‌کنند لطف کرده‌اند به خدا که به عبادت او می‌پردازند، و گاهی سری به او می‌زنند. انگار دارند به خدا مهربانی می‌کنند. خدا را کوچک می‌کنند؛ در حدّ یک محبوب زیردست یا در حدّ وسیلهٔ نقلیه‌ای که می‌توانند با آن به مقصد برسند. و نعوذ بالله می‌خواهند خدا مثل یک ماشین زیر پایشان باشد. و آن قدر خودپرست هستند که خدا را هم فقط با اذن خودشان پرستش می‌کنند. نه؛ بیاییم خدا را به امر او پرستش کنیم! شما ببینید چقدر این نگاه ریشهٔ معصیت را می‌سوزاند. ریشهٔ معصیت را می‌سوزاند که هیچ، نهال سر به فلک کشیدهٔ پاکی و نفس تزکیه شده را نیز در وجود انسان آب می‌دهد و ریشه‌دارتر می‌کند. نبودن «من»، ریشهٔ نهال اصلاح نفس را در وجود انسان عمیق می‌کند.
سپهر
فرهنگ اعتکاف این است که بگویی: این قیمتی ندارد که «من» چون میل دارم، کار خوبی را انجام دهم. قیمتی‌تر آن است که اساساً «من» و میل «من» وجود نداشته باشد، بلکه تنها خدا و امر خدا باشد که مرا به کار خوب وادار می‌کند.
علیرضا گلرنگیان
رسول خدا (ص): «اگر مردی با چاقوی تیزی به مردی حمله کند، برای او بهتر است از اینکه در مقابل صورتش از او تعریف کند؛ لَو مَشی رجُلٌ إلی رجُلٍ بسِکینٍ مُرهَفٍ کانَ خَیرا لَهُ مِن أن یثنی علَیهِ فی وَجهِهِ»(میزان‌الحکمه، حدیث ۱۸۶۷۹) و همچنین: «هرگاه در مقابل روی برادرت از او تعریف کنی، مانند این است که تیغ بر گلویش کشیده باشی؛ إذا مَدَحتَ أخاک فی وَجهِهِ فکأنّما أمرَرتَ علی حَلقِهِ المُوسی»(همان، حدیث ۱۸۶۸۰)
سپهر
«ای شیعیان ما! قبل از ظهور خود را آماده کنید، تهذیب نفس کنید، به قدر کافی خود را مهیّا بفرمایید، چرا که وقتی امر ظهور رخ داد، امتحان‌های هولناکی در جا پدید خواهد آمد که دیگر آن موقع فرصت خودسازی ندارید؛ باید قبل از آن خود را ساخته باشید.»
سپهر
امیرالمؤمنین (ع) دو نوع اتهام داشت؛ یک: وقتی امر و اقدام می‌کرد، متهم می‌شد به قدرت‌طلبی. دو: وقتی امر نمی‌کرد و منتظر می‌ماند جامعه رشد کند تا توان اجرا پیدا کند، متهم می‌شد به عافیت‌طلبی. هر دوی این اتهامات را در زمان خود امیرالمؤمنین (ع) صریحاً به ایشان گفته‌اند
سپهر
چقدر زیباست این کلمهٔ «بندگی». چقدر زیباست آن لحظه‌ای که خدا انسان را به «بند» می‌کشد.
کاربر ۹۹۳۰۲۵
روزی ما در مقابل معبود خواهیم ایستاد. و به ملاقات او خواهیم شتافت. آنجا می‌فهمیم که همهٔ آنچه همیشه می‌خواسته‌ایم خود خداست. و آنجا می‌فهمیم که تمام عمر باید به یاد این لحظه می‌زیسته‌ایم و برای این لحظه ظرفیت پیدا می‌کرده‌ایم. چرا که آنجا هر کسی را به‌قدر ظرفیتش از جرعهٔ وصال می‌چشانند و سرمست می‌کنند. ولی آنجا دیگر تأسف خوردن دیر خواهد بود. باید از قبل و سر سجادهٔ هر نماز، تمرین ملاقات می‌کردیم و توجه به دیدار می‌داشتیم.
.

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان