دانلود و خرید کتاب آدولف هیتلر (جلد اول و دوم) ایان کرشاو ترجمه محسن عسکری‌جهقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدولف هیتلر (جلد اول و دوم) اثر محسن عسکری‌جهقی

کتاب آدولف هیتلر (جلد اول و دوم)

نویسنده:ایان کرشاو
انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۶از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آدولف هیتلر (جلد اول و دوم)

کتاب آدولف هیتلر در دو جلد دوران سرمستی و دوران ویرانگری نوشته ایان کرشاو اثری پژوهشی درباره آدولف هیتلر و زندگی او است. در این کتاب هر دوجلد اول و دوم را با هم می‌خوانید.

درباره کتاب آدولف هیتلر  (جلد اول و دوم)

کتاب آدولف هیتلر که نتیجه سال‌ها پژوهش گسترده‌ کرشاو، در اسنادو مدارکی تازه است، از بررسی تاریخ خانوادگی آدولف هیتلر، قبل از تولدش شروع می‌شود و تا چگونگی تاثیر شرایط اجتماعی و سیاسی، برظهور هیتلر ادامه دارد.

این کتاب از آن جهت با دیگر زندگی‌نامه‌های نوشته شده درباره رهبر آلمان نازی متفاوت است که تلاش می‌کند جنبه‌های شخصی شکل‌گیری دوره بسیار مهمی از تاریخ بشر را به ابعاد غیر شخصی آن پیوند بزند و به این پرسش‌ها پاسخ دهد که ظهور پدیده‌ای مثل هیتلر چگونه میسر شد و او چگونه توانست دایره قدرت خود را تا آن حد گسترش دهد که به یگانه قدرت مطلق آلمان تبدیل شود و آن‌چنان تمام رهبران نظامی و ارتشبدان آلمانی را زیر سلطه خود بکشد که بی‌چون و چرا از دستورات کسی اطاعت کنند که تا چندی قبل از آن، سرجوخه‌ای بیش نبود

چگونه ممکن است مغزهای متفکر و نخبگان تمامی قشرها و گروه‌های اجتماعی یک‌باره زمام اختیار خود را به طور مطلق در دست مردی بگذارند که به غیر از ایجاد هیجان برای توده __ که الحق و والانصاف در آن خبره بود __ هنر و استعداد دیگری نداشت؟

بنابراین هدف نهایی کتاب، واکاوی و بررسی عوامل سیاسی و اجتماعی جامعه آلمان است تا بتواند آن را به ابعاد شخصیتی مردی پیوند بزند که در شکل‌گیری و گسترش قدرت حزب نازی سهم قابل توجهی داشت و توانست سرنوشت میلیون‌ها انسان را رقم بزند.

ایان کرشاو در بخشی از مقدمه کتابش درباره ضرورت مطالعه زمینه‌های سیاسی و اجتماعی ظهور دیکتاتوری هیتلر می‌گوید:

«هیتلر و دولت نازی برای جامعه و مردم آلمان و البته برای میلیون‌ها انسانی که قربانی این حزب شدند، کابوسی ابدی است که ضربهٔ روحی وحشتناکی را برای همیشه بر روح و روان آن‌ها وارد کرد. اما آنچه از هیتلر به جا ماند و ماترک او، متعلق به همه ماست. بخشی از میراث هیتلر تعهدی ابدی برای بشریت ایجاد کرده است تا همواره شرایطی که ظهور هیتلر را ممکن کرد، مدنظر داشته باشد. تنها از رهگذر تاریخ است که می‌توانیم درس‌هایی برای آینده بیاموزیم و از این منظر، هیچ دوره‌ای از تاریخ مهم‌تر از عصری نیست که هیتلر در آن به قدرت رسید.»

خواندن کتاب  آدولف هیتلر (جلد اول و دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به تاریخ جهان، سیاست و زندگی شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخی علاقه دارید، خواندن کتاب آدولف هیتلر را فراموش نکنید.

 درباره ایان کرشاو

ایان کرشاو نویسنده و مورخ بریتانیایی و زاده ۲۹ آوریل ۱۹۴۳ است. او متخصص تاریخ اجتماعی آلمان است و تمرکز مطالعاتش بر آلمان قرن بیستم است. او را به عنوان یکی از بزرگترین تاریخ‌نگاران در زمینه آلمان نازی و هیتلر می‌شناسند. کرشاو همچنین به عنوان مشاور در زمینه تاریخ، با بسیاری از مستندسازان همکاری کرده است. او برنده جوایزی مانند نشان افتخار شایستگی از جمهوری فدرال آلمان نیز بوده است.

بخشی از کتاب آدولف هیتلر (جلد اول و دوم)

نیمه‌های روز هشتم دسامبر، نامه اشتراسر در هتل کایزرهوف برلین به دست هیتلر رسید. این نامه اینگونه تفسیر شد که اشتراسر مواضع بسیار ضعیفی دارد و چون غرورش جریحهدار شده است، نمی‌تواند اختلافات بنیادینی را که باعث جدایی او از هیتلر شده است به خوبی درک کند. این نامه در حقیقت ادامهٔ حلقهٔ شکستی بود که شکل گرفته بود. البته برنارد روست که در جلسه با اشتراسر حضور داشت از قبل هیتلر را خبردار کرده بود که منتظر دریافت چنین نامه‌ای باشد. هیتلر بلافاصله همان گروهی را که اشتراسر ملاقات کرده بود، برای جلسه‌ای فوری در ظهر همان روز به هتل کایزرهوف فرا خواند. این گروه مأیوس و محزون در آپارتمان هیتلر سرافکنده ایستاده بودند تا به سخنان هیتلر گوش کنند که با آشفتگی سعی می‌کرد یک به یک دلایل استعفای اشتراسر را پاسخ بدهد. رابرت لی که خلاصهٔ مذاکرات با اشتراسر را تهیه کرده بود، آن را در اختیار هیتلر گذاشت؛ هیتلر نکته به نکته به آن پاسخ گفت. هیتلر گفت: «حضور در دولت پاپن ابتکار عمل را به دست دشمنان حزب نازی خواهد داد، زیرا پس از مدتی به علت اختلافهای عمیقی که با سیاست‌های پاپن دارد، مجبور می‌شد از سمت خود استعفا کند.» 

تأثیری که این استعفا بر افکار عمومی می‌گذاشت آن بود که هیتلر ظرفیت اداره کردن دولت را ندارد؛ این همان چیزی بود که دشمنان قسم‌خوردهٔ وی سالها بر طبل آن می‌کوبند و رأیدهندگان را از حزب نازی رویگردان می‌کنند. در آن صورت جنبش حزب نازی به شدت شکست می‌خورد. راه غیرقانونی برای کسب قدرت از این نیز خطرناک‌تر است. هیتلر با درس گرفتن از کودتای سال ۱۹۲۳ گفت که معنی این کار فرستادن مردان این کشور جلوی گلوله و فشنگ ارتش و نیروهای پلیس است. هیتلر برای نادیده گرفتن و خراب کردن اشتراسر، ریاکارانه مدعی شد در این مدت با هر کسی که لازم بود، تنها برای یک هدف ویژه مذاکره کرده است و بنا بر شرایط ویژه، تقسیم وظایف انجام شد. این فرصت برای همه تا آن‌جا که امکان آن وجود داشت، فراهم بود؛ اشتراسر هم یکی از مذاکرهکنندگان بود. هیتلر در پایان، اشتراسر را برای جدایی از حزب به شدت سرزنش کرد.

نظرات کاربران

مهدی بهرامی
۱۳۹۹/۰۳/۱۲

من کتاب رو نخوندم. ولی واقعا دوست دارم بخونم. اما چطور 45000 تومان بدم. یا تخفیف بذارید یا جزو طاقچه بی نهایت کنید از مزیت هایگ اصلی کتاب دیجیتال ارزان تر بودنشه و واقعا فکر نکنم وسی پیدا بشه که 45000ت

- بیشتر
aqajavadi
۱۳۹۸/۰۳/۱۷

الان ۴۵هزار تومن نسخه الکترونیکیه؟؟ انصاف داشته باشید خب

یوهانس اشمیت
۱۳۹۹/۱۲/۰۶

هیتلر اصلا اونطوری که درباره ش تبلیغ منفی میکنن نیستش همه این تبلیغات منفی ساخته و پرداخته قدرت های پیروز جنگ و صهیونیسم و یهوده،اگه یه رهبر واقعی تو دنیا باشه اون هیتلر هایل هیتلر

nikmanesh
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

سلام امکان داره جلد دوم رو هم در طاقچه بارگذاری کنید، چونکه واقعا یه جلد ناتمام میمونه بحث نویسنده، درضمن جلد دوم خیلی مهمتره.

ali karimi
۱۴۰۰/۰۳/۱۹

هر رهبر و سیاستمداری باید آگاه به مسائل روز و درک بالایی از وقایع زمان خود داشته باشد آدولف هیتلر شخص میهن پرستی بود که در زمانی زندگی می کرد که کشورش به وسیله یهودی ها یعنی کسانی که بجز فتنه

- بیشتر
Pari-Naz📚
۱۳۹۸/۰۶/۰۸

کاش یه نظری هم در مورد خود کتاب میدادید!!

imaanbaashtimonfared
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

این پی دی اف شامل هر دو جلد کتاب هست. من کتاب رو خواندم. بسیار مشروح و مفصله با تمام جزییات.برای خودم زمینه های شکل گیری کیش شخصیت هیتلر و سرسپردگیِ شیفته وار توده ی مردم آلمان به شخص هیتلر

- بیشتر
بیات
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

عااااالی

مجید
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

من نسخه epub خریدم مگر مرض دارید حذف می کنید pdf می گذارید

کاربر 70121
۱۳۹۸/۰۳/۱۰

منتظر جلد دوم هستیم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸۹ صفحه

حجم

۱۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸۹ صفحه

قیمت:
۹۹۴,۵۰۰
تومان