دانلود و خرید کتاب زوج‌درمانی خیانت آلن اس. گورمان ترجمه پیام عبدلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج‌درمانی خیانت اثر آلن اس. گورمان

کتاب زوج‌درمانی خیانت

معرفی کتاب زوج‌درمانی خیانت

«زوج‌درمانی خیانت» اثر آلن اس. گورمان، کتابی در زمینه روان‌شناسی خانواده و ازدواج و با موضوع «زوج درمانی خیانت» است. زوج درمانی یکی از راه‌های است که با کمک آن می‌توان به درمان و ترمیم روابط آسیب‌دیده زوج‌ها پرداخت. این کتاب در چهار فصل تدوین شده‌است: زوج‌درمانی و درمان خیانت، پیامدهای جدایی و طلاق در زوج‌درمانی، زوج درمانی و خشونت فیزیکی وزوج‌درمانی برای افرادی که دوباره ازدواج کرده‌اند.

نظرات کاربران

behnam
۱۳۹۷/۰۴/۰۱

متاسفانه این کتاب ترجمه بسیار ضعیف و افتضاحی دارد!

شاهزاده
۱۳۹۷/۰۹/۲۰

به نظرمنم بیشتر به یک تحقیق دانشگاهی شبیهه وبه درد مطالعه فردی نمیخوره چون پر عدد ورقم

Zahra Eghbal
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

اولا ترجمه اش بد بود دوم اینکه به نحوی برای روان شناسان و اساتید این حوزه است که زوج درمانی را اموزش میداد و به درد مطالعه شخصی نمیخورد هرچند ممکنه برای اساتید یک کتاب عالی به حساب بیاید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۹)
یک درگیری عاطفی یا رمانتیک یا جنسی مخفیانه است که تعهد به‌یک رابطهٔ منحصر به‌فرد را خدشه‌دار می‌کند.
مستاجر
بیشتر جوامع مرد را به‌عنوان کسی پذیرفته‌اند که خیانت می‌کند.
مستاجر
زوج‌هایی که سابقهٔ یک معاشقهٔ خارج از ازدواج را داشته‌اند کم نیستند.
مستاجر
خصوصیات معین یک همسر آسیب‌دیده نیز روی واکنش زوج به خیانت اثر دارد. برای مثال تجربه‌های بالینی گلس و رایت آن‌ها را به این بررسی سوق داده است که واکنش‌های همسر آسیب‌دیده بر اثر خیانت شدیدتر خواهد بود اگر وی دارای مشکلاتی در رابطه با عزت‌نفس و اعتماد قبل از خیانت باشد. علاوه بر این نشان داده‌اند که شدت و وخامت واکنش زمانی تشدید می‌شود که همسر آسیب‌دیده دارای فرضیات قوی‌ای در مورد عدم تعهد همسرش به‌جنبهٔ تک‌همسری در قرارداد ازدواج باشد. در نتیجه قدرت نسبی این فرضیات در رابطه با تعهد همسری که مرتکب خیانت شده است می‌تواند بر درجهٔ آسیب دیدن وی از فاش شدن خیانت، تأثیر بگذارد.
عبدالوهاب
در نهایت فاکتورهای کلی‌تر، مانند ماهیت خیانت و رفتار همسر خائن، نیز می‌تواند بر خروجی‌های فردی و رابطه‌ای یک خیانت اثر بگذارد. برای مثال زمانی‌که تهدید خیانت ادامه پیدا می‌کند از آنجا که فرد مرتکب‌شونده در تماس با همسر خیانت‌دیده‌اش قرار دارد، فرد آسیب‌دیده ممکن است یک واکنش آسیبی شدیدتر و طولانی‌تری را تجربه نماید زیرا تهدید به خیانتِ دوباره، مانع احتمالِ ایجادِ دوبارهٔ حس امنیت در وی می‌شود (گلاس و رایت، ۱۹۹۷).
عبدالوهاب
۳؛ لاوسون، ۱۹۸۸) با این‌حال نرخ‌های طلاق بالاتر ناشی از خیانت یک زن می‌تواند نه تنها به‌دلیل پذیرفته شدن خیانت مرد در جوامع باشد بلکه به‌دلیل خصوصیات خیانت‌هایی باشد که در آن‌ها زن شرکت می‌کند. (آلن و دیگران، ۲۰۰۵) مسلماً زنان بیشتر از مردان می‌توانند خیانت‌های خود را در ماهیت عاطفی مشخص سازند و به‌نظر می‌رسد که تفکیک درگیری جنسی را از وابستگی عاطفی مشکل می‌دانند. (بنفیلد و مک‌کیب، ۲۰۰۲؛ گلاس و رایت، ۱۹۸۵) بنابراین زنان بیشتر احتمال دارد که به فرد خیانتشان وابسته شوند تا رابطهٔ دوسویه و عدم رضایت را با رابطهٔ متعهد فعلی‌شان تجربه نمایند و احساس غم و افسردگی و پشیمانی بیشتری به‌محض ورود به درمان احساس کنند. درمانگر باید از این احتمالاًت آگاه باشد و این‌ها را همان ابتدای درمان شناسایی نماید.
عبدالوهاب
سپس برخی خصوصیات همسر مرتکب‌شونده نشان دهندهٔ این است که‌یک زوج نهایتا از وقوع خیانت با موفقیت عبور می‌کند یا خیر. مخصوصاَ جنسیت مرتکب‌شونده نقش مهمی در نحوهٔ اثر خیانت بر هر دو همسر و همچنین خروجی (عاقبت) رابطه ایفا می‌کند. زنی که مرتکب خیانت می‌شود بیشتر از یک مرد احتمال دارد که دچار احساس گناه شود. (اسپنیر و مارگولیس، ۱۹۸۳) علاوه بر این اگر یک زن دچار خیانت شود افسردگی در هر دو همسر می‌تواند رخ دهد. (بیچ و دیگران، ۱۹۸۵). برخی محققین نشان داده‌اند که احساس گناه و افسردگی زمانی بیشتر شایع است که زن مرتکب خیانت شود زیرا بیشتر جوامع مرد را به‌عنوان کسی پذیرفته‌اند که خیانت می‌کند. (اتوود و سیفر، ۱۹۹۷؛ لوسترمن، ۱۹۹۷؛ مکی و ایمرمن، ۲۰۰۱)
عبدالوهاب
گرچه مدارک کمی وجود دارد که نشان می‌دهد چه نوع افشایی با توجه به خیانت، سودمند است، برخی تحقیقات نشان داده است که به‌محض اینکه خیانت فاش شود، پاسخ‌گویی به سؤالات همسر آسیب‌دیده در مورد خیانت، به فرد مرتکب‌شده کمک می‌کند تا به حس پیش‌بینی و کنترل همسرش روی رابطه‌شان تکیه کند. (آلن و دیگران، ۲۰۰۵)
عبدالوهاب
علاوه بر این خیلی‌ها دراین زمینه عقیده دارند که توانایی یک زوج در بحث در مورد خیانت و مقدمه‌های آن با یکدیگر یک شاخص پیش‌بینی خوب برای بازیابی است. (گلاس، ۲۰۰۲؛ گوردون، باوکوم و اسنایدر، ۲۰۰۰؛ واوگن، ۲۰۰۲)
عبدالوهاب
همچنین افرادی که بیشتر از ازدواجشان راضی هستند بیشتر احتمال دارند از یک خیانت پشیمان شوند و درکل ندامت بیشتر می‌تواند باعث بهبود تأثیرگذاری زوج‌درمانی شود. (آلن و باوکوم، ۲۰۰۵)، همچنین تعهد کمتر به پیش بردن ازدواج، و رضایتمندی کمتر از ازدواج همگی باعث افزایش شانس طلاق زوج پس از خیانت می‌شود. (بلومشتین و شوارتز، ۱۹۸۳؛ بونک، ۱۹۸۷، گلاس، ۲۰۰۳)
عبدالوهاب

حجم

۲۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۲۲۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۳,۴۹۰
تومان