دانلود و خرید کتاب جلسات ثمربخش برایان تریسی ترجمه صالح سپهری‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جلسات ثمربخش اثر برایان تریسی

کتاب جلسات ثمربخش

معرفی کتاب جلسات ثمربخش

از آنجا که هر سازمان یک واحد انسانی و اجتماعی به شمار می‌رود، برگزاری جلسات رویه‌ای ضروری در حفظ بقا و پویایی آن محسوب می‌شود. برگزاری جلسات می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته‌باشد. در این میان، بسیاری از مدیران به هر دلیلی، توانایی برگزاری و مدیریت جلسات ثمربخش را ندارند یا پس از سال‌ها تجربه به این توانایی دست می‌یابند. با وجود این، مدیریت جلسات به شکلی اثربخش یک مهارت است و به همین دلیل، بهره‌گیری از تجربیات موفق دیگران می‌تواند مسیر را برای افزایش اثربخشی جلسات و کاهش هزینه‌های مختلف مرتبط با آن هموارتر سازد. کتاب «جلسات ثمربخش» در ۲۱ فصل، به بررسی انواع جلسات، ساختار هر یک از آنها و نیز عوامل ریز و درشتی که به افزایش اثربخشی این جلسات می‌انجامند، پرداخته است. این کتاب سیزدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های جدیدی است که برایان تریسی نگاشته‌است.
معرفی نویسنده
عکس برایان تریسی
برایان تریسی
کانادایی | تولد ۱۹۴۴

برایان تریسی نویسنده‌ی آمریکایی‌ـ‌کانادایی و سخنرانی محبوب در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و مدیریت کسب‌وکار است. او علاوه بر انتشار کتاب‌های پرفروش که به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌، برای برگزاری جلسات و سخنرانی به بیش از صد کشور سفر کرده است. در کنار کتاب‌های او، آثار دیداری و شنیداری‌اش نیز در سراسر جهان با استقبالی کم‌نظیر مواجه شده است.

راهبردهای رشد غول‌آسا
راجر کارترایت
محصول خوب، محصول بد: عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بی‌نظیر
جیمز .ال آدامز
موانع رشد برند: شناسایی و درک موانع و غلبه بر آن‌ها
رالف کروگر
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
اینگونه مدیریت کنید: راه‌های آسان و موثر برای بهترین استفاده از کارکنان
برایان امرسون
مزیت
پاتریک لنچیونی
مدیریت بازار
پاتریک فورسیت
تیم‌های نوآور؛ نهادینه‌سازی نوآوری در تیم‌ و سازمان
پژوهش‌نامه هاروارد
فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک: تحلیل‌ها، گزینه‌ها، پروژه‌ها
رودولف گرونیش
راهنمای سرمایه‌گذاری
چارلی الیس
عاشک کافه: خوب، دشمن عالی!
علی صادقی
تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز
آیرین ام. دوهیم
تفکر مبتنی بر سناریو: رویکردهای عملی به آینده
جورج رایت
برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو
محمدحسین بیرامی
تأمین مالی شرکت‌ها
مورتن هلبک
موفقیت جاویدان
اریک ویاردات
بهره‌وری صنعت ایران
مسعود نیلی
رئیسان، رهبران، شما کدامید؟
پشاواریا راجیو
خداحافظ بانک‌ها؟
جیمز هیکاک
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
یکی از محبوب‌ترین قوانین مدیریت از دیدگاه من، قانون «حذف جایگزین» است. بر اساس این قانون، وقتی تصمیم به انجام یک کار مشخصی گرفتید، در واقع تصمیم گرفته‌اید که سایر کارهایی را که می‌توانستید در آن زمان انجام دهید انجام ندهید.
Mohammad Ali Zareian
برگزاری هر جلسه، هزینه‌هایی مستقیم و غیرمستقیم با خود به همراه دارد. جلسات نیز جزئی از کسب‌وکار به شمار می‌روند و همانند هر فعالیت دیگری، باید بازده قابل انتظاری از این هزینه‌ها وجود داشته باشد که از هزینه‌هایی که شرکت برای برگزاری جلسه صرف می‌کند، بیشتر باشد.
Mohammad Ali Zareian
جلسات ما به این دلیل موفق می‌شوند که ما به مشکلات به‌طور سطحی و آن‌گونه که در ظاهر دیده می‌شوند، نگاه نمی‌کنیم، بلکه به عمق مشکلات نفوذ کرده و برای برطرف کردن آنها تلاش می‌کنیم.
Mohammad Ali Zareian
در بعضی موارد، حتی اگر اهداف یک جلسه را به درستی تعریف کرده باشید، ممکن است دریابید که جلسه نتایج موثری در بر نداشته است. یکی از دلایل می‌تواند این باشد که مسئله‌ای را که به دنبالش هستید، به درستی شناسایی نکرده‌اید.
Mohammad Ali Zareian
سوم اینکه مقصود و هدف از برگزاری جلسه چیست؟ معیار شفافیت هدف این است که بتوانید آن را در ۲۵ کلمه (یا کمتر) شرح دهید. اگر نتوانید هدف جلسه را این‌گونه تعریف کنید، درک درستی از هدف ندارید. این سؤال را از خود بپرسید که «اگر جلسه به درستی پیش برود، چه نتیجه‌ای از آن حاصل می‌شود؟ اوضاع از آن پس چگونه پیش خواهد رفت؟ پس از آن افراد چه خواهند کرد؟»
Mohammad Ali Zareian
دوم، چه کسانی باید در جلسه شرکت کنند؟ حضور چه افرادی در جلسه کاملا ضروری است؟ از سوی دیگر حضور چه افرادی غیر ضروری بوده و الزامی برای شرکت آنها وجود ندارد؟
Mohammad Ali Zareian
اگر هیچ جلسه‌ای برگزار نشود، بدترین نتیجه ممکن چه خواهد بود؟ اگر دریابید که هیچ مشکل جدی پیش نخواهد آمد یا مسئله مربوطه می‌تواند از طریق دیگری حل‌وفصل شود، حتما باید از برگزاری جلسه چشم‌پوشی کنید.
Mohammad Ali Zareian
پیش از هر چیز، پرسش‌هایی وجود دارند که باید برای روشن شدن اهداف جلسه از خود بپرسید. نخست، آیا برگزاری این جلسه ضروری است؟ آیا راه‌های دیگری برای رسیدن به هدف مورد نظر وجود دارند؟ یا شیوه دیگری برای برگزاری این جلسه یا حل مسئله مطرح‌شده وجود دارد؟ اگر هدف شما از برگزاری جلسه تبادل اطلاعات است، آیا می‌توانید این اطلاعات را از طریق تلفن، ایمیل، یا یک وب‌سایت در اختیار افراد دیگر قرار دهید؟
Mohammad Ali Zareian
گام نخست پیش از برای برگزاری یک جلسه، روشن کردن هدف آن است. اصلا دلیل برگزاری جلسه چیست؟ با دقت به این موضوع بیندیشید که اصلا چرا جلسه باید برگزار شود؟ مراقب باشید که هرگز نباید جلسه‌ای را بدون هدفی مشخص و فقط به خاطر اینکه جلسات بخشی از فعالیت سازمان‌ها به شمار می‌روند برگزار کنید.
Mohammad Ali Zareian
هدف از برگزاری سمینار، آموزش موضوعات جدید به شرکت‌کنندگان است. برای نمونه، وقتی که کالا یا فناوری جدیدی به بازار می‌آید یا زمانی که برنامه‌ای جدید را آغاز می‌کنید، سمینارهایی در این زمینه برگزار می‌شوند.
Mohammad Ali Zareian

حجم

۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۷۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان