دانلود و خرید کتاب منتخب حکمت‌های جاویدان علی‌ابن ابیطالب علیه‌السلام ترجمه رضا مرندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب منتخب حکمت‌های جاویدان علی‌ابن ابیطالب علیه‌السلام اثر رضا مرندی

کتاب منتخب حکمت‌های جاویدان علی‌ابن ابیطالب علیه‌السلام

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۴.۴از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب منتخب حکمت‌های جاویدان علی‌ابن ابیطالب علیه‌السلام

حضرت علی علیه‌‌السلام فرمودند: خدایا! تو شایسته زیباترین توصیف‌‌ها، و سزاوارِ بهترین ستودنی‌هایی، اگر آرزو شوی، برای آرزو شدن بهترینی، و اگر به تو امید بسته شود، برای امید بستن کریم‌‌ترینی. خدایا! برای هر ثناگو و ستایشگری، اجر و مزدی از پاداش و احسان است، و من به تو امیدوارم که مرا به ذخایر و اندوخته‌‌های رحمتت، و گنجینه‌‌های مغفرت و آمرزشت، هدایت و راهنمایی کنی.

نظرات کاربران

ali
۱۳۹۸/۰۴/۱۰

عالی بود و بسیار عمیق وآموزنده

سیّد جواد
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

کتاب ۵۲۳ از کتابخانه همگانی (بینهایت)، ۳۰۱ سخن از فرمایشات گهربار امیرالمومنین علیه السلام در این کتاب جمع آوری شده است. البته بعضی از احادیث جای بحث و تحقیق بیشتری دارند مانند حدیثِ زن، عقربی است که نیش آن شیرین است!! که

- بیشتر
3741
۱۳۹۷/۰۸/۲۹

خیلی عالیه خیلی ای کاش عمل کنیم

sajad
۱۳۹۷/۰۱/۱۵

عالی

msadeq
۱۳۹۴/۰۴/۱۴

سپاس

m.a.m
۱۳۹۴/۰۴/۱۴

کتاب خوبی بود ممنون از شما

وحید
۱۳۹۶/۰۲/۳۱

مجموعا خوب بود. کاش گروههای موضوعی را دقیقتر مشخص کرده بود.

تا ظهور مولا
۱۳۹۴/۰۴/۱۵

۲۰

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۲)
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: هرگاه از خداوندِ پاك و منزّه، حاجت و درخواستی داری، حاجت و درخواستِ خود را با صلوات بر پيامبرش صلی‌الله‌عليه‌و‌آله شروع كن، سپس حاجتت را از خدا بخواه، چرا كه خداوند بخشنده‌تر از آن است كه از دو حاجتِ درخواست شده، يكی از آن دو را روا كند، و ديگری را روا نكند.
maryam_z
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: با مردم چنان معاشرت و برخورد كنيد، كه اگر مُرديد، بر فقدانِ شما گريه و زاری كنند، و اگر زنده مانديد، با شما دوستی و مهربانی نمايند.
ادریس
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: حكمت و دانش گمشده مؤمن است، پس دانش و حكمت را ياد بگيريد، هر چند از اهل نفاق باشد.
maryam_z
حضرت علی عليه‌السلام به يكی از يارانش كه بيمار شده بود، فرمودند: خداوند آنچه از بيماری به تو رسيده، سببِ محوِ گناهانت قرار دهد، چرا كه در بيماری اجر و پاداشی نيست. ولی گناهان و بدی‌ها را از بين می‌برد و آنان را می‌ريزد، آن چنان كه برگ درختان می‌ريزند.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: اگر با اين شمشيرم ضربه‌ای بر بينی مؤمن بزنم كه با من عداوت و دشمنی كند، هرگز با من دشمنی نخواهد كرد. اگر همه دنيا را به كامِ منافق بريزم، تا اين‌كه مرا دوست بدارد، هرگز مرا دوست نخواهد داشت. و علتِ اين موضوع، به اين خاطر است كه قضا و قدرِ الهی بر اين جاری شده، و بر زبانِ پيامبر امّی صلی‌الله‌عليه‌و‌آله چنين گذشته است كه آن حضرت فرمودند: «يا علی، مؤمن هرگز با تو دشمنی نمی‌كند، و منافق هرگز تو را دوست نمی‌دارد».
منمشتعلعشقعلیمچکنم
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: بدترين مردم كسانی هستند كه به وسيله دين در طلبِ دنيا باشند.
ایران
حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: بخشش و سخاوت، آن است كه بدون سؤال و درخواست انجام شود، ولی چيزی كه بعد از سؤال و درخواست انجام شود (ديگر بخشش نيست)، يا از روی حيا و شرم، يا برای رهايی از بدگويیِ مردم است.
maryam_z
بهترين همنشين (۱۰) حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: رضايت و خشنودی، بهترين همنشين است. علم و دانش، ميراثی گران‌بهاست. آداب و اخلاق پسنديده، زينت و زيورهای تازه است. فكر و انديشه، آيينه‌ای روشن و شفاف است.
3741
طمع و آرزومندی (۸) حضرت علی عليه‌السلام فرمودند: كسی كه طمع و آرزومندی را شعار خويش قرار داد، خود را بی‌ارزش و بی‌شخصيت گردانيد. كسی كه سختی و پريشان‌حالیِ خود را با ديگران در ميان گذاشت، تن به ذلت و خواری داد. كسی كه زبانش را بر خود حاكم و مسلط ساخت، بی‌ارج و بی‌مقدار گشت.
3741
هيچ زهدی همانندِ تركِ حرام نيست. هيچ علم و دانشی همچون فكر كردن و انديشيدن نيست. هيچ عبادت و بندگی همانندِ ادای واجبات نيست. هيچ ايمانی همچون شرم و حيا و صبر و شكيبايی نيست. هيچ خويشاوندی همانندِ تواضع و فروتنی نيست. هيچ شرافت و برتری همچون علم و دانش نيست. هيچ عزّتی همانندِ تحمّل و بردباری نيست. هيچ پشتيبانی استوارتر از مشورت نيست.
3741

حجم

۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۴۵٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۶۱,۰۰۰
تومان